במה פסיכותרפיסטית יכולה לעזור?



אם כבר הגעתם לקרוא את המאמר הזה, אז שווה מאוד להקדיש לו כמה דקות כדי להגיע עד סופו. הסיבה היא שיכול מאוד להיות שתגלו כי אתם יכולים להיעזר ולהיתמך על ידי פסיכותרפיסטית, ובכך לשנות בצורה משמעותית את חייכם לטובה. חלק מהאנשים מופתעים לגלות מה מציע ארגז הכלים של פסיכותרפיסטיות, וכאשר הם לומדים על כך, זה פשוט פותח צוהר לשינוי חיובי בחיים.

קרדיט תמונה PIXABAY

בשורות הבאות נציג את סוגי הטיפולים שתוכלו לקבל בקליניקה מקצועית. טיפולים אלו לעיתים משולבים, לעיתים ממוקדים, והם מותאמים לאדם, לגיל, לסיטואציה ולצורך עימו מגיע המטופל. במידה ומצאתם את עצמכם ברשימה זו, אל תתייאשו כי אתם ברשימה של אנשים שצריכים עזרה. להיפך, תשמחו כי יש אדם עם הידע, היכולת והרצון לעזור לכם.

ארגז הכלים של פסיכותרפיסטית:

  • טיפול זוגי – צמיחה אישית היא תהליך מורכב, אך צמיחה משותפת כזוג זה תהליך שיכול להיות מורכב פי שניים. זוגיות מציבה קשיים שלא פוגשים בחיים לבד, אתגרים השמורים לעולם הזוגי, והנובעים מהחיים המשותפים. העבודה הפסיכותרפיסטית עם זוגות כוללת שאיפה מתמדת לשיפור התקשורת, תוך שבירת דפוסים שליליים, לעבר מרחב של הבנה משותפת וצמיחה הדדית.
  • טיפול בילדים – ילדים הם עולם ומלואו, ולא כל פסיכותרפיסטית תציע טיפול בקטנטנים. בין אם בילדים קטנים ובין אם בבני נוער, בסופו של דבר יש צורך להתמחות בעבודה עימם, שכן היא מביאה עימה קשיים שונים מאשר מה שמביא עולם המבוגרים. העבודה עם ילדים כוללת שימוש בכלים כמו משחקים משותפים, ציור ויצירה, וזאת במהלך ותוך כדי שיחה, כדי לעזור להם לצאת ממצבים מורכבים רגשית, ולשוב וליהנות מעולם הילדות.
  • טיפול במשברים – החיים עלולים להביא עלינו משברים, אתגרים שנראים כה גדולים עד כי אנו קופאים למולם, נסגרים, נאטמים, ובורחים למקום אחר (לפחות ברמה הרגשית והמנטלית). הטיפול אצל הפסיכותרפיסטית מאפשר למטופל המתמודד עם משבר כגון משבר אמצע החיים, לקבל פרספקטיבה חדשה ורחבה יותר, לצאת מאזור ההתגוננות, ואף ללמוד כיצד למנף את המשבר לכדי התפתחות אישית וצמיחה בחיים.

טיפולים לקהילה הגאה

ישנן קבוצות באוכלוסיה אשר סובלות לרוב מבעיות ייחודיות להן. ממש כמו שאתגרי זוגיות יכולים להתעורר רק בזוגיות, ואתגרים של הגיל השלישי מגיעים, ובכן, כאשר אנו נפגשים עם הגיל השלישי, הרי שהאתגרים הגלומים בחיים בקהילה הגאה הם ייחודיים להם. בה בעת, מדובר באנשים כמו כולנו, כך שהם מתמודדים עם בעיות "רגילות" אם תרצו, וזאת בנוסף ולצד אתגרים שמגיעים מעצם היותם גאים.

מסיבה זו עבודה פסיכותרפיסטית איכותית דורשת לא רק ידע וניסיון, אלא רגישות עמוקה למצבים מורכבים יותר, שדורשים התבוננות חדשה, פרספקטיבה גמישה, ואת היכולת לתמוך במצבים ספציפיים לקהילה. דוגמאות לכך ניתן לראות במצבים הנפוצים ליוצאים מהארון, והם התמודדות עם תגובת המשפחה והחברים, המפגש עם דימוי הגוף, החרדה והפחדים, וההתמודדות עם תגובת העולם והסטיגמות, אתגר מתמשך שיכול להיגרר גם חיים שלמים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה