בעולם הרכב כבר יודעים- הרכב החשמלי עולה במכירות



בשנים האחרונות חל שינוי בענף הרכב. יצרניות הרכב הגדולות עברו לייצר יותר רכבים חשמליים ופחות רכבים המונעים על ידי דלק. הסיבה היא שהעולם כולו צועד לעבר הפחתת זיהום האוויר ורכב חשמלי מספק את הפתרון הזמין לכך

Unsplash

בישראל הנושא עדיין בחיתוליו, אך יש כאן רכבים חשמליים שכבר זמינים למכירה וגם התפתחות בהקמת התשתיות החשמליות לרכבים הללו. אמנם המודעות לנושא בישראל היא נמוכה, אך יש לאן לשאוף ויש ממי ללמוד איך עושים את זה.

באירופה, אסיה וארצות הברית, המכירות של רכבים חשמליים נמצאות בעלייה תמידית, מוקמות עוד ועוד תשתיות לטעינה חשמלית וישנן מדינות שנותנות תמריצים כספיים או הפחתות במס למי שרוכש רכב לא מזהם. במדינות הללו הבינו שתחבורה חשמלית היא לא משהו עתידני אלא כורח המציאות בשמירה על המקום שאנחנו חיים בו ולכן נקטו שם בפעולות מידיות. התוצאות לא אחרו לבוא.

במחצית הראשונה של שנת 2020, נרשמו באירופה מכירות של שמונה אחוזים של רכבים חשמליים מכלל מכירות הרכבים ביבשת, פי שניים מהתקופה המקבילה בשנה שעברה וכל זאת על אף מגפת הקורונה וההאטה במכירות הכלליות. בשנים האחרונות, רואים שיש עלייה עקבית במכירות בעוד ששוק הרכבים המזהמים מדשדש או יורד. כיום, אחד מתוך עשרה רכבים שנמכרים באירופה הוא חשמלי והצפי הוא שב- 2021 הנתח של הרכבים החשמליים יגיע לחמישה עשר אחוזים.

הרבה מהמכירות הללו מתקיים בעיקר במדינות החזקות באירופה מאחר שבהן יש יותר תמריצים והטבות למי שקונה רכב חשמלי וגם, המדינות הללו משקיעות יותר בתשתיות טעינה לרכבים, דבר שמגביר עוד יותר את הקנייה שלהם באותם מקומות. בנוסף, יש באירופה תקנים מחמירים על רכבים מזהמים ודעת קהל שנעה בכיוון הסביבתי הירוק.

בסין המצב דומה ומבחינה מספרית כמות הרכבים החשמליים שנמכרה בה ברבעון הראשון של 2020 לא רחוקה מזו של אירופה. סך הכל מדובר על קרוב לשמונים אלף רכבים כאלה אך ביחס למספרים של שנה שעברה, מדובר בהאטה מסוימת. יש לכך שני גורמים: אחד הוא נגיף הקורונה שהתפרץ בסין עצמה והשני הוא הפסקת התמריצים הממשלתיים שנתנו לקונים של רכבים חשמליים.

יחד עם זאת, מדובר בהאטה זמנית במכירות והשוק הסיני צפוי להתאושש בעיקר בשל ריבוי הדגמים הקיימים והעובדה שמדובר ביצרנית הרכב הגדולה בעולם, מספרית. אפשר להוסיף גם את העובדה שהממשלה הסינית מעודדת את היצרנים המקומיים להוציא עוד ועוד דגמים חדשים ולהתחרות ביצרניות הרכב בארצות הברית ואירופה. אכן, סימנים ראשונים לכך שהשוק חוזר לפעילות אפשר למצוא כבר בחודש ספטמבר שבו חלה עלייה של כמה אחוזים במכירות ונראה שהמגמה היא לקראת התאוששות.

ומה קורה בארצות הברית? אמנם לאחרונה חלה שם ירידה במכירות של רכבים חשמליים ביחס לאותה תקופה בשנה שעברה, אך המגמה הכללית היא של התרחבות ומכירות גבוהות לאורך השנים. אם בשנת 2015 נמכרו בה למעלה ממאה אלף רכבים חשמליים, השנה כבר נמכרו למעלה משלוש מאות וארבעים אלף וזאת לפני שהשנה הסתיימה.

החברה המובילה במכירות היא טסלה שגדלה מאוד ומייצרת מגוון של רכבים חשמליים כמו גם את הדגם הפופולרי שלה- טסלה מודל 3. מדובר ברכב מבטיח שטסלה דואגת לשפר ולעדכן אותו טכנולוגית כל הזמן ולכן רבים מלקוחות החברה נשארים נאמנים לה ברכישות הבאות שלהם. לא מפתיע, אם כן, שמודל 3 הוא הדגם החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית מתחילת השנה.

חוץ מטסלה, ישנם דגמים אחרים פופולריים של חברות אחרות כמו שברולט, ניסאן ליף שהפך לאחד הנמכרים, אאודי, פורד ועוד. לא מדובר רק ברכבים משפחתיים אלא גם ברכבי שטח, כאלה המותאמים למרחבים של המדינה ולצרכים של הקונים.

כמו בכל העולם, גם בארצות הברית הבינו מזמן שעתיד התחבורה הוא חשמלי ויצרניות הרכב התאימו את עצמן לעניין. זו הסיבה שהן משקיעות משאבים גדולים בפיתוח וייצור עוד ועוד דגמים בכל שנה כשבחזון שלהן לשנים הבאות, כמעט כל הרכבים מתוצרתן יהיו חשמליים.

תוכלו למצוא מידע נוסף על רכבים חשמליים ב-EV Magazine

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה