בשביל מה צריך יועץ פנסיוני ואיך בוחרים אחד?



מוצאים את עצמכם מבולבלים בכל הנוגע לפנסיה שלכם? יש מי שיכול לעשות עבורכם סדר! כאן נסביר מהו תפקידו של יועץ פנסיוני וכיצד לבחור את המתאים ביותר עבורכם

צילום: יח"צ

קצת על הפנסיה

תחום הפנסיה עבר שינוי משמעותי אוד בשנים האחרונות. אם בעבר, מקומות עבודה יכלו להפריש סכום חודשי לפנסיה של העובדים שלהם ויכלו גם לא לעשות זאת, כיום כל אחד מחויב שיהיה לו ביטוח פנסיוני מסוג כזה או אחר והכוונה היא לא רק לשכירים, אלא גם לעצמאיים. הסיבה העיקרית לשינוי זה היא שאנשים רבים הגיעו לגיל הפנסיה כשאין להם תוכנית פנסיונית ומצאו את עצמם מתחת לקו העוני ונתמכים רק על ידי המוסד לביטוח לאומי.

התוצאה – בלבול

התוצאה הישירה של השינויים בחוק בנושא הפנסיה היא בעיקר בלבול בקרב המבוטחים החדשים. הסיבה לכך היא, שהרוב המכריע של האוכלוסייה לא נדרש מעולם להתעסק בכל נושא הפנסיה ולפתע כולם נדרשים להבין כיצד זה עובד ואיך והיכן כדאי להשקיע כדי למקסם את הפוטנציאל הפנסיוני. סביר להניח, שבעוד עשור או שניים, הכל כבר יהיה הרבה יותר ברור לכולם, מפני שזו תהיה השגרה. אבל כל עוד המצב הוא עדיין חדש, קיים הרבה מאוד בלבול ועל כולנו ללמוד כיצד לנהל את הביטוחים הפנסיונים שלנו.

הפתרון

הדרך הטובה ביותר לצאת מהבלבול בכל הנוגע לביטוחים פנסיוניים היא בעזרת יועץ פנסיוני. תפקידו של היועץ הפנסיוני הוא לבדוק מהו מצבו של המבוטח מבחינת שכרו, גילו, יכולת ההשתכרות העתידית שלו והאפשרויות שלו לקראת גיל הפנסיה שלו. כאשר יועץ פנסיוני עובר על כל הנתונים מנקודת מבט מקצועית, יש למבוטח סיכויים הרבה יותר גבוהים ליהנות ממלוא הפוטנציאל של הביטוח הפנסיוני שלו.

חשוב לדעת

כמוזכר לעיל, בשונה מהתקופה שלפני השינוי בחוק, כיום גם על עצמאיים לדאוג לעצמם לביטוח פנסיוני. זאת, משום שגם עצמאיים מפסיקים לעבוד באופן פעיל בשלב כזה או אחר של חייהם ואז הם מוצאים את עצמם נטולי הכנסות, פרט לקצבאות הניתנות על ידי הביטוח הלאומי. זו הסיבה לכך, שחשוב כל כך שגם עצמאיים, וגם אם יש להם עסקים מצליחים, צריכים לדאוג לעתיד הכלכלי שלהם.

בחירת יועץ פנסיוני

לאחר שהבנו עד כמה הביטוח הפנסיוני חשוב ועד כמה חשוב לנהל אותו היטב, זה הזמן לבחור יועץ פנסיוני, שיוכל לתת לכם את הייעוץ הטוב ביותר. אם כן, אחד הדברים חשובים ביותר בבחירת יועץ הוא בחירה של יועץ מוסמך, מקצועי ומנוסה. במידה ומדובר בחברה, כדאי לבדוק את המקצועיות והניסיון של היועץ האישי שלכם. בנוסף, מומלץ לבדוק האם היועץ עובד עם חברת ביטוח מסוימת, חשוב לוודא שההצעה שניתנה לכם היא אכן ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם והיא לא ניתנה לכם רק בגלל שהיא של אותה חברת ביטוח.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה