גיוס מסת עובדים - איך עושים את זה נכון?



אז הגעתם לרגע המיוחל! העסק הקטן שלכם, שהאמנתם בו מתחילת הדרך, גדל וגדל ועכשיו הוא ארגון של ממש עם הרבה עבודה ולקוחות. ועם מסת עבודה גדולה, מגיע גם הצורך להעסיק מסת עובדים גדולה שייקחו את העסק שלכם צעד נוסף קדימה לכיוון ההצלחה. אז איך עושים את זה נכון?

קרדיט לתמונות PIXABAY

האם גיוס מסת עובדים גדולה  הוא עניין מסובך ?


לגייס עובדים הוא אף פעם לא עניין פשוט. מדובר במארג שמשלב גם מקצוענות וניסיון קודם, גם יכולת ומוכנות ללמוד עוד ולהתפתח עוד, וגם יצירת אווירה חיובית בפן החברתי, כדי שלכולם יהיה נעים לעבוד יחד. כאשר מגייסים אדם אחד לתפקיד זה קשה, אז כאשר מדברים על גיוס מסת עובדים זה יכול להפחיד מאוד.
בראש ובראשונה חשוב לזכור שברוב המקרים, גיוס מסת עובדים גדולה מצביעה על כיוון חיובי של גדילה מהירה והתפתחות מסיבית גם של העסק, ואלא אם כן לא מאוד רציתם להפוך לחברה גדולה - זהו דבר מעולה עבורכם ועבור העובדים שלכם.
אבל בכל זאת, יש כמה אתגרים שנהיה עשויים להיתקל בהם כאשר מחפשים לגייס מסת עובדים גדולה בפרק זמן מוגדר. אחד מהם והגדול מביניהם זה הזמן והמשאבים שנלקחים בתהליך. כל ראיון עבודה שצריך להתבצע גוזל זמן שיכל להיות מושקע בכמות העבודה הגדולה שיש להתמודד איתה. כאשר אדם אחד לא זמין בשל ביצוע מרתון ראיונות עבודה, למעשה כוח האדם שמתמודד עם מסת העבודה הגדולה יותר. אתגר נוסף הוא מציאת עובדים. במיוחד בימינו, גיוס עובדים טובים הוא עניין לא פשוט. מעבר לזה שקשה למצוא מועמדים באופן כללי, קשה למצוא מועמדים שמתאימים ספציפית לארגון שלנו, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית. גם הזמן שמושקע באיסוף קורות חיים ומועמדים, נאלץ לבוא על חשבון משהו אחר כמו עבודה, הזמן ללקוחות הקיימים או במקרה כי גרוע - על זמן הפנאי האישי.

 

איך להימנע מכל האתגרים של גיוס מסת עובדים?


בשנים האחרונות, עסקים בין אם גדולים או קטנים, מצאו או פיתחו פתרונות שעוזרים להם כאשר הם צריכים לעסוק בגיוס והשמה. התפתחותן של הרשתות החברתיות תרם לכך מאוד משום שבלחיצת כפתור ניתן להפנות משרה אחת לקהל עצום של מתעניינים. החיסרון בכך הוא שזה מצריך מבעלי העסק ומנהלי הגיוס לברור ולמיין את הכמויות של קורות החיים שמתקבלים, מה שלא באמת חוסך להם את הזמן, מה גם שעדיין תהליך הגיוס כולו הכולל ראיונות טלפוניים, ראיונות עבודה ובחלק מהמקרים גם מבדקי התאמה או מבחני בית - עדיין צריכים להתבצע. חברות גדולות יותר ובעלות משאבים רחבים יותר, מציעות לעובדים הקיימים שלהם את שיטת "חבר מביא חבר". זהו דבר מקובל מאוד בעולמות ההייטק בעיקר, אך לא רק, ובשיטה זו כל אדם שיביא אדם נוסף לעבוד בחברה, אשר יחזיק מעל כמות זמן מסוימת בארגון, יתוגמל בפרס שווה שיכול להגיע אפילו כמכשיר חשמל לבית, ובמקרים מיוחדים אפילוט טיסה לחו"ל. זה אמנם יכול לחסוך מעט זמן אבל זה בהחלט לא חוסך כסף ואת משאבי הגיוס.

 

מה הפתרון הכי טוב לגיוס מסת עובדים?


הפתרון האולטימטיבי לעניין הוא למעשה פנייה לחברת גיוס והשמה מקצועית ואיכותית. לחברת גיוס גדולה יש את הידע והמומחיות בכל תחומי התעסוקה והם ידאגו להציע את המועמדים המתאימים ביותר לעסק הגדל שלכם על פי תיאור המשרה והדרישות שאתם כמנהלי גיוס או בעלי עסק תציגו. מעבר לכך, חברת הגיוס גם תערוך עבורכם את הראיונות והמבחנים! לאחר וידוא איתכם של מה בדיוק אתם מחפשים ומי אלו האנשים שמתאימים למארג החברתי שלכם בצורה הטובה ביותר, מומחי הגיוס בחברת ההשמה ידעו בדיוק איזה חומר אנושי אתם צריכים, יראיינו אותם עבורכם ויעבירו את ההתאמות הטובות ביותר עבורכם. העניין יחסוך לכם הרבה מאוד זמן משום שלא תצטרכו לדאוג לחיפוש מועמדים, חברת ההשמה תדע למצוא ולסנן אותם לבד. לא תצטרכו לקבוע מרתון ראיונות משום שחברת ההשמה תדאג להבין את הצרכים המקצועיים שלכם ולהבין מי אנשי המקצוע שאתם צריכים. הדבר היחיד שתצטרכו לדאוג לו בעצמכם, זה להעביר את כמות העובדים החדשה שלכם חפיפה מעמיקה, וזהו! תוכלו להנות מהעסק המצליח שבניתם בעצמכם, עם קצת עזרה והרבה אמונה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה