גיזום עצים בירושלים - מתכוננים לחורף



מזג האוויר בעולם השתגע. אל-ניניו, לה ניניה, כל מיני תופעות מזג אוויר משונות, ואיש לא יודע מה יוליד יום. תחזית מזג האוויר הפכפכה, ולפעמים סופה של כמה ימים שוטפת את הארץ בלי הודעה מוקדמת, ממש כמו שסופה שצפו אותה כבר שבוע מחליטה לעשות פניית פרסה ולשוט ללב ים בלי להנחית ולו טיפת גשם אחת על אדמת ישראל הצמאה. גיזום עצים בירושלים הוא חיוני באופן קבוע וסדיר. גשם, ברד, ואפילו שלג נוחתים על ירושלים בכל חורף, לעיתים בהפתעה גמורה!

קרדיט לתמונות PIXABAY

לפעמים זה גשם עדין, ולפעמים אלו טיפות גדולות שממש מכות בגגות הבתים והמכוניות. לפעמים יש הצפות ואפילו נזק גדול לכל מני דברים. בין אם ציוד פרטי ובין אם ציוד ציבורי, הכול יכול לסבול נזק מפגעי מזג האוויר. יכול להיות שאתם אפילו זוכרים את התמונות הקשות של הנזקים שהתרחשו מעצים שקרסו על מכוניות בסופת השלג הגדולה בירושלים.

גוזמים את העצים – מונעים נזקים

שתי סיטואציות עיקריות בהן מזמינים גוזמי עצים –

  1. מודעות אישית – אם יש לכם חצר פרטית למשל, ועצים משלכם, חשוב לגזום את העצים. יש לכך שלוש השלכות:
    א. נוי – יופי העץ וההשפעה הדקורטיבית שלו נשענת על הגיזום והצורה שלו, ולכן גיזום דקורטיבי הוא תחום בפני עצמו.
    ב. מיקסום היבול – אם יש לכם עצי פרי, הרי שהגיזום הנכון יאפשר להם להציע לכם את התבואה הגבוהה ביותר וגם באיכות הגבוהה ביותר שהעץ יכול לתת.
    ג. ביטחון – גיזום חכם של העץ יפחית את הסכנה שהעץ או ענפים ממנו יפלו ויזיקו לכם, לבני משפחתכם או לציוד שלכם. לעיתים גיזום נבון אף ימנע סכנה זו לגמרי.
  2. דרישה חוקית – פעמים רבות יש לגזום עצים מהסיבה הפשוטה שהחוק דורש זאת. בין החוק במדינה לבין התקנות העירוניות ישנם מצבים ברורים לגמרי שמחייבים גיזום מסודר ומקצועי של עצים. כאשר עץ מהווה סכנה כלשהי לסביבה, לעוברים ושבים ולתשתיות העיר, יש לגזום אותו עד למצב בו הוא בטוח ולא מהווה סכנה לסביבה.

מתי צריך לבצע את הגיזום?

גיזום עצים בירושלים נעשה לפי דרישת הרשויות בירושלים, ולכן במרבית המקרים הגיזום נעשה על בסיס דרישה. כמובן שבמקרים של חצרות פרטיים וגיזום פרטי לנוי במרבית המקרים לא מדובר בדרישה של הרשויות, אך גם שם, במידה ויש לכם חצר פרטית ועץ שמהווה סכנה לציבור – הרי שגם אתם תקבלו דרישה שכזו.

בעוד שיש עצים שלרוב מספיק לגזום, כמו גיזום עצי דקל או פטל, הרי שיש עצים שצריך לעקור או להעתיק. כאשר העץ מהווה מפגע סביבתי וגיזום לא יספיק, הרי שניתן לעיתים להעתיק אותו בשלמותו למיקום חדש, שם הוא יינטע וימשיך את חייו. במידה והעץ חולה ויכול להדביק עצים בסביבה למשל, או שהוא עלול ליפול מעצם המחלה המתפשטת, חובה לטפל בו בגיזום או בעקירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה