גינה וורטיקאלית באמצעות קירות ירוקים



שיטות הגינון הוורטיקאלי נולדו כחלק מן הצורך לספק מענה ומרבים ירוקים למבנים ולחללים, גם כאשר קיימת מגבלת מקום, ולמעשה ניתן לייצר גינה ללא שטח חיצוני כלל, על גבי קירות. גינה וורטיקאלית היא גינה אנכית, בה הצמחים אינם נטועים על הקרקע ואינם יונקים את צרכיהם מן האדמה, כי אם מטפסים על גבי קירות במצב אנכי, באמצעות שיטות גינון טכנולוגיות מתקדמות.

קרדיט לצלמת שלי:יעל אילן

שיטות אלו יוצרות קירות ירוקים ועשירים בצמחיה טבעית, אשר באים לידי ביטוי לא רק במראה מרהיב ורענן כי אם מביאים יתרונות רבים נוספים בניהם:

  • חיסכון באנרגיה
  • הפחתת קרינה
  • הפחתת מתחים
  • בידוד אקוסטי
  • צמצום רעלים

שיטות הבניה הירוקה אשר מתמקדות בחיסכון באנרגיות מתועשות ויעילות אנרגטית לצד מחזור ויצירת מבנים ידידותיים לסביבה, משלבים לא אחת קירות ירוקים במבנים תעשייתיים, מבנים ארגוניים ועסקיים, מתחמי הייטק וגם במרחבים חיצוניים.

ניתן לראות קירות ירוקים בלובי של בנייני הייטק ומשרדים, על גבי קירות חיצוניים של מבנים ובחללי פטיו וגינות פנימיות.

על מנת ליצור קירות ירוקים יש להביא בחשבון שלל פרמטרים בניהם מיקום החלל, כיווני האור והתאורה הטבעית, אקלים סביבתי וטמפרטורה, סוג הצמח ועוד. בכדי ליצור את ההתאמה, לבחור בצמחים המתאימים לקיר הירוק מבין עשרות צמחים וגידולים אפשריים וליצור תשתית מתאימה, יש צורך בבעלי מקצוע מומחים בתחום האגרונומיה, הגינון הוורטיקלי והבוטניקה.

קיר ירוק- איך זה עובד?

הגינון האנכי והקירות הירוקים נוצרו בשיטת הגידול ההידרופוני, המתבססת על כיסי שתילה קטנים, הצמודים זה לזה, ומאפשרים  שתילה של כמות גדולה של צמחים בצפיפות גבוהה. שיטה זו מבטיחה הגנה של הצמחים אחד על השני ושמירה על מראה חי, ירוק ומלא, גם כאשר צמחים אחדים אינם שורדים ונובלים. כיסי השתילה מהווים למעשה את המצע ליניקת כל צרכי הצמח.

שיטה נוספת ליצירת קירות ירוקים היא שיטת האירופוניקה - שתילת צמחים ללא מצע אדמה על גבי שכבות של בד מסוג גיאו-טקסטיל מתאים ובעזרת לוחות מייצבים.

שתי השיטות דורשות יצירת מערך השקיה, שחרור של נוזלים, תחלופת גזים ותאורה מתאימה. מומחים בתחום הקירות הירוקים יצרו מערכות פנימיות הנסתרות מן העין, בניהן: מערכת גידול, מערכת השקיה, מערכת ניקוז והשבת מים, ועל פי צורך גם מערכת דישון. כל המערכות הללו חבויות בקיר ומספקות את צרכי הצמחים, לשמירה על מראה רענן ובריאות הצמחייה, וליצירת קירות ירוקים עמידים לאורך זמן ללא כל צורך בתחזוקה מורכבת.

האם ניתן לשלב בין צמחים?

קירות ירוקים מאפשרים לשלב בין מספר סוגי צמחים, ליצירת מראה מרהיב, צבעוניות ואפילו לצרכים פונקציונליים, גידול גינת תבלינים ועוד. יחד עם זאת, התאמת הצמחים לחלל, בעיקר כאשר מדובר בקירות פנים, ובחירת הצמחים לשילוב, מחייבים ייעוץ והכוונה של מומחה.

קירות ירוקים משלבים מראה עיצובי יוצא דופן, טבע ואקולוגיה, ועמידים לאורך שנים ארוכות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה