גלעד קריין מציג: השיטות הטובות ביותר להביא לקוחות מתעניינים לאתר שלכם



הקמתם אתר או פתחתם עמוד ברשתות החברתיות, אבל אתם לא יודעים איך להביא לשם גולשים ולהפוך אותם ללקוחות? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם

Gilad Krein - Online business             קרדיט תמונה FREEPIK

גלעד קריין הוא יזם ישראלי שמלווה עסקים בצמיחה. לשיטתו, אתר טוב הוא כזה שממנו הלקוח ילמד מי אנחנו ומה אנחנו מציעים. על סמך מידע זה יידע הלקוח הפוטנציאלי האם ירצה להתקדם איתנו לעסקה.

השאלה היא איך מביאים את אותם לקוחות פוטנציאליים אלינו לאתר?

בניית אתר היא עסק מורכב בפני עצמו, אבל גם ברגע שהאתר שלנו עומד מוכן, העבודה שלנו לא תמה. יש שישתמשו ברשתות החברתיות כדי למשוך עוקבים לאתר שלהם, אבל איפה עדיף להשקיע, בעמוד הפייסבוק או האינסטגרם? אולי בכלל בפרסום בגוגל? האפשרויות כל כך רבות! אז איך מגדילים הכנסות דרך ניהול נכון של הפלטפורמות הדיגיטליות שלנו? וכמה מהן, באמת, צריך?
וכמובן, איך דואגים שמכל הפלטפורמות בהן אנו פועלים יגיעו לקוחות פוטנציאליים אלינו לאתר?

 איך תעשו שימוש ברשתות חברתיות לטובת טראפיק על פי גלעד קריין

היום, כולם נמצאים ברשתות החברתיות. יחד עם זאת, נראה שמדובר באתגר לא קטן. כמויות האנשים ברשתות אלה הן עצומות אך כך גם כמות המפרסמים.

במידה ואתם רוצים לקדם את עצמכם בפייסבוק, גלעד קריין מציע לחפש את הקבוצות הרלוונטיות לעיסוקכם ולפעול שם. למשל, אם אתם עורכי דין המתמחים בתביעות קטנות כדאי לכם להיות פעילים בקבוצות שעוסקות בעוולות צרכניות, לתת עצות ולבטא שם נוכחות.

ככל שתהיו פעילים יותר בקבוצה ותפרסמו תוכן יגיעו אליכם אנשים שהנושא רלוונטי להם. ככל שהקבוצה קטנה, איכותית ונישתית, כך יגדל הסיכוי שיבחינו בכם.

ככל שיותר ויותר אנשים ייחשפו אליכם הם גם ייכנסו לאתר שלכם, כדי להכיר אתכם יותר. ומשם, הדרך להפיכתם ללקוחות – קצרה

עצה נוספת מאת גלעד קריין היא ליזום ולבנות תכנית תוכן רלוונטית לכם. המטרה היא שמדי שבוע תעלו פוסטים מעניינים ורלוונטיים, תגיבו על עניינים שעל סדר היום הקשורים לעיסוקכם ועוד.

ככל שתהיו פעילים בקבוצות, תעניקו תוכן איכותי ותהיו חברים פעילים בקבוצה, ציבור רחב יותר יכיר אתכם.

בנוסף, באותן פלטפורמות כדאי לפתוח עמוד עסקי. ניתן לומר שעמוד עסקי ברשתות החברתיות הוא שלוחה שיווקית שלכם. בפלטפורמה הרלוונטית הלקוח הפוטנציאלי יוכל לקבל מידע, לקרוא כתבות או מאמרים שפרסמתם ואם ירצה הרחבה, יעבור לאתר.

ההחלטה היכן לפתוח עמוד עסקי תלויה מאוד בניהול פעילות העסק. משרד עו"ד ורו"ח כנראה יעדיפו לפרסם בפייסבוק בגלל האפשרות לדון בנושאים מורכבים באריכות. מעצבים גרפיים, צלמים, מעצבי פנים ודאי יעדיפו פלטפורמות ויזואליות כמו אינסטגרם או פינטרסט.

 יצירת שיתופי פעולה לטובת טראפיק

אנו רגילים לקרוא בעיתוני הכלכלה על שיתופי פעולה מיוחדים בין חברות מסגמנטים שונים. גלעד קריין מסביר כי שיתופי פעולה מעניינים משום שהם יוצאים מגבולות המוכר ויוצרים, יחד, "מוצר" או שירות חדש.

לכן, אנו רואים שילובים מיוחדים באופנה, מזון, תיירות ועוד. שיתוף פעולה מעניין הוא כזה שיוצר הד רב ומושך אליו אנשים שמבקשים לראות ולחוות אותו מקרוב.

אז איך עושים זאת בפועל?
אפשר להתחיל בפעילות ברשתות חברתיות. תוכלו לפנות למנהלי קבוצות רלוונטיות ולהציע לעלות ללייב בפייסבוק ולענות על שאלות גולשים. לדוגמא, רואת חשבון שתעלה לקראת תום שנת המס בקבוצת עסקים קטנים ותענה לשאלות, תוכל בערב אחד להגיע לעשרות או מאות לקוחות פוטנציאליים, ולהפנות אותם באופן טבעי למידע נוסף באתר שלה.

גלעד קריין ממליץ לכתוב בלוג מקצועי

אתם, כאנשי מקצוע, בעלי ניסיון וידע רבים. אלו יכולים להיות מתורגמים לתוכן שיביא גולשים לאתר שלכם.

במידה והחלטתם ליצור בלוג, יש כמה נקודות חשובות מאוד שעליכם להתייחס אליהם.

ראשית, על מה כותבים?

אתם מכירים היטב את קהל הלקוחות שלכם. חשבו מה הכי יעניין אותם? מה הכי ימשוך אותם? כשתחשבו עליהם ועל מה שרלוונטי להם תדעו שמה שתכתבו יתאים להם ולכן גם ירצו לקרוא אותו.

הפרקטיקה הזו מקובלת וידועה וגם חברות ענק עושות בה שימוש. המאמר חייב לענות על כל השאלות שיכולות לעניין את קהל הלקוחות שלכם גם כדי שיקרא ויבין אך גם כדי שיוכל לשלוח ולהפיץ אותו הלאה.

דבר נוסף, הכותרת.

אנשים מקבלים החלטה אם לצלול לקריאת המאמר או לא תוך מספר שניות. לכן, הכותרת חייבת להיות מושכת, מעניינת וכזו שתחייב את הקורא להמשיך לקרוא. לכן, חשבו עליה היטב בטרם תעלו את המאמר לאוויר.

בנוסף, לאחר שפרסמתם את המאמר אצלכם בבלוג באתר, אל תשאירו אותו רק שם זוהי טעות נפוצה לחשוב שמספיק שהוא יופיע על גבי האינטרנט ועשיתם את שלכם. פרסמו את המאמר בקבוצות השונות ברשתות החברתיות השונות, העבירו בווטסאפ ללקוחות ובכך תגדילו, משמעותית, את הכניסות לאתר.  

לעיתים כדאי לבסס לעצמכם מומחיות ספציפית ונישתית ולדבר רק עליה. כך, תהפכו את עצמכם למומחים בנושא זה ואתר אתרכם למוביל בתחומו.

כך יהיו לכם קהל עוקבים שתחום זה חשוב לו ומנגד יגיעו אליכם כל הזמן לקוחות פוטנציאליים שהתחום רלוונטי להם. לכן, התוכן שתיצרו חייב לעלות בקנה אחד עם הנישה אליהם אתם פונים

שלבי המשפך השיווקי על פי גלעד קריין

כפי שקראתם עד כה הבנתם שיצרנו מעין משפך. זהו המשפך השיווקי. פנינו למספר מקורות רחב שבהם הקהל שלנו נמצא ואנו מנסים, אט אט, להביא אותו לנקודה אחת – האתר או העמוד שלנו.

גלעד קריין מציג את ארבעת השלבים:

השלב הראשון – שלב החשיפה

זהו השלב בו הלקוח הפוטנציאלי נחשף אלינו. זה יכול להיות בפוסט שפרסמנו, במאמר שהעלינו או בלייב שהובלנו. תשומת הלב שנקבל בשלב זה היא נמוכה מאוד וכמות האנשים שנתפוס תהיה מעטה ביחס לכמות האנשים שנחשפו אלינו.

השלב השני – שלב ההתעניינות

לאורך זמן, אם נתמיד ואם נצליח לעניין יהיו כאלה שירצו להבין - מי אנחנו? מה אנחנו מציעים? זה למעשה השלב בו מתעניינים בנו. לא בטוח שבשלב זה הם יעשו מעבר אבל עברנו אצלם משוכה וכעת שמנו מוכר להם. עם זאת, זה שלב מאוד חשוב בתהליך היות והם הופכים להיות מאדישים לנו לכאלה שעברו לשלב העניין.

השלב השלישי – שלב הרצון

השלב הבא בקרב אלה שהתעניינו ורוצים להתקדם הוא שלב הרצון. כלומר, כל מה שקראו וראו עלינו מתאים להם והם רוצים להתקדם לרכישה. כמובן שמשך ההחלטה כזו תלוית מוצר – החלטה על בחירת עו"ד לא דומה לבחירת שואב אבק. יש סיכוי טוב שבשלב זה נהיה פעילים יותר על מנת לקדם את הרכישה, נדבר עם הלקוח, נסביר עוד וכד'.

השלב הרביעי – שלב הרכישה

השלב האחרון הוא לא ספק המשמח מכולם – הלקוח קנה את המוצר ושילם בעבורו.      

כמובן שבשלב זה סיימנו עם הלקוח הספציפי המדובר.

יש כמובן שיטות על מנת להחזיר את הלקוח אלינו כדי שימשיך לרכוש, כמובן שזה תלוי מוצר. במקרה של נותני שירותים זה קצת שונה. אנו נוכל לקוות שבזכות העבודה הטובה שלנו הם ייהפכו לשגרירים שלנו ויסייעו לנו להביא לקוחות חדשים.

ההבדל בין גולשים כלליים לגולשים ייחודיים על פי גלעד קריין

על מנת שנדע לנטר את פעילות האתר על היזם המתחיל לדעת להבדיל בין שני מושגים: גולשים כלליים וגולשים ייחודיים.

גולשים כלליים הם סך האנשים שנכנסו בתקופה מסוימת לאתר (שבוע, חודש וכד').

גולשים ייחודיים הם גולשים שנכנסו לראשונה לאתר.

כדי להבין את התפלגות המשתמשים באתר שלנו עלינו לבדוק את כמות הגולשים הייחודיים שנכנסים אלינו לעומת הכלליים.

אם נראה שיש ריבוי גולשים כלליים אך מעט מהם ייחודיים, נבין שעלינו לחשוב על דרכים להרכיב את המשפך ולהביא מתעניינים חדשים. אם המצב הפוך, הרבה גולשים חדשים אך מעט גולשים כלליים, נבין שאנחנו צריכים לחשוב על אסטרטגיה להחזיר את הגולשים החדשים אלינו.

כדי לעבוד בצורה מסודרת ושיטתית ממליץ גלעד קריין להשתמש בGoogle Analytics בעזרת המערכת תוכלו לנתח את נתוני הגלישה באתר שלכם.

כדאי לדעת שיש גם גרסה חינמית כך שתוכלו להתנסות בה, להבין ולהכיר את המערכת ולשדרג, במידת הצורך, בעתיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה