גת חבשי למכירה: כן יש דבר כזה!



באתיופיה נהוג ללעוס אותו, הוא נחשב למותג תרבותי-חברתי לגיטימי ואפילו מופיע על הבולים של המדינה. צמח הגת חבשי גדל גם בישראל ואף ניתן להזמינו עד הבית. כעת "גת אביגדור" משתפת את הדברים החשובים על הצמח ומציעה לגולשים להזמין גת טרי במשלוח.

קרדיט תמונה - שאטרסטוק

באזורי אתיופיה, צמח הגת החבשי מוכר עם המורשת והתרבות האתיופית. שמו המדעי של הגת הינו Catha כך שלמשה ניתן לקרוא לו גם קאט. הגת החבשי הינו צמח שמחליף את עליו בהדרגה ואין לו נשירה (ירוק עד). בעלים שלו ישנם חומרים פעילים ממשפחת האמפטמינים והם בעלי השפעה הגורמת לעוררות ומצב רוח מרומם.

הגת החבשי - כיף לפנאי ולא רק!

הגת החבשי שלעיתים מכונה הגת האדום, הגיע ארצה לפני כ-10 שנים. לעיסתו של הגת החבשי נעשתה חלק מחיי היומיום של ישראלים וישראליות - ולא, חובבי הגת לא שייכים רק לעדה מסויימת, יש מגוון תרבויות שמאמצות אותו. איך תזהו אותו? עם גבעול אדום ונוצץ, עלים ירוקים ומלאים בנוזל מריר. הגת החבשי מעורר, יחסית חזק, ונחשב לבעל סגולות מיוחדות וטעמים אקזוטיים.

גת חבשי - מאז ועד היום

השימוש בצמח הגת נעשה כבר מאות שנים ויש שיגידו אלפי שנים. מדובר מנהג חברתי באזורי אפריקה וחצי האי ערב. אלו מקומות שבהם מתבצע רוב גידול הגת בעולם. הצמח ידוע בשמות שונים בשפות ואזורים שונים. 

הגת החבשי - טוב לכלכלה

באתיופיה, שהביאה לעולם סוגים שונים ומגוונים של גת חבשי למכירה, הענף החקלאי של גידול וייצוא גת מרומם את הכלכלה ויכול לשפר את רווחת המדינה. לרוב צורכים אותו בלעיסת כמויות גדולות של עלים טריים ויחסית צעירים. לעיסה זאת נעשית לרוב ב"חברותא", בכל מיני מקומות, בחצרות הבתים, בתי קפה וכדומה.

ללא מגדר - כולם וכולן לועסים

השימוש בגת נעשה ללא הבדלי מין וגם כמעט ללא הבדלי גיל. את הזמן נהוג ללעוס בשעות הצהריים ולעיתים הוא מלווה בהאזנה למוסיקה. בעדה היהודית-תימנית נהוג לשלב במפגשים אלו שתייה חריפה, נרגילה ולימודי תורה.

הגת החבשי: לא רק בשביל הכיף  

הגת תורם לתחושה של התרוממות רוח כאמור, וכמו כן גם יכול לגרום לדברנות ורגש של ביטחון עצמי. הגת מחליש את הרצון לאכול, מצמצם את הצורך בשינה ומשמש גם בתור מרכיב שמגביר את החשק המיני (אפרודיזיאק). לפעמים מקושר הגת לטקסים דתיים והעלאת רמת התודעה של האדם לפני התפילה או במהלך אירוע דתי.

SP, קימבו, אבו מיסמר ועוד מגוון מוצרים

"גת אביגדור" מציע ללקוחותיו מוצרי גת חבשי מגוונים. הפופולריים ביותר: גת חבשי עדני, קימבו, אבו מיסמר, SP וקובו. פירוט נוסף על מגוון המוצרים תוכלו למצוא כאן. דבר נוסף מעניין שכדאי לדעת:  "גת אביגדור" משלבת בין גת לעולם הדיגיטל. באתר הבית תוכלו למצוא את מפת הגת הארצית, כך שתוכלו ליהנות מגת חבשי איכותי במקומות רבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה