דברים מעניינים שכדאי לדעת על מקסיקו



תמיד טוב ללמוד קצת על יעד שאתם עומדים לנסוע אליו, לקרוא קצת על התרבות המקומית, על המנהגים, האוכל, האנשים, הממשל ועוד.

pixabay

במידה ואתם מתכננים טיול למקסיקו ורוצים לדעת קצת יותר על המדינה לפני שאתם עולים על המטוס וממריאים- המשיכו לקרוא. אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות שכדאי לדעת על מקסיקו.

  1. מקסיקו היא אחת מהמדינות העתיקות ביותר בעולם

אין תאריך מדויק שידוע שבו נוסדה המדינה, אך היסטוריונים וחוקרי מקסיקו מעריכים שהחלו להתיישב במדינה כבר לפני 17,000 אלף שנים! העובדה שהמדינה קיימת כל כך הרבה זמן גרמה לכך שתרבויות רבות חיו והתפתחו בה כמו בני המאיה, האינקה, הספרדים, האצטקים ועוד.

  1. מקסיקו בכלל מורכבת מכמה מדינות

כן כן, כמו שכנתה הגדולה ארצות הברית, גם מקסיקו מורכבת מכמה מדינות קטנות. אם לדייק, היא מורכבת משלושים ואחת מדינות (בספרדית estados) וממחוז פדרלי בודד. בדומה לארצות הברית, אין צורך באישורים מיוחדים על מנת לעבור ממדינה למדינה.

  1. גם במקסיקו הייתה מהפכה

אנשים רבים לא יודעים את זה, אבל במשך אחד עשר שנים, 1910 עד 1921 התרחשה במקסיקו מהפכה של ממש, בה האזרחים ניסו והצליחו להפיל את הדיקטטורה הצבאית ששלטה בהם במשך שנים רבות. מעריכים שקרוב ל-900,000 איש איבדו את חייהם במהלך המהפכה, שהובילה את המדינה למה שהיא היום.

  1. תיירות היא אחת מהענפים הכי מכניסים של המדינה

זה בוודאי לא יפתיע אתכם לשמוע שתיירות היא אחד מהתחומים שהמדינה מרוויחה מהם הכי הרבה. אנשים רבים מרחבי כל העולם מגיעים למדינה מדי שנה ממגוון סיבות: לטייל במסלולים הענקיים, לראות את העתיקות ואת העדויות לתרבויות שכבר אינן, להנות מהחופים הלבנים והנקיים שלהם, לחגוג במסיבות הענק שהם מציעים ועוד.

  1. גם במקסיקו יש קהילה יהודית

אם אתם מגיעים למקסיקו וקצת מתגעגעים הביתה ורוצים תחושה של יהדות – יש לכם פתרון. במקסיקו יש קהילה יהודית לא מאוד קטנה שמורכבת מ- 50,000 יהודים. התיעוד הראשונים של יהודים במדינה חוזר אחורה עד למאה ה-16! תוכלו למצוא במדינה מספר בתי כנסת ומרכזיים דתיים לאומיים.

  1. טקילה הוא המשקה הלאומי והמוכר ביותר שלהם

מי לא מכיר את הטקילה, המשקה האלכוהולי שהולך מעולה בקוקטיילים או לבד בכמויות קטנות? אולי זה יפתיע אתכם, אבל מקורה של הטקילה הוא במקסיקו ואנשים רבים במדינה מתייחסים אליה כמשקה הלאומי. הטקילה מיוצרת מצמח האגבה הקוצני מאוד וייצור הטקילה נעשה במחוז אחד בלבד!

  1. האוכל המקסיקני הוא מהמיוחדים בעולם

האוכל המקסיקני יכול להיראות מעט מוזר לישראלים רבים, משום שהוא מתבסס על חומרי גלם שונים מאיתנו. הרבה מהאוכל המקסיקני הוא חריף ומכיל צ'ילי, תירס, שעועית ובשר.

  1. אין למקסיקו שפה רשמית

כן, קראתם נכון – באופן חוקי, למקסיקו אין שפה רשמית. מרבית האוכלוסייה בה מדברת בשפה הספרדית, אך הדבר לא מעוגן בחוק ולא הוכרז מעולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה