דברים שכדאי לבדוק לפני ששוכרים דירה



דירות להשכרה באשקלון הפכו בשנים האחרונות למבוקשות מאד. זאת, הן בקרב זוגות צעירים בתחילת דרכם המשותפת והן בקרב משפחות. לעיתים מדובר במשפחות עם ילדים מבוגרים יחסית, אשר העלייה במחירי הדיור בישראל מנעה בעבר ומונעת מהם כיום לממש אפ האפשרות שלהם לקחת משכנתא ולרכוש את דירת החלומות שלהם. הפנייה לשכירות הינה תוצאה של עליית המחירים המתמדת בנדל"ן בכלל ובמחירי הדירות למגורים בפרט

pixabay

העלייה הזאת הפכה את החלום לרכוש דירה חדשה, או אפילו משומשת, לבלתי ריאלית בעליל. עם זאת, למרות המחסור בדירות להשכרה והעובדה שהביקוש עולה על ההיצע, ההמלצה הבלתי משתמעת לשתי פנים בשורות אלה היא לבצע בדיקה כוללת של הנכס, עוד לפני החתימה על החוזה וההתחייבות הכספית שעשויה ללוות משפחות צעירות וצעירות פחות למשך שנים רבות. מהם הפרטים החשובים בחוזה השכירות שיש לשים אליהם לב? כיצד לבצע בדק בית ולמצוא את כל הפגמים והתקלות הדורשות תיקון? בשורות להלן נתמקד בכמה דברים שכדאי לבדוק לפני ששוכרים דירה. ואולם לפני הכל, מצאנו לנכון להדגיש שמה שנכתב כאן, עם כל החשיבות שלו, הוא רק חלק ממכלול הדברים שיש לבדוק לפני ששוכרים דירות להשכרה באשקלון ובכלל. זאת, הן כשמדובר בחוזה שכירות והן בנושא בדק הבית הכללי עצמו.

בדיקה של חוזה השכירות והמשמעויות שלה

הסעיפים העיקריים שיש לשים אליהם לב בחוזה השכירות, הם סעיפים שעלולים להיחשב דרקוניים ולהוריד בכמה רמות את איכות החיים בדירה השכורה. ישנם בעלי דירות שמכניסים לחוזה סעיף האוסר על החזקת חיית מחמד. מדובר בסעיף בעייתי, במיוחד למשפחה עם ילדים קטנים, שלעיתים קרובות מחזיקה גם כלב או חתול, שלא לדבר על לטאות או חיות אחרות. סעיף בעייתי נוסף עשוי להיות מגבלה על מספר השוהים בבית בו זמנית – סעיף תמים לכאורה, שהמטרה מאחוריו היא למנוע למעשה את האפשרות לאירוח מספר גדול של אורחים – שזה למעשה איסור על עריכת מסיבות מכל סוג שהוא. סעיף בעייתי נוסף, שיש ספק באשר למידת החוקיות שלו, מחייב את השוכרים לצבוע ולנקות חשבונם את הדירה החדשה. כשמדובר בדיירים המעוניינים להתאים את הדירה לצרכים שלהם, רק לגיטימי שהם יצבעו וינקו את הדירה. ואולם לחייב אותם לנקות דירה שהם לא שהו בה ולו יום אחר לפני כן, זה לא הוגן ולא חוקי. חשוב לציין כי החוזים הסטנדרטיים להשכרה מחייבים את בעל הנכס למסור אותו נקי ומוכן להשכרה. כאמור, לא אחת קורה שהשוכרים עושים זאת מיזמתם - אבל עדיין אין לחייב אותם במפגיע לכשות כן. כדאי ואפילו מומלץ להביא את החוזה לעיון של עורך דין או נוטריון, לשלם את שכר הטרחה שלו ולוודא שהחוזה לא מקפח את השוכרים.

בדק בית ובדיקת ליקויים

דירות להשכרה באשקלון ובכל מקום אחר בשראל, הן בדרך כלל דירות שהבעלים שלהן מעוניינים להפיק מהן את מירב התועלת בזמן הקצר ביותר. זאת, תוך הימנעות מכל השקעה בטיפולים ובתיקונים בדירה. לכן, חשוב מאד לבצע בדק בית ולעלות בהקדם האפשרי, ורצוי עוד לפני החתימה על חוזה שכירות, על כל התקלות הקיימות, או כאלה העלולות להתפתח. נכון להיום ישנם אמצעים המסייעים בזיהוי תקלות ואפילו המקום המדויק שבו הן עלולות להתפתח. מומחים לנושא בדק בתים, יגלו בתוך זמן קצר את כל התקלות, הן תקלות במבנה והן תקלות בריהוט ויבצעו רישום מדויק שלהן. תוצאות הבדיקה מוצגות באמצעות מסמך מפורט. רישום מדוקדק של הבעיות חשוב הן על מנת שיזכו לטיפול יסודי והן בכדי שבהמשך הדרך, כשהדיירים אכן יעברו לבית חדש משלהם ויעזבו את הדירה השכורה, לא יוכל בעל הדירה להאשים אותם בתקלות ולטעון שהם גרמו להן, ועקב כך  לגבות מהם תשלום עבור התיקונים.

תקלות במבנה עלולות להיות נזקים או סדקים בקירות וברצפה, המעידים במובהק על הבעייתיות במבנה. הבאות אחריהן בחשיבות הן תקלות בצנרת המים ובמערכת הביוב, ואיתור נזילות משמעותיות הדורשות תיקון דחוף. תקלות ברמה דומה של חשיבות הן תקלות במערכת החשמל ובמערכת המיזוג או במזגנים בבית בכלל. אם בעל הדירה השאיר בה ריהוט, ובמיוחד אם עבור הריהוט נוספים כמה מאות שקלים בשכר הדירה, חשוב לכל הפחות שאותו ריהוט יהיה תקין וישרת את הדיירים נאמנה לאורך תקופה ארוכה. דירות להשכרה באשקלון ובכלל דורשות בדיקה וטיפול בבעיות, עוד לפני הכניסה אליהן. יש לחפש כל דרך אפשרית לבצע את הבדיקות הנדרשות, שעשויות לחסוך כסף רב ועגמת נפש לא מעטה לאורך תקופת השכירות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה