דווקא הרכב הוא המקום בו תרצו מצלמה יותר מכל – מצלמות לרכב



העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, ובפרט העשור האחרון שמאז מהפכת הסמארטפונים, מתאפיין בריבוי מצלמות מסוגים שונים ובמקומות רבים ובלתי צפויים. בעוד עבור רבים מצב זה נתפס כבעייתי מבחינות מסוימות, קשה להכחיש כי ישנם מקומות בהם כניסתן של מצלמות איכותיות משפר את איכות חיינו בצורה משמעותית. עולם הרכב הוא אחד מהמקומות הללו, והכוונה היא ספציפית לאביזר המוכר בפשטות כ"מצלמה לרכב".

Pixabay

אמנם ברכבים המיוצרים כיום ישנן מצלמות מובנות (דוגמת מצלמת הרברס) וחיישנים מתוחכמים למיניהם, אך המצלמה בה נעסוק כאן היא מצלמה לרכב, המכונה גם "מצלמה לדשבורד" או "מצלמת דרך". מצלמה זו משתייכת למעשה לתחום של אביזרים לסלולארי (שכן ניתן להתחבר למצלמה דרך הסלולרי), ומדובר באותן מצלמות רכב קטנות וקומפקטיות אותן לבטח ראיתם בכמה וכמה רכבים בשנים האחרונות. מצלמה לרכב ממוקמת לרוב בצמוד לשמשה הקדמית או על הדשבורד, מכוונת כלפי כיוון הנסיעה ומתעדת (ומקליטה כמובן) את כל מה שנשקף מבעד לשמשה הקדמית, כל מה שהנהג רואה ועוד (מצלמה איכותית יכולה לתפוס הרבה יותר פרטים בכל רגע נתון ממה שאנחנו מסוגלים לתפוס בראייתנו במהלך נהיגה).

בעוד רבות ורבים נוטים דווקא להירתע מהעידן הטכנולוגי הסוחף את החברה שלנו במהירות מרשימה, וחושדים (ובצדק) בריבוי אמצעי הצילום וההקלטה הנוכח כיום במרחב בו אנו חיים, דווקא מצלמה לרכב היא אמצעי תיעוד שכולנו רוצים שיהיה ברכב שלנו, מכמה סיבות חשובות ביותר – מצלמות לרכב מסייעות פעמים רבות למצוא ולהוכיח בצורה ישירה וחד משמעית מה בדיוק אירע במהלכה של תאונת דרכים, ומי מהנהגים היה אשם בגרימתה. לכך השלכות מרחיקות לכת כמובן, ובשנים האחרונות סייעו מצלמות רכב לאינספור נהגים להוכיח את חפותם במקרים של תאונות קלות וקשות כאחת, מקרים בהם אותם נהגים עלולים היו לקבל עונשים כבדים על לא עוול בכפם (כמו גם לחוש אשמה עצומה ונוראית ללא הצדקה טובה לכך...).

סיבה חשובה נוספת לכך שדווקא מצלמה לרכב היא אמצעי תיעוד שאנחנו רוצים בסביבה שלנו, היא סיבה כספית – מצלמות אלו אינן עולות יותר מדי (כמה עשרות עד כמה מאות בודדות של שקלים בלבד), אך כבר הצליחו לסייע לאינספור נהגים להימנע מתשלום דוחות תנועה בלתי מוצדקים. דוחות אלו נפוצים ביותר בכל העולם, כמו גם בישראל, ומצלמה לרכב יכולה לזכות אותנו בקלות ובמהירות מעבירות המיוחסות לנו שלא בצדק, ועשויות לגרור עימן קנסות ועונשים כבדים.

 

 

המקום בו הטכנולוגיה יכולה באמת לסייע לנו

החששות ההולכים ומתפשטים בעולם מפני העידן הדיגיטלי אליו נכנסנו בסערה בתחילת המאה, ואשר בעשור האחרון הולך ומתאפיין ביותר ויותר חדירה של אמצעים טכנולוגיים (וביניהם אמצעי צילום ומעקב) לחיי היומיום, הם חששות מובנים ומוצדקים.

עם זאת, חבל לתת להם לעוור אותנו למקומות בהם הטכנולוגיה באמת יכולה לסייע לנו ולשפר את חיינו בדרכים שונות, גם כאשר מדובר בטכנולוגיית צילום. מצלמות לרכב מהוות דוגמה מצוינת ומתבקשת לכך...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה