דחיית תביעת סיעוד, מאת עו"ד רועי לייכטמן



במהלך השנים אנחנו רוכשים ממיטב כספינו ביטוחים סיעודיים כאלו ואחרים. ביטוח סיעוד נועד להגן עלינו ועל עתידנו הכלכלי במצב בו נדרש לעזרה סיעודית . יש לא מעט מקרים, בהם מבוטחים רבים שהגישו תביעת סיעוד מוצאים את עצמם מול דחייה של חברות הביטוח בטענות שונות ומגוונות.

קרדיט תמונה: יח"צ

דחיית תביעת הסיעוד לכשעצמה מתסכלת. לעיתים, חברות הביטוח לא חוסכות בשימוש ביטויים, כגון "המבוטח מנסה להוציא כספים מחברת הביטוח בכוונת מרמה" וכו'. מקרים אלו מכאיבים-  לא מספיק שהאדם המגיש את התביעה נדרש לעזרה סיעודית, כעת הוא גם  במצוקה כלכלית. דחייה זו גורמת לתחושה שחברת הביטוח לה שלמנו כל חיינו כעת החליטה לזנוח אותנו.

מדוע כאשר נדחית בקשת תביעה, הלקוח לא מקבל את הפירוט לכך?

כאשר חברת ביטוח דוחה תביעה, היא חייבת לנמק בכתב מדוע הבקשה נדחתה. אך בפועל, חוקים לחוד ומציאות לחוד. למרות שזאת זכותו של הלקוח להבין לעומק מדוע התביעה שלו נדחתה, קיימים לקוחות רבים שלא יודעים את הסיבה האמיתית לדחיית תביעת הסיעוד שלהם.

כאן חשוב לעצור ולציין שהיעדר מכתב דחייה מטעם חברת הביטוח או קיומו של מכתב דחייה אך ללא פירוט כל טענות הדחייה בהזדמנות הראשונה, ימנעו מחברת הביטוח את הזכות להעלות טענות דחייה נוספות במהלך ההליך המשפטי.

יש לשים לב להתנהלות נוספת מול חברת הביטוח.. רבים עושים טעות כאשר מגישים ערעור לחברת הביטוח שכן עצם הגשת הערעור מעניקה לחברת הביטוח הזדמנות נוספת לשפר את טענות הדחייה שלה.

איך עורך דין המתמחה בתביעות סיעוד יכול לעזור בהגשת התביעה?

פעמים רבות מבוטחים אשר הגישו בקשה לתביעת סיעוד באופן עצמאי, ללא שיתוף פעולה עם עורך דין המתמחה בתביעות סיעוד, מצאו עצמם נדחים ואפשרו לחברת הביטוח לחמוק מאחריותם לכיסוי ביטוח הסיעוד.

דחייה יכולה לנבוע ממספר סיבות:

  1. רופא או אח מטעם חברת הביטוח קבעו שהמבוטח אינו "מספיק" סיעודי.
  2. חוקר פרטי מטעם חברת הביטוח אשר עקב אחרי המבוטח ראה אותו לובש לבד מעיל או נכנס או יוצא מרכב או הולך לבדו ברחוב והגיע למסקנה שאין שום מגבלה והוא מסתדר היטב גם לבד בבית.
  3. בדיקת התיק הרפואי של המבוטח. בעבר "התגלתה" בעיה רפואית שלא הוזכרה בעת ההצטרפות לביטוח אפילו עם בעיה רפואית זו זניחה, התביעה נדחית בטענה לאי גילוי מצב רפואי.

אלה הם חלק קטן מהנימוקים של חברות הביטוח וחשוב מאוד להכיר אותם, לכן במצבי דחייה כאלו אסור להרים ידיים ואין להתייאש ובטח שלא לוותר. ישנו סיכוי לשנות את החלטת חברות הביטוח באמצעות הגשת ערעור וכן הגשת תביעה לבית משפט. עם זאת, אנו לא ממליצים להגיש ערעור ומוטב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד טרם נקיטה בצעדים לאחר דחיית תביעת הסיעוד.

אם תביעת הסיעוד שהגשתם נדחתה, פנו לייעוץ של עורך דין רועי לייכטמן המתמחה בתחום תביעות נזיקין וביטוח. עו"ד המספק מענה מהיר ומקצועי. הייעוץ הראשוני ניתן ללא כל התחייבות. נשמע לכם מעניין? התקשרו עכשיו ל-03-8053322

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה