דיו חליפי או מקורי



העולם הולך והופך לדיגיטלי יותר ויותר, והשימוש בדברים פיזיים כמו נייר הולך ופוחת. אבל הוא לא ייעלם ונראה שנצטרך ניירות עוד שנים ארוכות, בעיקר בשימוש משרדי כי יש דברים שאנחנו לא נרצה להשאיר בפורמט דיגיטלי בגלל הסיכון שעיניים זרות יצליחו להגיע לזה או מכל סיבה אחרת. המדפסת תמשיך ותהיה פעילה הן בבית ובעיקר במשרד, ובשביל שהיא תעבוד כמו שצריך ותפיק את התוצר הרצוי צריך דיו איכותי.

FREEPIK

יש דיו למדפסת מקורי ויש דיו חליפי ועל השאלה האם עדיף דיו חליפי או מקורי אי אפשר לענות סתם כך. יש יתרונות אומנם לדיו המקורי אבל הוא גם הרבה יותר יקר מאשר מקבילו החליפי.

לתת למדפסת את מה שטבעי לה

אז מה טבעי למדפסת שלכם? כמובן שהדיו המקורי שלה. דיו מקורי זה אומר דיו שהחברה שמייצרת את המדפסת ייצרה גם אותו, ודאגה שהוא יהיה בדיוק מה שהמדפסת צריכה מבחינת גודל ומבחינת התאמה. החברות גם נותנות אחריות על המוצרים שהן מספקות, כך שאם יש איזו שהיא בעיה החברה היא זו שנותנת את המענה. דיו חליפי לעומת זאת הוא דיו פחות טבעי למדפסת. הוא אומנם מיוצר תוך רצון למקסימום דיוק, אבל על ידי חברה אחרת ולא החברה של המדפסת כך שתמיד יכול להיות מצב בו הטונר לא אטום מספיק או שיש כל בעיה אחרת.

הזול הוא לפעמים היקר יותר

אם אתם צריכים דיו למדפסת אלם צריכים לקחת בחשבון שאת הדיו תצטרכו אחת לכמה זמן להחליף. החלפה של דיו עולה כמובן כסף ויש הבדל די משמעותי בין הדיו המקורי ובין הדיו החליפי. הדיו המקורי יהיה כמובן הרבה יותר יקר מאשר הדיו החליפי ויש אנשים שבשבילם ההבדל יהיה קריטי. לעומתם, יש אנשים שלא ייוותרו על הדיו המקורי ולא משנה כמה הוא יהיה יקר יותר מחברו החליפי.

זה תלוי בסופו של דבר גם מאיזו חנות קונים. יש חנויות שאפשר לסמוך עליהן שהן עובדות רק עם ספקים איכותיים, כאלו שמביאים טונרים שעובדים כמו שצריך ואז אפשר לא פעם להתפשר על החליפי. אבל יש חנויות שעובדות עם ספקים פחות איכותיים, ואז אפשר ליפול עם הדיו...

יש גם אופציה שלישית של דיו בטונר שעבר מילוי. לוקחים טונרים משומשים וממלאים אותם, וזו האופציה הזולה ביותר אבל גם הכי פחות מומלצת. כל אחד בוחר בסוף בסטנדרט שמתאים לו בהתאם לתקציב שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה