ד"ר שלמה כהן כירופרקט מומחה – סוגי הטיפולים



ד"ר שלמה כהן מטפל בכירופרקטיקה מזה 25 שנה. הקליניקה שלו ממוקמת באזור מודיעין ונותנת מענה לתושבי האזור. ד"ר כהן מתמחה במגוון שיטות הטיפול הכירופרקטי ומאמין בראייה הוליסטית של גוף האדם והטיפול בו. מתוקף השכלתו וניסיונו הוא מטפל בבעיות שונות ומגוונות הקשורות למערכת השריר-שלד בגופנו החל מטיפול בכאבי ראש ועד לטיפול בפריצת דיסק צווארית.

קרדיט תמונה PIXABAY

כיצד כירופרקט מאבחן את מקור הבעיה לפני הטיפול?

במקרים רבים מטופלים מגיעים אל הכירופרקט כאשר הם יודעים בדיוק מה הבעיה ממנה הם סובלים. המטופל יציג לרופא בדיקות עדכניות כמו צילומי רנטגן או CT ו-MRI, אבחון הנעשה על ידי רופא אורתופד וכדומה. בנוסף לבחינת הבדיקות הרופא הכירופרקט יבצע בדיקה של מערכת השריר-שלד בעצמו וכמובן גם תשאול מפורט. מטרתו של התשאול לבדוק למשל הרגלי חיים ועבודה, תזונה, ישיבה ושינה וכדומה העשויים להשפיע על מערכת השרירים בגוף ועל עמוד השדרה. לאחר אבחון הרופא הכירופרקט יוכל לתכנן תכנית טיפול מותאמת אישית לכל מטופל.

נימול בידיים וברגליים

תחושת נימול (או נמלול כפי שהיא מכונה לפעמים) נוצרת ברוב המקרים מלחץ של מערכת השריר-שלד על עצב מרכזי המוביל לידיים או לרגליים. כאשר מדובר בנימול בידיים לרוב התחושה מופיעה כשישנו לחץ כלשהו המופעל על עצב המדיאן – עצב היוצא מעמוד השדרה הצווארי ומגיע עד לקצות האצבעות. ניתן לשחרר את הלחץ המופעל על העצב על ידי טיפול כירופרקטי המתמקד בשחרור החוליות בצוואר. כמו כן, לפעמים התחושה היא סימפטום של תסמונת התעלה הקרפאלית. גם כאן ניתן לשחרר את החלץ על העצב על ידי מניפולציה עדינה של פרק כף היד על ידי הכירופרקט.

טיפול בצליפת שוט

צליפת שוט נגרמת כאשר הראש זז קדימה ואחורה בפתאומיות. מרבית המקרים של צליפת שוט נגרמים לאחר תאונות דרכים. התופעות של צליפת השוט עשויות לכלול כאבים באזור הצוואר והכתפיים, כאבי ראש סחרחורות ואפילו איבוד תחושה או נימול בידיים. כדי לטפל בבעיה הכירופרקט יעשה מניפולציה של חוליות עמוד השדרה הצווארי הנוטות לנוקשות לאחר צליפת שוט. כמו כן, הא ישתמש בשיטה המכונה Triger Point Therapy לשחרור שרירים באזור ושיפור משמעותי יותר.

טיפול בכאבי ראש

כאבי ראש/ ומיגרנות יכולים לנבוע ממספר סיבות כאשר אחת מהן היא בעיה אורתופדית. במידה ולאחר בירור רפואי אכן נמצא כי הנכם סובלים מבעיה אורתופדית אשר באה לידי ביטוי בכאבי ראש ניתן להיעזר בכירופרקט לטיפול יעיל ובלתי פולשני. הטיפול יתמקד בחוליות הצוואר ועמוד השגרה העליון. כמו כן, טיפול במוקדים של שרירים תפוסים ומכווצים עשוי לשפר את המצב.

פריצת דיסק

אחת מבעיות האורתופדיות המוכרות ביותר היא פריצת דיסק. הדיסקים הנחים בין החוליות בעמוד השדרה עשויים משצי שכבות – מעטפת וחומר דמוי ג'לטין הנמצא בתוכה. כאשר החומר הפנימי יוצא מתוך המעטפת המצב מכונה "פריצת דיסק". פריצת דיסק עשויה לגרום לכאבים קשים מאוד, הקרנה לרגליים ולמותניים ואפילו אובדן תחושה ברגליים. הטיפול נעשה לאחר אבחון מעמיק ובצורה ממוקדת וספציפית. הכירופרקט יפעיל לחץ על חוליות עמוד השדרה על מנת להחזיר אותן למקומן הטבעי. שחרר הלחץ סביב האזור הפגוע יסיע רבות לתיקון הבעיה ויכול להביא מזור משמעותי ביותר לכאבים הקשורים בה.

פריצת דיסק צווארית

בדומה לפריצת דיסק מותנית, גם כאן המטופל עשוי לחוש כאב חד וברור, הקרנה לידיים או לגב העליון, כאבי ראש חזקים, סחרחורות ועוד. אבחון מאוד חשוב במקרה של פריצת דיסק צווארית ויש להגיע אל הכירופרקט עם צילומי הדמיה ובדיקות עדכניות. הטיפול נעשה כמו בפריצת דיסק מותנית על ידי מניפולציות של חוליות עמוד השדרה ושחרור לחץ השרירים באזור.

אישיאס (סיאטיקה)

מקורם של כאבי סיאטיקה הוא בעצב השת המחבר בין עמוד השדרה לאגן. העצב מרכזי ומוביל אותות חשמליים למספר איברים בגוף. לחץ על העצב יגרום לכאבים באגן, ברגליים, חוסר תחושה בכף הרגל ועוד. הסיבה ללחץ נובעת לא פעם בשל הרמה של משאות כבדים לאורך זמן. הטיפול הכירופרקטי יכול להוריד את הלחץ מעצב השת ולשפר את איכות חייו של המטופל באופן משמעותי. ככל שהמטופל מגיע מוקדם יותר לכירופרקט כך הסיכוי לטפל במקור הבעיה רב יותר. מומלץ להגיע כאשר הכאב מופיע לראשונה ולא להמתין למצב בו הכאב "מתקבע" לכדי כאב כרוני. הטיפול נעשה בשיטת ה-Network Spinal Analysis על ידי בחינת עמוד השדרה וביצוע מניפולציות של החוליות. הטיפול יכול לסייע לא רק בשיכוח כאבי סיאטיקה אלא גם בשיפור היציבה, לחץ הדם ועוד.

כאבים בעצם הזנב

אחת התלונות הנפוצות ביותר של נשים בהריון ולאחר לידה היא על כאבים דווקא בעצם הזנב. הסיבה היא לחץ על אזור האגן ועל עמוד השגרה התחתון. כאבים אלו יכולים לקרות גם לאחר חבלה באזור או בעקבות סיבות רפואיות מורכבות יותר כמו גידול או בעיה מערכתית. משנשללו הסיבות הרפואיות האחרות, יש להניח כי הכאב נגרם בשל תזוזת חוליות עמוד השדרה או לחץ כלשהו באזור (למשל בעקבות פריצת דיסק). במידה ואכן מדובר בבעיה אורתופדית הרופא הכירופרקט יוכל לעזור על ידי החזרת החוליות למקומן הטבעי וטיפול בשרירי האזור שניזוקו.

כאבי גב עליון בהריון

תוספת משקל, פיזור שונה של משקל הגוף ושינויים ביציבה בזמן הריון עשויים לגרום לכאבי גב עליון אצל נשים רבות. טיפול כירופרקטי עדין המותאם באופן אישי על ידי כירופרקט בעל ניסיון עם נשים הרות יכול לשפר משמעותית את המצב. לאחר תשאול מעמיק, הרופא הכירופרקט יבצע מניפולציה מינימלית ועדינה של חוליות עמוד השדרה. הפעולה אינה כואבת, אינה פולשנית וגורמת אפילו לתחושת הקלה, אינה מלווה בתופעות לוואי כלשהן ונחשבת לדרך מצוינת לטפל בכאבי גב בהריון.

למידע נוסף ליחצו על כירופרקט מומלץ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה