האם קרנות אלטרנטיביות מתאימות רק למשקיעים פרטיים?



בשנים האחרונות אנחנו מודעים לעלייה מתמדת בפופולריות של השקעה בקרנות אלטרנטיביות, הן בקרב משקיעים מוסדיים והן בקרב משקיעים פרטיים עתירי הון. אך מה זה בעצם אומר "קרן אלטרנטיבית" ומדוע זה יכול להתאים למשקיע הפרטי?
קרנות אלטרנטיביות הן קרנות נאמנות אשר משקיעות בנכסים שאינם נחשבים "קונבנציונליים" כמו מניות ואגרות חוב. קרנות אלו מחפשות הזדמנויות בלתי ממומשות בשווקים פחות יעילים ומנסות להפיק תשואה יציבה שאינה תלויה ישירות בתנודתיות של שוק ההון.

קרדיט לתמונות PIXABAY

 

ההשקעות כוללות בין היתר נדל"ן, תשתיות, הלוואות גישור, סחורות, מט"ח, חוב בדירוג נמוך ועוד. מטרת הפיזור הרחב היא למזער סיכונים ותנודתיות תוך שמירה על תשואה טובה. קרנות אלטרנטיביות אף עשויות לכלול השקעות בטכנולוגיות חדשניות או חברות הזנק.

 

היתרונות עבור המשקיע הפרטי בולטים: פיזור סיכונים רחב יותר, תשואה בלתי תלויה בשוק ההון והגנה בתקופות מיתון. עם זאת, חסרונות אפשריים הם נזילות נמוכה, עלויות ניהול גבוהות ומורכבויות רגולטוריות.

משקיעים פרטיים המחפשים גיוון מתאימים להשקעה בקרנות אלטרנטיביות שכן הן מציעות מציעות הזדמנות לגוון תיקי השקעות מעבר לסוגי נכסים מסורתיים כגון מניות ואג"ח. משקיעים המעוניינים לפזר את הסיכון שלהם על פני אסטרטגיות וסוגי נכסים שונים עשויים למצוא קרנות אלטרנטיביות שימצאו חן בעיניהם.

בנוסף, גם למשקיעים פרטיים לטווח הארוךההשקעה מתאימה שכן קרנות אלטרנטיביות מיועדות לרוב לאופק השקעה לטווח ארוך. משקיעים שיכולים להתחייב לכספים שלהם לתקופה ארוכה יותר עשויים ליהנות מהתשואות הפוטנציאליות ומחוסר הנזילות הקשורים לקרנות אלו.

 

עבור משקיעים פרטיים בעלי אופק השקעה ארוך טווח, קרנות אלטרנטיביות  יכולות לשמש כלי השלמה חשוב ואפיק צמיחה נוסף בתיק ההשקעות. כמובן שיש לפזר בין מספר קרנות ולהיעזר בייעוץ מקצועי על מנת למקסם את הפוטנציאל תוך ניהול סיכונים זהיר ומבוקר.

סיכום

קרנות אלטרנטיביות יכולות לשמש מרכיב חשוב ומשלים בתיק ההשקעות של משקיעים פרטיים. הן מציעות מקור תשואה נוסף מעבר לשוק ההון המסורתי תוך פיזור סיכונים רחב. עם זאת, מדובר במוצר מורכב הדורש הבנה מעמיקה ומדויקת של הסיכונים והעלויות הכרוכים בו. מומלץ להשקיע בקרנות אלטרנטיביות רק לטווח ארוך וכחלק מאסטרטגיית פיזור כוללת. ייעוץ מקצועי הוא קריטי על מנת למקסם את התשואה הפוטנציאלית מקרנות אלו תוך ניהול סיכונים זהיר.

חשוב לציין שקרנות אלטרנטיביות מגיעות עם מערך סיכונים ומורכבויות משלהן. לפני השקעה בקרנות אלטרנטיביות, תמיד מומלץ לחקור ביסודיות ולהתייעץ עם יועץ פיננסי כדי לקבוע התאמה בהתבסס על נסיבות אינדיבידואליות.

למידע נוסף על קרנות אלטרנטיביות או השקעות אלטרנטיביות אתם מוזמנים להיכנס לאתר של IFUNDS בכתובת https://ifunds-capital.co.il/ שם תוכלו לקבל את המידע לו אתם זקוקים או להתייעץ עם אחד המומחים שלנו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה