החזה הנשי קשור לדימוי העצמי ותפיסת הנשיות, לכן אין זה פלא כי כ-70% מהנשים בטווח הגילים 60-20 אינן מרוצות ממראה השדיים והחזה שלהן, ולא מעט מהנשים מעוניינות בחזה גדול יותר. למעשה, ניתוח הגדלת חזה הוא בין הניתוחים האסתטיים השכיחים והמבוקשים ביותר, אך לא כל הנשים המעוניינות לעבור תחת סכין המנתחים, וכדי להגשים את חלומן הן מנסות מוצרים ותכשירים שונים המבטיחים שינוי בגודל החזה, וחלק מהמוצרים מכילים הורמונים המשפיעים על איברי גוף נוספים ויש גם לא מעט מוצרים שאינם משפיעים על גודל החזה.

קרדיט תמונה FREEPIK

תן לנסות שיטות טבעיות להגדלת החזה הנשי, למשל גלולות למניעת הריון המכילות הורמונים שעשויים להגדיל את החזה הנשי באופן מתון, תוספי תזונה שונים שתופעות הלוואי שלהם משפיעות על החזה, שינוי תזונתי וצריכת מזונות המעודדים צמיחה של רקמות השד, פעילות גופנית ותרגילים לחיזוק השרירים התורמים לעיצוב השד ולמראה מעט גדול יותר של החזה. יש שיטה נוספת להשתלת שומן עצמי במקום שתלים, שיטה זו יעילה לצורך מילוי קל של השד ולעיצוב מחדש תוך שמירה על המראה הטבעי. אם מעוניינים בשינוי משמעותי ורוצים להגדיל את החזה – הדרך היעילה והנכונה ביותר היא באמצעות שתלים.

סוגי שתלים לחזה

יש סוגים שונים של שתלים לחזה, כיום נהוג להשתמש בשתלי סיליקון הנבדלים זה מזה בצורה, בגודל, במרקם, בגובה ובמעטפת החיצונית. הסוגים העיקריים של שתלים לניתוחי חזה הם:

  • שתלים אנטומיים בצורה טיפה, השתל מזכיר בצורתו את מראה החזה הנשי הטבעי ועיקר הנפח נמצא בחלק התחתון של השתל. יש שלוש דרגות של שתלים אנטומיים וניתן להתאים את השתל למבנה גופה של המנותחת כדי להשיג חזה נשי במראה טבעי.
  • שתלים עגולים הם סימטריים ונראים כמעין חצי כדור או חצי בועה. השתל העגול מעניק מראה מלא לחזה הנשי, בעיקר בחלק העליון של המחשוף, אך המראה פחות טבעי בהשוואה לתוצאה הסופית של השתלת שתלים אנטומיים.

התאמת השתל למטופלת במטרה להשיג מראה טבעי

הצלחת ניתוח הגדלת חזה תלויה בעיקר במיומנות ובניסיון של המנתח, לכן חשוב לבחור היטב את הרופא. לכל אישה יש להתאים את השתלים המתאימים ביותר עבורה, כאשר מטרת הניתוח היא להשיג חזה במראה טבעי. כיום, יש שתלים חדשים ואיכותיים העומדים בכל התקנים המחמירים ביותר, וכדי ליהנות מתוצאות מרשימות ומחזה נשי טבעי ויפהפה כדאי לבחור בשתלים החדשים והאיכותיים ביותר.

הכנה לניתוח הגדלת חזה

ההכנות לניתוח הגדלת חזה מתחילות בפגישות ייעוץ ובתיאום ציפיות בין הרופא למטופלת. לאחר בדיקה ידנית ראשונית ובחירת סוג השתלים המטופלת צריכה לעבוד סדרת בדיקות כמו בדיקות דם, אולטרסאונד (לרוב מעל גיל 30) או ממוגרפיה (לנשים מעל גיל 40), תפקודי קרישה ועוד. לפני הניתוח יש לצום כ-8 שעות (ניתוח בהרדמה כללית), להתקלח ולהסיר לק ותכשיטים.

החלמה מניתוח להגדלת החזה

תקופת ההחלמה שונה בהתאם לסוג השתל ומיקומו (מעל או מתחת לשריר), וההחלמה מהירה יותר בניתוח הכולל שתל מעל השריר. יש להימנע מהרטבת האזור כמה ימים, ובמשך שבועיים חשוב להימנע מפעילות פיזית מאומצת, ומומלץ להימנע מפעילות ספורטיבית כ-6 שבועות. אפשר לחזור לעבודה ולשגרת החיים לאחר כשבוע, וחשוב להשתמש כשלושה חודשים בחזיית ריפוי מיוחדת. 

סיבוכים אפשריים

הסיבוכים האפשריים הם:

  • דימומים באזור התפרים והחתך.
  • זיהום באזור הניתוח.
  • צלקת.
  • אובדן תחושה בשדיים ו/או בפטמות.
  • אסימטריה. 

הכתבה באדיבות ד"ר רובינפור – מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מהרופאים המובילים בישראל בתחום הכירורגיה הפלסטית. ד"ר רובינפור עובד כרופא בכיר במחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים אסף הרופא, הוא בעל ניסיון עשיר מעל 30 שנה בתחום ובמרפאה הפרטית ברמת החייל הוא מציע מגוון ניתוחים וטיפולי אסתטיקה בשיטות מתקדמות וייחודיות, ובטכניקות שהוא פיתח המשמשות כיום רופאים רבים בארץ ובעולם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה