הגלשנים של היום יאפשרו לכם לעשות דברים שאפילו לא חלמתם עליהם




הטכנולוגיה הקיימת כיום בעולם הגלישה מאפשרת לחובבנים ומקצוענים כאחד להתנסות בחוויות שבעבר לא ניתן היה אפילו לדמיין. מעניין ושווה להכיר

Depositphotos

גלישת גלים היא אחד מהתחביבים המרגשים והמהנים ביותר בעולם הספורטיבי, ובמדינה שופעת רצועות חוף כמו ישראל זוכה ענף זה לפופולאריות רבה. בין אם אתם כבר גולשים מדופלמים, מתחילים או רק מתעניינים באופן כללי בעולם מלהיב זה, גלשנים המשווקים כיום בארץ יש כמה דברים להציע שיפתיעו וירגשו אתכם מעבר לכל ציפיותיכם

 

לעוף מעל פני המים – גלשן E-FOIL

אחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר בעולם הגלישה כיום אותו שווה מאוד להכיר הוא גלשן ה E-FOIL. אם הייתם בים בקיץ האחרון וראיתם גולשים עומדים על גלשן גלים או רוח אשר נראה כאילו מרחף מעל פני המים, סביר להניח שמדובר היה בגלשן E-FOIL. זהו גלשן אשר בחלקו התחתון מחוברת חרב באורך של מטר בערך, אשר חלקה התחתון מעוצב כמו כנף המייצרת עילוי כאשר נעה בתוך המים. התוצאה המתקבלת היא כי כאשר הגלשן נמצא בתנועה הוא מתרומם כמעט עשרות סנטימטרים מעל פני המים, מה שמוריד משמעותית את החיכוך הכללי ומאפשר להגביר את המהירות, להעלות את היציבות ומילולית לרחף מעל לפני המים, בניגוד לגלשנים "רגילים" אשר כל שטח הפנים שלהם בא במגע עם המים לכל אורך הגלישה.

ההצלחה של גלשני פויל מסוגים שונים בארץ ובעולם בשנים האחרונות מלמדת כי מדובר בפטנט מוצלח ובר קיימא, כזה אשר צפוי להישאר בעולם הגלישה ולהפוך דומיננטי יותר ויותר בשנים הבאות. משתמשים כיום בגלשני E-FOIL לגלישת גלים, גלישת רוח, קייט סרפינג ועוד. ניתן למצוא כיום בארץ גם גלשני SAP עליהם עומדים וחותרים באמצעות משוט, המצוידים במנגנון E-FOIL. במקרה זה מתקבל יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד – ניתן להישאר בעמידה על גבי הגלשן גם לאחר שמסיימים לתפוס את הגל, להסתובב ולחתור בחזרה נגד הגלים, הכל בלי לאבד שליטה ואחיזה ואפילו בלי צורך להישכב על הגלשן. בתוך כמה חודשים של אימון, ניתן להגיע למצב בו תופסים גלים במשך שעות בלי ליפול ובלי להיאלץ להיאבק בשכיבה מול הגלים בדרך חזרה פנימה.

שילוב בין גלישה לבין ספורט מוטורי - גלשן ממונע

פיתוח נוסף אשר כבר זמין ונפוץ בחופי ישראל הוא שילוב מסקרן בין עולם הגלישה והים לבין עולם הספורט המוטורי. מדובר בגלשנים ממונעים – גלשן המצויד במנוע חשמלי קטן וקל משקל בבסיסו, אשר מסובב פרופלור קטן ומניע את הגלשן קדימה. כך ניתן לראות גולשים נעמדים על הגלשן ופשוט יוצאים עליו לטיול ברחבי הים, במהירות שקשה להגיע אליה בלי מנוע.

כמובן שניתן ומומלץ לבחון את השילוב בין גלשני E-FOIL לבין גלשנים ממונעים, הזמין כיום לרכישה בישראל – גלשן גלים אשר עולה מעל לפני המים בזכות המנגנון שתואר לעיל, אך אינו זקוק לאנרגיה של הגלים על מנת להתקדם ויכול לנוע קדימה לאורך זמן רב ובמהירות גבוהה יחסית, בזכות המנוע החשמלי הקטן.

גלשני E-FOIL ממונעים אינם סתם עוד גימיק אשר צפוי להיעלם במהרה. בדומה לגלשני E-FOIL באופן כללי, גם אלו הממונעים מציעים עולם חדש לחלוטין של אפשרויות אשר בעבר לא היו נגישות לרובנו. האפשרות לנוע על הגלשן ללא הפסקה ובמהירות גבוהה, "להילחם" בצורה אפקטיבית מול הגלים והזרמים, לתפוס גלים בצורה יעילה ומוצלחת הרבה יותר ולעשות עוד אלף ואחד דברים שונים עם הגלשן – כל אלו הופכים את הדור החדש של הגלשנים למשהו אחר ממה שהכרנו, משהו שמרחיב ומשפר את עולם הגלישה כפי שהכרנו אותו עד כה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה