הדברה לטרמיטים באשקלון



אשקלון עיר מתפתחת ומשגשגת עם מאות דירות שנבנות כל שנה ועם התפתחות העיר והתשתיות גם התפתחות החרקים בעיר הולכת וגדלה . טרמיטים הם חרקים שהתפשטו בשנים האחרונות על מספר ערים ברחבי הארץ . הטרמיטים הם חרקים משפחתיים של ניזונים מעץ יבש ומוצריו בישראל יש כאחד 10 מינים שונים שמתחלקים לטרמיטים עץ וטרמיטים קרקע. הטרמיטים אוהבים להימצא באזורי מישור החוף ובערים סמוכי ים כמו אשקלון ראשלצ בת ים וכו' . ראיתם סימנים מוזרים שמזכירים טרמיטים במאמר הבא אנחנו נסביר בדיוק מה עושים כשמגלים טרמיטים בבית, איך אפשר לזהות אותם איך עושים הדברה לטרמיטים המשיכו איתנו >>>

קרדיט לתמונה Freepik

איך הגיעו טרמיטים לאשקלון?

לאחר הגשמים הראשונים או בין תקופת הסתיו לאביב יש תופעה שמוכרת אצל המון חרקים שונים שנקראת מעוף כלולות. במעוף הכלולות יוצאים כל הפריטים המכונפים למעין חתונה בשמיים כל זוג של טרמיטים לאחר ההזדווגות שלו משיל את הכנפיים ונכנסים לתוך בתים ומתחילים לבנות מושבה.
 מושבה של טרמיטים היא יכולה להגיע עד 200 מיליון פריטים בלי שאפילו תשימו לב להופעתם בבית.
 הטרמיטים מאוד רגישים לתנאי חוץ ולכן כל הפעילות שלהם סמויה מן העין רק לאחר מספר חודשים או שנים מתחילים לראות את הסימנים שלהם .
 כמו כן הטרמיטים יכולים להגיע אליכם הביתה אם אחד השכנים שלכם לא טיפל בבעיה אצלו בבית והם התחילו להתפשט לכל הבניין ולכן חשוב כאשר מזהים טרמיטים באשקלון מיד לדבר עם כלל השכנים.

איך למנוע מטרמיטים להגיע לבתים באשקלון?

טרמיטים יכולים להופיע מספר סימנים שיכולים להעיד על פעילותם בבית חלקתם מתגלים בזמן קצר מאוד וחלקם לאחר חודשים רבים. הסימנים בדרך כלל שאתם תשימו לב אליהם הם הופעת כנפיים מפוזרים ברחבי הרצפה, פעילות של טרמיטים חיים מתעופפים בבית, פריטי עץ החולים כמו משקופים לדוגמה או  תעלות בוץ.
 בד"כ את הסימנים הראשונים של הכנפיים או הופעת הפעילות של טרמיטים חיים אתם תגלו לאחר הגשמים הראשונים או בין הסתיו לאביב לאחר מעוף הכלולות.
את תעלות הבוץ
או את הסימנים של המשקוף החולים בדרך כלל מגלים רק לאחר נגיעות רבה אחר מספר חודשים או שנים.

סוגי הטרמיטים הנפוצים באשקלון

הטרמיטים אמנם לא קשורים לנמלים אך הם דומים מאוד בהתנהגותם ובצורתם לנמלים, מאוד קשה להגן על בית או משרד מטרמיטים מה הסיבה שאתם יכולים לחדור אליכם או מהקרקע או בתעופה ולכן אי אפשר באמת להגן על הבית מלבד לבצע הדברה מניעתית אחת לשנה.
 אפשר כמובן להימנע ככל האפשר מטרמיטים על ידי בדיקת הקרקע לפני תחילת הבנייה סריקות אזוריות ובדיקות קרקעיות בעירייה, שימוש מופחת בעץ יבש ביסודות הבית , או ביצוע הדברה לטרמיטים לפני הבניה על כל החול שמתחת למרצפות .

סוגי ההדברות לטרמיטים הנפוצים באשקלון

בישראל יש אחד 10 מינים שונים של טרמיטים שם מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות של טרמיטי עץ וטרמיטי קרקע. הפעילות שלהם דומה מאוד וגם צורתם החיצונית אך תהליך בניית הקן ואיפה השוכנת המלכה זה מה שמבדיל אותם. המלכה של טרמיטים עץ תעדיף לבנות את הקן בתוך העץ עצמו כמו לדוגמא בתוך המשקוף לעומת המלכה של תרמית קרקע שיכולה לשכון בקרקע אפילו 4 מ' מתחת לאדמה. הטיפול של שניהם מתבצע בצורה שונה וכמובן עם חומרים שונים ולכן חשוב להזמין מדביר באשקלון שמכיר היטב את שתי קבוצות הטרמיטים ואת שיטת הטיפול והחומרים .

הדברה לטרמיטים באשקלון עם מדביר מוסמך

ההדברה לטרמיטים יכולה להתבצע באמצעות 3 טיפולים שונים שכל טיפול מתאים לסיטואציה מסוימת , סוג טרמיט, סוג המבנה ונגיעות .  

הדברה לטרמיטים באמצעות ג'ל - הטרמיטים מאוד רגישים לחומר מסוג פיפרוניל , יש אפשרות כאשר הנגיעות קלה למרוח ג'ל מיוחד ממש כמו שמורחים ג'ל לנמלים אז יש ג'ל ייעודי לטרמיטים ששמים בסמוך למוקד ההתפרצות, הפועלים לוקחים את זה לקן ומרעילים את הקן הטיפול הזה מתאים לנגיעות קלה כאשר המלכה שוכנת קרוב לטיפול הג'ל

הדברה לטרמיטים באמצעות מערכת נמסיס – זוהי שיטה חדשה שהגיעה אלינו בשנת 2021 ומעט מאוד מדבירים מוסמכים לעבוד איתה כמובן שאנחנו כן בשיטה זאת אנו מציבים קופסאות מיוחדות בתוך המבנה ומחוצה לו המכילות בתוכם גרגירי פיתיון שהפועלים לוקחים לקן ומרעילים את הקן תוך זמן קצר, השיטה הזאת יחסית חדשה אך מראה עד כה תוצאות מעולות ללא קידוחים וללא הרס .

הדברה לטרמיטים באמצעות קידוח - השיטה המסורתית והכי מוכרת של 95% מהמדבירים בארץ עובדים איתה והיא נותנת את התוצאות הכי הכי טובות אך כמובן יש סכנה לפגיעה בתשתיות או המרצפות כאשר מזמינים מדביר לא מקצועי ..
 בשיטה הזאת אנו פותחים חורים זעירים של 3 4 מ"מ מסביב לכל מעטפת הדירה ואז מזריקים חומר בלחץ לקרקע לחול שמתחת למרצפות ויוצרים מעטפת של חומר פעיל מסביב לכל הדירה ומונעים את ההתפשטות של הטרמיטים.

כמה עולה הדברת טרמיטים באשקלון

מחיר ההדברה לטרמיטים אצל חברת הדברה מקצועית כמובן משתנה בהתאם לסוג הטיפול שאתם עושים גודל הבית סוג המבנה רמת הנגיעות. אשר מבצעים טיפול באמצעות ג'ל המחיר נע בין 350 - 600 תלוי במספר המוקדים .
 כאשר מבצעים הדברה באמצעות מערכת נמסיס צריך להגיע לבחון האם כמה תיבות צריך להתקין בבית והמחיר נע בין 1200 ל5000 ₪ . הדברה באמצעות קידוח המחיר נקבע לפי גודל הבית במטר הסיבה שאנחנו פותחים מסביב לכל הבית והמחיר נע בין 25 ל 35 ש"ח למטר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה