הדברת פשפשים – איך ולמה



מי שיש לו כלב או חתול נתקל מן הסתם לא אחת בחרק מטריד ובעייתי במיוחד העוקץ את בעל החיים האהוב וגורם לו טרדה רבה ולא מעט כאבים. לעיתים הוא עוקץ גם את בני הבית האחרים. ואולם חשוב לדעת שגם אנשים שאין בביתם חיות מחמד ומעולם לא גידלו חיה כזאת עלולים למצוא את עצמם בבית שיש בו פשפשים ואלה עלולים לעקוץ ולהכאיב דווקא כשהדבר הוא בלתי צפוי בהחלט. ככל שבני אדם עושים מאמצים לבדל את עצמם מהטבע ולהימנע ככל האפשר מפגישה עם הנציגים העוקצניים שלו, הרי מעת לעת הם נדרשים לטפל בבעיה ולבצע הדברת פשפשים. איך מגיעים הפשפשים אל תוך הבית? מה אפשר לעשות באופן עצמאי על מנת לטפל בבעיה או לכל הפחות להפחית את ההשפעות שלה? מתי מתעורר הצורך בביצוע הדברה ואיך ההדברה מתבצעת? להלך התשובות

freepik

איך מגיעים הפשפשים אל תוך הבית

במרבית המקרים, הפשפשים מגיעים ונכנסים אל תוך הבית ביחד עם חיית המחמד. טיול בגן או אפילו סתם טיול בשכונה, עלול לחשוף את חיית המחמד לפשפש צמא דם, המטפס על גבה ומוצא בית חם בתוך הפרווה שלה. זאת, בנוסף לאופציה למציצת דם שהוא המזון של הפשפש. אבל יש מקרים שבהם הפשפשים מגיעים הביתה באמצעות הילדים, ששיחקו בגן במקום שורץ פשפשים או שליטפו בגן המשחקים כלב שיש לו פשפשים וקרציות. פשפש מסוגל לקפוץ לגובה רב, יחסית לגודל שלו. אין פלא, לפיכך, שהוא מסוגל להגיע לשיער של הילד בקפיצה אחת. אם הפשפשים התרבו באופן שיצא מכלל שליטה, נוצר הצורך לבצע הדברת פשפשים ועל כך נדבר בהמשך. דרך נוספת שפשפשים יכולים להגיע באמצעותה הביתה היא אם בעלי הבית בחרו להניח ליונים לבנות קן על יד אחד החלונות בבית. היונים נושאות איתן גם קרציות וגם פשפשים, ואלה נכנסים בקלות לתוך הבית. הפיתרון הוא, לפיכך, לשמור על הפרווה של הכלב או החתול נקייה ולבדוק את הילדים מדי פעם, בעיקר אם הם מתגרדים ומתלוננים. וכן – יש להימנע מלהניח ליונים לבנות קן על החלון.   

טיפול בפשפשים וביצוע הדברה

בשלבים הראשונים, אם מגלים פשפש אחד או יותר על הכלב או אפילו בתך השיער או הבגדים של הילד, הדבר עדיין נסבל. צעדים פשוטים כמו שאיבת אבק יסודית בכל הבית באמצעות שואב אבק, אבקה או אמפולה נגד פשפשים על הכלב וכביסה של כל כלי המיטה הנגועים בטמפרטורות גבוהות, עשויים בהחלט לפתור את הבעיה או למזער אותה מאד. טיפול נכון בכלב עשוי מלכתחילה למנוע את הבעיה, בנוסף למניעת האפשרות מהיונים להקים קן על החלון. זה אולי אטרקטיבי ואפילו אקזוטי, אבל מהר מאד מגלים שהיונים פשוט מרעישות מאד ובעיקר – מסריחות ומלאות קרציות ופשפשים.

כאשר הבעיה של נוכחות הפשפשים בבית הופכת לבלתי נסבלת, רק אז כדאי לפנות לביצוע הדברה מקצועית. הדברה כאמור מתבצעת לאחר שכל האפשרויות האחרות לא הוכתרו בהצלחה מלאה. המדביר מרסס את כל המקומות בבית אשר יש בהם נוכחות ידועה של פשפשים או שהסיכויים לנוכחות מהסוג הזה הם גדולים. כיוון שהפשפשים מסתתרים במקומות חשוכים ומוסתרים, עצם החשיפה של המקומות הללו מסייעת להדביר אותם. ככל שההדברה מתבצעת בצורה מקצועית יותר, כך הסיכויים להתגבר על הבעיה כבר בשלבים הראשונים הם גבוהים יותר. רוצים לדעת עוד? יש לכם בעיית פשפשים שאתם לא מצליחים לפתור? צרו קשר כבר כעת באמצעות האתר והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. אנשי המקצוע המיומנים של יוריקה הדברות ילמדו את הבעיה ויבינו אותה, ולאחר מכן יתוו את הדרך הטובה ביותר לפתרון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה