הדף המושלם – כמה טיפים לבדיקת איכות דפי האתר



המטרה של כל אתר אינטרנט היא להביא כמה שיותר גולשים רלוונטיים שעשויים להפוך ללקוחות. על מנת להצליח בכך, כדאי לשים דגש על איכות דפי האתר ועל התאמתם לקידום אורגני בגוגל. אז כיצד עושים זאת נכון?

קרדיט לתמונה: פוטוליה

כאשר אנו מחפשים בגוגל שירות, מידע מוצר או כל דבר אחר, אנחנו נחשפים למספר רב מאוד של תוצאות חיפוש. כל תוצאת חיפוש היא דף אינטרנט שגוגל החליטה כי הוא מתאים להצגה בעבור שאילתת החיפוש שהקלדנו, ויש משמעות רבה לסדר הופעתם של הדפים בחיפוש גוגל – אלו המדורגים במקומות הראשונים צפויים לקבל תנועת גולשים משמעותית בהרבה מאלו המדורגים נמוך. מכאן ברור שכל אתר אינטרנט שואף להופיע עם כמה שיותר מדפיו בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיות של גוגל, ובמקומות הטובים ביותר.

למעשה, האינטרנט הוא זירת קרב שלעולם אינה עוצרת. מיליוני דפי אינטרנט שונים מתחרים כל הזמן על תשומת ליבם של הגולשים, ואלו שעושים זאת נכון, יקטפו את פירות ההצלחה וייהנו מעסקאות והמרות ששוות כסף. אם כך, כיצד נוכל לוודא שדפי האינטרנט שלנו מוכנים לתחרות? ובמילים אחרות, אילו מאפיינים של הדפים כדאי לבדוק ולשפר על מנת להצליח בקידום האורגני שלו?

תוכן הדף

כאשר אנו מדברים על התוכן בדף אינטרנט, איננו מתכוונים רק לתוכן הטקסטואלי שבו, אלא לכלל רכיבי התוכן שהוא עשוי לכלול – תמונות, סרטוני וידאו, טבלאות, אינפוגרפיקות ועוד. שילוב מוצלח בין רכיבי התוכן השונים, כך שיאפשרו לדף לספק מענה מיטבי לשאילתת החיפוש של הגולש, הוא אחד מן הגורמים המשפיעים על הצלחת הדף. אם מדובר למשל בדף מוצר, אפשר לכלול בו תמונות של המוצר מזוויות שונות וכן טבלה המפרטת את המאפיינים שלו, לצד טקסט מקורי ואיכותי המתאר את המוצר. להבדיל, אם מדובר בדף העוסק בשירות של החברה, למשל ביטוח או חיסכון, ניתן לשלב אינפוגרפיקה המסבירה על השירות ומפשטת את מורכבותו או לשלב סרטון וידאו המסביר על התחום ועל השירות. דפים כאלו צפויים "למצוא חן" בעיני גוגל יותר מדפים בעלי תוכן רזה, ולעלות בדירוגים.

התוכן בדף האינטרנט שלנו צריך להיות כתוב היטב, מקורי ולא מועתק מאתרים אחרים, ואם הוא ארוך, כדאי שיחולק באמצעות כותרות ביניים. רצוי שגם התמונות, הסרטונים ועוד יהיו מקוריים ולא כאלו שמופיעים באתרים רבים אחרים. לתמונות בדף מומלץ לכתוב תגיות ALT המתארות את המופיע בהן, בהתייחסות נבונה וזהירה לשאילתות החיפוש שאליהן אנו מכוונים. כמו כן, חשוב שרכיבי התוכן בדף לא יהיו "כבדים" מדי ויפחיתו את מהירות הטעינה של הדף.

מאפיינים טכניים של הדף

דף אינטרנט שאנו שואפים כי ידורג גבוה בדפי התוצאות של גוגל צריך לעמוד בהנחיות האיכות של החברה, ובעיקר להיות תקין ולאפשר לזחלנים של מנוע החיפוש לסרוק אותו ולהוסיפו לאינדקס הדפים שלו. על כן, דף שאינו תקין עשוי שלא להיות מאונדקס כלל, וכך הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, או להיות מאונדקס אך לא להופיע במקומות בולטים וחשובים.

אחד מהדברים שכדאי לבדוק לפני הכול הוא את קוד החזרה של הדף – גוגל תכניס לאינדקס שלה רק דפים שקוד החזרה שלהם הוא תקין, כלומר 200, ולכן יש לוודא כי זהו הקוד שמחזיר הדף שלנו. אם הדף מחזיר קודים אחרים, גוגל לא תוכל לאנדקס אותו והוא יישאר בחשיכה בעבור הגולשים. ניתן לבדוק את קוד החזרה של הדף בכלים חינמיים שונים המוצעים ברחבי הרשת, והכי טוב לבדוק אותו בכלי בדיקת הדפים של גוגל עצמה, בתוך כלי מנהל האתרים של גוגל (Google Search Console).

האלמנט השני שכדאי לבדוק הוא תגית הקנוניקל (Canonical) של הדף. בכל דף באתר צריכה להיות תגית קנוניקל אחת ויחידה המצביעה על הכתובת הקנונית (הנבחרת והנכונה) של הדף. אם התגית מצביעה על כתובת URL שהיא אינה הכתובת של הדף, גוגל יאנדקס את הכתובת שעליה הדף מצביע במקום את כתובת הדף עצמו (שהיא הרצויה מבחינתנו), וכך עלול הדף להיעלם מתוצאות החיפוש של גוגל לחלוטין. ניתן לבדוק את תגית הקנוניקל של כל אחד מדפי האתר באמצעות בדיקת קוד המקור של הדף וזיהוי רכיב הקנוניקל בו או בכלי בדיקת הדפים של גוגל שהוזכר למעלה.

אלו הם רק כמה מגורמי ההשפעה על דירוגו של דף אינטרנט בדפי התוצאות של גוגל. ישנם עוד גורמים רבים וחשובים שהכרחי להתייחס אליהם בעת הכנת דף לקידום אורגני בגוגל, אך לא נוכל להרחיב עליהם כאן. אם תרצו ללמוד עוד על כך, תוכלו להירשם לקורס אונליין לקידום אתרים  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה