ההיסטוריה של הקרמיקה ושימושו כיום



חומר הקרמיקה מוכר לכולנו, וממנו עשויים אריחים רבים בביתנו. כאשר אנו מעוניינים לשפץ את המטבח או את חדר האמבטיה, לא פעם אנו בוחרים אריחי קרמיקה לתפארת. אך חומר הקרמיקה אינו משמש רק אריחים, וניתן למצוא אותו גם בכלי מטבח ובחומרים שונים המיועדים לפיסול מיצגי אמנות. למעשה, לקרמיקה יש היסטורה ארוכת שנים

shutterstock

קרמיקה – אז איך כל זה התחיל בעצם?

קיימים תיעודים לכך שכבר בתקופתו של האדם הקדמון השתמשו בחומר הקרמיקה. השימושים העיקריים בקרמיקה היו הכנת כלי מזון, איטום בתים ואפילו הכנת כלים לנוי וליופי. למעשה, עברו שנים עד שהתחילו להשתמש בקרמיקה לצורך בנייה וייצור אריחים לבתים וכן לצורך ציפוי ואיטום. אך כשזה התחיל, השימוש באריחי קרמיקה התפשט ברחבי העולם. כך, הלך חומר הקרמיקה והשתבח עד אשר הפך לחומר האיכותי שאנו מכירים היום.

כל יתרונות הקרמיקה שכדאי להכיר

אז מדוע נבחרים דווקא אריחי הקרקמיקה פעם אחר על ידי לקוחות כאשר נוצר הצורך לרצף את הבית? קבלו את כל יתרונותיו של החומר המיוחד הזה:

קל לעבוד עם קרמיקה

קבלנים ושיפוצניקים אוהבים לעבוד עם חומר הקרמיקה, מכיוון שקל להדביק אותו על גבי בטון, ללא הצורך בשימוש בחצץ או בחול. כמו כן, הקרמיקה אינה סופגת הרבה מים, ואפשר פשוט להדביק אותה על גבי אריחים ישנים. כך שאין צורך להוציא את כלל האריחים מהבית או לפנות את החול. בשיטות בנייה מתקדמות, אפשר לסיים עם שיפוצי הקרמיקה במהירות.

עמידות טובה

הקרמיקה היא בעלת עמידות טובה, כך שכל מי שמחליט להשקיע בקרמיקה יודע שההשקעה משתלמת לטווח ארוך. זאת משום שהקרמיקה עשויה מחרסית אשר עוברת קלייה במהלך הייצור בתוך תנור מיוחד בטמפרטורה של 1,000 מעלות ואף יותר מכך. שיטת ייצור זו הופכת את הקרמיקה לחומר עמיד שאינו ניזוק או נשרט בקלות.

עמידות בפני רטיבות

כאמור, הקרמיקה היא בעלת רמת ספיגות נמוכה, ודבר זה מאפשר לה להיות עמידה בפני רטיבות, לחות ומים. מסיבה זו, השימוש באריחי קרמיקה נפוץ מאוד במקומות שבהם הרטיבות חוגגת: מטבחים ואמבטיות. בישולי האדים, אמבטיה חמה או דוש קריר ומרענן, כל אלה אינם משפיעים על על הקרמיקה.

עיצובים כיד הדמיון הטובה עליכם

עיצובי קרמיקה הם רבים ומגוונים, ואתם יכולים לבחור כל עיצוב המתאים לבית הפרטי שלכם. אפשר לבחור אריחי "דמקה" בשני הצבעים האהובים עליכם עבור המטבח העליז, או אריחים בצבעים עדינים כמו קרם שמנת או לבן לחדר האמבטיה המפנק והמושלם. מעבר לכך, אריחי הקרמיקה מתאימים לכל סוגי העיצובים, בין אם אתם מעוניינים בעיצוב כפרי המתחבר אל הטבע, ובין אם אתם מעוניינים דווקא בעיצוב מאופק כיאה לסגנון המודרני.

מה עוד כדאי לדעת על הקרמיקה?

ראינו את יתרונותיה הרבים של הקרמיקה, אך ישנם עוד שני דברים שחשוב להביא בחשבון. דבר ראשון, חשוב לעבוד עם הקרמיקה על גבי משטח מלא וישר, אחרת אריחי הקרמיקה עלולים להישבר. דבר שני, אריחי הקרמיקה הם אסטטיים ומבריקים, אך הם גם חלקים מאוד. כך שאם התקנתם אריחים בחדר האמבטיה, קיימת סכנת החלקה. כדי להתגונן מפני המצב, מומלץ להניח שטיח ולא לדרוך על האריחים ברגליים יחפות ורטובות.

אריחי קרמיקה קונים במילסטון

מעוניינים להתחדש באריחי קרמיקה מעוצבים ואיכותיים שעוד לא ראיתם כמותם? הזמינו אצל חברת מילסטון, החברה המקצועית המתמחה בייצורם של אריחי קרמיקה ופסיפס. מדובר בחברה מנוסה המעניקה את שירותיה החל משנת 1996. אז אם אתם בקטע של לשפץ את האמבטיה או המטבח בזמן הקרוב, אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולהתרשם מהמגוון הרחב של אריחי הקרמיקה המוצעים לכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה