הוטרדתם בעבודתכם? הכירו את אתר Hatrada



מלבד היותו מקור פרנסתנו, מקום עבודתנו הופך במרוצת הזמן לסביבה חברתית חשובה וחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של כל אחד ואחת מאתנו. הקולגות לעבודה, ספקים ובעלי מקצועות נלווים נוספים, כל אלו פוגשים אותנו ברגעים ותקופות שונים, והופכים אט אט למעגל חברתי בלתי מבוטל.

קרדיט תמונה: FREEPIK

אולם לצד זאת, מקום העבודה אשר תופס חלק נכבד משעות היום, עלול גם להוביל לאינטראקציות פוגעניות, דבר שלא חמק מעינו של המחוקק. לצד החוק למניעת הטרדה מינית תשנ"ח 1998 האוסר באופן נהיר וברור על הטרדה מינית, החליט המחוקק על תקנות ייעודיות המתייחסות באופן נקודתי אל מסגרתו של מקום העבודה.

מתי נחצה הגבול?

הטרדה מינית בכללותה מתוארת כהתנהגות הכופה אינטראקציה מינית בלתי הולמת, דבר אשר יכול להתבטא במגע פיזי או בהערה מילולית. על-פי חוק, מדינת ישראל מגדירה הטרדה מינית כעבירה פלילית וכן למעשה שבגינו ניתן לנקוט בהליכים אזרחיים.  

אולם האתגר הפוגש עובדים ועובדות רבים הוא ביכולת לזהות אם אכן נחצה הגבול; האם עובד שניסה לחזר אחר עובדת נחשב למטריד? האם קשר בין מנהלת בכירה לעובד זוטר יכול להיתפש כעוולה אזרחית?

הטרדה מינית על-פי חוק, מוגדרת כפגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכותו לשוויון. סעיף 3 בחוק למניעת הטרדה מינית מדגים זאת במעשים שלהלן: סחיטה באיומים ולה אופי מיני, מעשה מגונה, הצעה חוזרת ונשנית העוטה על עצמה אופי מיני, התייחסות חוזרת ונשנית אשר עוטה על עצמה אופי מיני, אמירה משפילה או מבזה שתוכנה הוא מיני, פרסום סרטון, צילום או הקלטה של אדם תוך מיקוד במיניותו וניצול יחסי מרות.

ייעוץ משפטי מידי

החוק אמנם מסביר בפירוט את המקרים בהם התרחשה הטרדה מינית, אך לעתים עודנו נמצא את עצמנו מהססים באם אכן ניתן או לא ניתן לנקוט בצעדים משפטיים ממשיים.

במיוחד לשם כך, הוקם אתר הטרדה על-ידי משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות'. משרד עורכי הדין עוסק בנושאים משפטיים נוספים, וכיוזמה פרטנית, הוקם אתר ייעודי ובו מידע רב ורחב הפונה לעובדים ומעסיקים כאחד.

לצד האפשרות לפנות באופן מידי לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורך דין מומחה בתחום, אתר הטרדה כולל מגוון רחב של מאמרים מקצועיים הסוקרים את נושא ההטרדות המיניות תוך הצגת הדברים מתוך נקודת מבטם של עובדים וכן מתוך נקודת מבטם של מעסיקים.

סדנה למניעת הטרדה מינית במקום העבודה

סדנה למניעת הטרדה מינית מאפשרת לעובדים להבין טוב יותר מהם הקווים האדומים, היכן עוברים הגבולות ומה יש וניתן לעשות.

באתר הטרדה, משרד עורכי דין הלפגוט אדרי ושות' מציעים סדנה מלאה למניעת הטרדה מינית המיועדת לחברות וארגונים. הסדנה מיועדת לכל עסק וחברה בכל היקף פעילות.

בכל שאלה והתייעצות, בקרו באתר, צרו קשר טלפוני או השאירו פניה ועורך דין ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה