הוצאת הסמארטפונים מבתי הספר



נושא השימוש בניידים בקרב ילדים, הפך למתיש. הילדים שלנו רוצים לשחק בנייד, לשלוח תמונות, להעלות פוסטים לרשת, ובכלל - להיות מחוברים אל המסך בכל רגע נתון, מה שעלול להזיק להתפתחותם ולגרום להם לבלות את רוב זמנם מול המסך.

Pixabay

החדשות הטובות הן כי יוזמה חדשה תאסור על הילדים להשתמש או להחזיק בנייד בזמן שהותם במוסדות חינוך. בעוד שההחלטה לאסור על שימוש בטלפונים ניידים בבית הספר, ניתנה על ידי שר החינוך: רפי פרץ. ההחלטה וההוראה שתינתן למנהלי בית הספר וצוות המורים כבר בשנה הקרובה, תאסור על שימוש בנייד בזמן הלימודים וגם בהפסקות. אז איך זה יקרה? הכול בהמשך.

גולשים ברשת

מי שהורה לילדים, בוודאי שם לב כי הילדים שלו פועלים בזמן החופשי שלהם וגם בזמן הלימודים אחרת לחלוטין ממה שהוא היה פועל כאשר היה בגילם. בעבר, היו ההורים משחקים בגולות בהפסקה, בעת שכיום הילדים משחקים בנייד. ובכן, בין אם אתם גולשים באתרי חדשות, ובין אם לא, מוטב שתכירו את החדשות הללו: כדי לשנות את התמונה ולהימנע מגלישה מרובה ברחבי הרשת, יצאה הוראה חדשה של משרד החינוך שתאסור על תלמידים להשתמש בניידים בתוך שטחי בית הספר.

כיצד זה יקרה?

מי שלא מאמין שהילד או הילדה שלו יוכלו באמת להתנתק מהסמארפון, כדאי שידע כי בתחילת ספטמבר 2019 הועבר חוזר לכול בתי הספר לפיו, על המורים לאסוף את הניידים של התלמידים, זאת בסמוך לשער הכניסה לבית הספר. החזרת הנייד לילדים תיעשה כאשר הם יוצאים מהשער, בסוף יום הלימודים. בכך, המורים ומנהלי בית הספר יוכלו לנהל את השיעורים בשליטה וללא הסחות דעת.

זה נכון. מי שמסתכל אל העתיד רואה כי שימוש בסמארטפונים הוא חלק בלתי נפרד ממנו ומהיכולת ללמוד ולהכיר את עולם התקשורת, את הקדמה, המחשבים והטכנולוגיה. מלבד זאת, ישנם מורים שאף משלבים את הנייד כחלק מאמצעי הלימוד - אך הדבר יאושר רק במקרים מיוחדים. בזמן שהיוזמה תאסור שימוש במחשבים ניידים פרטיים ובטאבלטים בהם משתמשים הילדים בחיי היום יום.

כיצד ההורים ישתתפו ויתמכו בהוראה?

ההורים, ששמים לב כי הקשר הבסיסי של הילדים עם העולם האמיתי ניתק בשל אמצעים וירטואליים - יצטרכו לשתף פעולה עם ההנהלה ועם צוות המורים בהתאם להנחיות. בכך חשוב כי גם ההורים יירתמו לשינוי וכי הם יבינו שקשב מוחלט ללא הסחות דעת בעת השיעור - יעזור לתלמיד להצטיין ולשפר את הציונים ואת הנוכחות שלו, בעת קיומם של שיעורים.

נוסף לכך, היעדר ניידים, טאבלטים ומחשבים גם בהפסקות: יוביל לכך שיותר ויותר ילדים ישימו לב למתרחש בסביבה שלהם, יצרו יותר אינטראקציה עם ילדים אחרים, ישחקו יחד ואולי ימצאו דרכים יצירתיות להעסיק את עצמם במהלך ההפסקות (ומי יודע, אולי עידן הגולות והקלאס עוד עתיד לשוב). רבים תוהים האם שר החינוך הנוכחי, רפי פרץ, יסייע להובלת שינוי בתחום החינוך, אך כרגע לא ניתן לחזות בוודאות את הצלחת הפרויקט, כך שנותר לנו להמתין עד לאחר הבחירות המחודשות ולראות אילו שינויים יתרחשו בקרוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה