הוצאת ספרים: איך זה עובד?



להוציא ספר זה לא דבר פשוט. התהליך אומנם מושתת כולו על כתיבה והפצה של רעיונות מחשבות ומסרים, אבל יש בתוכו לא מעט תהליכים דרושים על מנת שהספר יצליח. אם אתם מחליטים לפנות להוצאה לאור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור בין אם מדובר הוצאה פרטית לכזאת שתממן את כל התהליך. אז מה צפוי לכם בהוצאת ספר? הנה כל השלבים:

קרדיט תמונה  FREEPIK

הכנת הספר לשליחה

לאחר שכתבת את כתב היד שלכם, חשוב להכין אותו לשליחה. הכנה כזאת דורשת עריכה לשונית והגהה בעוד שיש הוצאות לאור שיבצעו את העריכה ואת ההגהה עבורכם. רבים שולחים כתבי יד להוצאות לאור כמו ידיעות אחרונות, כתר וכולי מתוך תקווה שהלקטורים שממיינים את כתבי היד ירצו להוציא את הספר לאור. אבל חשוב לדעת שללא עריכה לשונית טובה והגהה יהיה קשה יותר להתחבר על ידי ההוצאות הגדולות, מה גם שיש אלפי כתבי יד שנחשבים בכול יום לאותן הוצאות. לכן רבים בוחרים לבצע הוצאה עצמית במקום שבו גם יערכו את הספר וגם ידפיסו, יפיצו אותו וינהלו את יחסי הציבור שלו.

שלב העריכה

חשוב לחזור לשלב זה ולדעת כי הוא קריטי וחשוב מאד עבור הצלחת הספר. ספר שאינו כתוב טוב , שיש בו שגיאות כתיב, שאינו מנוסח כהלכה: לא יצליח ולא ימצא חן בעיני הקוראים. לכן חשוב לבחור הוצאות לאור שיש להן עורך לשוני מצוין. אם אתם בוחרים לפנות להוצאות שמממנות את ההוצאה לאור ולא אתם, חשוב לפנות אל עורך לשוני ומגיה שיבצע עבורכם את התהליך תוך שהוא משתף אתכם בכל צעד ושינוי שהוא רוצה לבצע  בכתב היד. בחרו איש או אשת מקצוע שיש להם ניסיון בעריכה והגהה של כתבי יד.

בחירת הוצאה לאור שמספקת את כל השירותים תחת קורת גג אחת

אם אתם מוציאים את הספר בהוצאה עצמית, בחרו הוצאה שמספקת את כלל השירותים תחת קורת גג אחת. בחרו הוצאה שמספקית שירותים כמו עריכה ואפילו כתיבה, עימוד ועיצוב, הגהה, הפצת ספרים, שירותים של יחסי ציבור על מנת שיותר אנשים יכירו את הספר, הוצאת ספרים דיגיטליים או ספרי שמע, שירותי תרגום וכולי. באמצעות מומחים בתחום ההוצאה לאור, תוכלו להתפרסם ולהתחיל את הדרך שלכם כסופרים ישראלים מצליחים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה