הורים טריים? אלו המוצרים שאתם חייבים בבית



לידה ראשונה כרוכה בהמון התרגשות אבל היא מחייבת גם היערכות טכנית מבחינת ציוד ורשימת מוצרים. אז מאיפה מתחילים ועל מה אסור לוותר? הנה המדריך המלא לקראת התאריך המשוער

pexels

בני זוג צעירים מתמודדים עם שורה ארוכה של דילמות בין הרגע שבו הם מגלים על ההיריון ועד תאריך הלידה המשוער. בין היתר, הורים טריים בלי ניסיון קודם לא תמיד יודעים מה עליהם לקנות ואיזה ציוד חייב להיות בבית לפני שהתינוק מגיע. הפתרון לבעיה הוא להכין רשימה מסודרת של מוצרי תינוקות ולחלק אותה לקטגוריות כדי לוודא שלא מפספסים שום דבר.

קודם כל, מומלץ להתארגן על ציוד שישמש את התינוק בשעות ובימים הראשונים בבית החולים. יש למצוא בגד ראשוני לתינוק בהתאם לעונה, להביא לבית החולים גרבי תינוקות כי הטמפרטורות שם תמיד נמוכות מהממוצע ולא לשכוח כובע לתינוק שישמור על הראש לו חם. בנוסף, רצוי לברר מול האחיות בטיפת חלב לגבי הנחיות מיוחדות לציוד תינוקות בימים שעד השחרור מבית החולים.

אמבטיה, היגיינה ואוכל – כל מה שהתינוק צריך

ההורים יכולים לחלק ביניהם את המשימות ולקבוע שכל אחד מהם אחראי על קטגוריית מוצרים אחרת, או להקדיש כמה שעות לרכישה משותפת. בהמשך, צריך להתמקד במוצרים חיוניים לאמבטיה ובהם אל סבון, מדחום לאמבט, מקלוני אוזניים בטיחותיים לתינוקות, שמן אמבט, שמפו אל דמע ותחליב גוף.

שימו לב שמקלוני האוזניים הרגילים שיש לכם בבית כנראה לא מתאימים לתינוק, מה גם שלא מומלץ לסמוך על מגע במים בשביל לדעת האם הם מספיק חמים – אלא ללכת על בטוח עם מדחום מדויק. כמו כן, נצלו את ההזדמנות בשביל לקנות מוצרי היגיינה ובריאות כגון אלכוהול לחיטוי, וזלין, מגבונים לניקוי אף ועיניים, מדחום גוף, מכשיר אדים קרים למניעת ליחה, צמר גפן ותרופות להורדת חום.

דווקא הנושא של האכלה מטריד הרבה הורים טריים שלא בטוחים מה טוב להם ולתינוק. ההמלצה היא כמובן להזין את התינוק בחלב אם, אך ייתכן ובימים הראשונים תתקשו להפיק אותו או שהאם תסבול מכאבים. לכן כדאי לקנות מראש בקבוקי הזנה עם מברשת ניקוי מתאימה, מחלק מנות, משאבת חלב, מתקן לייבוש בקבוקים, סטריליזטור שיכול לשמש גם למוצצים, שקיות לחלב אם ותחליף חלב לבחירתכם.

איזה אביזרים יקלו עליכם?

הרבה פריטים ברשימת הציוד המומלצת עבור התינוק מיועדים עבורכם. כאן למשל תמצאו מברשת ומסרק שיקלו עליכם אחרי המקלחת, מדחום לחדר שיעזרו לכם לישון בשקט בלילה ומספריים וקוצץ ציפורניים שימנעו שריטות.

לבסוף, כדאי לרכוש מרכך ואבקת כביסה לתינוק יחד עם שמן שקדים לעיסוי, תיק לעגלה וחיתולי טטרה ופלנל. אם אתם כבר מכינים תיק החתלה, ודאו שיש בפנים חיתולים במידת New Born, מגבונים לחים, משחה או ספריי החתלה ומשטחי החתלה חד פעמיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה