החומר ששינה את עולם הרפואה האסתטית



מראה הפנים שלנו מושפע באופן ישיר מהגיל שלנו, לקראת גילאי ה 40, ניסיון החיים שלנו מביא עמו מספר קמטי הבעה וחריצים שהגיחו כדי להישאר. אם בעבר הדרך להתמודד עם הקמטים היתה דרך התערבות כירורגית וניתוחים שמחייבים תקופות החלמה ארוכות, הרי שכיום ישנן לא מעט אופציות המסייעות בהשגת תוצאות משביעות רצון, מיידיות וללא כאבים!

קרדיט תמונה Shutterstock

אחד מהחומרים האחראים על שינוי זה הוא "הבוטוקס", אז מה מייחד כל כך את חומר הבוטוקס?

ה"בוטוקס" כפי שאנו מכירים אותו הוא בעצם שמו המסחרי של חומר הנקרא "בוטוליניום טוקסין "A - חלבון המופק מחיידק שיודע כיצד להרפות את פעולת השריר. הזרקת בוטוקס מחלישה את פעולת השריר, כך שהכיווצים (הקמטים) הנגרמים מפעולת השריר נעלמים, החומר נשאר  בגופנו מספר חודשים עד שפעולתו פוסקת. הבוטוקס אינו מהווה חומר מילוי קמטים משום שאינו ממלא פיזית את הקמט.  תפקידו לטפל ישירות בסיבה הגורמת לקמט והיא פעולת כיווץ השריר. מקומות ההזרקה הנפוצים ביותר הם באזורי השליש העליון של הפנים - קמטי ההבעה בצידי העיניים, במצח  בין הגבות ועוד.

מדובר בטיפולים שכיחים, אך כיצד נדע היכן לבצע אותם?

בכדי להגיע לתוצאה הרצויה והטובה ביותר הטיפול בבוטוקס מחייב היכרות מעמיקה עם עולמות האנטומיה של גוף האדם. לא רק זו אלא שהבוטוליניום הוא תקופת מרשם ועל כן היחדיים שיכולים להזריקו הם רופאים. .
לכן נמליץ לגשת למרפאות אסתטיקה רפואית, אשר מחזיקות בצוות רפואי מוסמך ועומדות בכל התקנים המחמירים.

כיצד מתבצע הטיפול בבוטוקס?

תחילה מורחים חומר מאלחש במקום ההזרקה הרצוי, כך שבעת ההזרקה עצמה ואחריה המטופל/ת לא יחושו כאב כלל - לכל היותר יחוו רגע קטן של אי נעימות. משך הטיפול נמשך דקות ספורות , בין 15 דקות ל-20 דקות (תלוי בכמות ההזרקות הרצויה, במקום ההזרקה ובמאפיינים האישיים של כל מטופל). השפעת הבוטוקס מחזיקה בדרך כלל בין 3 עד 5 חודשים (משתנה בין מטופל למטופל), כאשר במרבית המקרים המרווחים בין טיפול לטיפול הולכים וגדלים ככל שהטיפולים נעשים בעקביות.

בתוך כמה זמן נראה את התוצאות הסופית? האם נדרשים ימי מנוחה לאחר הטיפול?

תוצאות הטיפול הסופיות נראות לאחר כיומיים בממוצע, כאשר הטיפול לא מצריך זמן החלמה כלל - ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה החל מרגע סיום הטיפול.

האם הבוטוקס יכול לתרום בטיפולים נוספים?

אכן, יכולות הבוטוקס תורמות רבות גם במצבים הבאים:

חיוך סוס - חיוך החושף את   השיניים העליונות בפה  ויוצר מראה של "חיוך סוס", אנשים רבים הסובלים מתופעה זו ימעיטו לחייך והמודעות לכך עלולה להשפיע על רמת הבטחון העצמי שלהם.

הבוטוקס יכול להחליש את פעולת הכיווץ של השריר האחראי על כיווץ השפה העליונה, ובכך להשוות את חצי הפה העליון לתחתון וליצור חיוך טבעי ונעים לעין.

חיוך ארנב - חיוך היוצר קמטים על גבי האף וכיווצים המדמים חיוך ארנב, הבוטוקס יכול להפסיק את פעולת השרירים האחראים על הכיווצים הללו ולהעלים אותו למשך תקופת ההשפעה.

ישנם מקרים נוספים בהם השימוש בבוטוקס יכול לתרום רבות לטיפולים המכוונים לאסתטיקה של הפנים, לכן הוא נחשב לחומר נפוץ מאוד בתחום זה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה