החיים שמתחילים על מדרגות הרבנות



הבשורה הרעה: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 1 מתוך ארבע זוגות נשואים בישראל יתגרשו(הסטטיסטיקה לא התייחסה לאחוז הרוקדים ביחס לאחוז הבוכים על מדרגות הרבנות).
הבשורה הטובה: החיים לא נגמרים עם הגירושין, ויש שיגידו שעבורם הם רק התחילו.

קרדיט לתמונות FREEPIK

עם השלמת הגירושין (ויש מי שעוד קודם לכן), לצד תהליך האבל הטבעי, עולה הצורך בבניית מעטפת חברתית חדשה ומותאמת יותר, חיפוש אחר פרטנרים למפגשים, בילויים, חוויות משותפות, בניית זוגיות חדשה ולמטרות נוספות. אחד מן הקשיים עליהם מעידים גרושים וגרושות טריים, נוגע לעולם ההיכרויות שהשתנה לחלוטין בתקופה ארוכת השנים בהם בילו בזוגיות ולא נחשפו לכללי המשחק.

מלבד פלטפורמות ההיכרויות, שעברו מן המועדונים ומסיבות הפנויים פנויות לאתרי היכרויות אונליין בפיג'מה מהבית, ניתן לראות את השינוי גם במהירות התגובה וההחלטה, ההזדמנות הקצרה שמעניקים הפרטנרים האפשריים במעמד דומה ונעלמים אחרי שיח קצר ללא סיבה נראית אל העין, הפתיחות, שלא לומר הגסות, בשיח ראשוני הכולל שאלות אינטימיות והצעות שלעתים לא הולמות. יחד עם זאת, ההיכרות תחת פרופיל פרטי, בהתכתבות ותוך חשיפה הדרגתית ואיטית, היכולת לקבוע גבולות ומטרות בשקיפות וללא שיפוטיות, מסייעת לגרושים הטריים למצוא את עצמם מחדש, ולא בהכרח לחזור למקומות וסוגי קשרים שאינם רלוונטיים עוד.

מספר טיפים להיכרויות פרק ב' באתרי ההיכרויות

בחירת פלטפורמה

ניתן למצוא מגוון אתרי היכרויות אונליין , אפליקציות, קבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות ואחרות. כל פלטפורמה מתאפיינת בסגנון היכרויות, מטרות היכרות ומשתמשים, וחשוב להתאים את הפלטפורמה לרצון ולצורך של המשתמשים. ניתן להתרשם כי מרבית האפליקציות מבוססות מיקום ועוסקות בהיכרות מהירה, מיעוט בפרטים אישיים וחתירה למפגשים חד פעמיים, אתרי ההיכרויות לרוב יציעו אפשרות לפתיחת פרופיל מפורט ועשיר, פלטפורמה נוחה לפניה ולשיח אישי, והרשתות החברתיות מצריכות חשיפה מלאה באמצעות רישום הפרופיל, קיום שיחות משותפות ושיתוף מידע ומפגשים חברתיים.

התאמות

לצורך קבלת התאמות מיטביות מומלץ להגדיר פרמטרים טכניים אך חשובים דוגמת העדפות גיל, מרחק גאוגרפי, סטאטוס אישי, הרגלי עישון, העדפות תזונה דוגמת צמחונות או טבעונות, ולמעשה כל מה שעשוי להוות קו אדום עבורכם בהיכרות ובזוגיות.

פניה אישית

עם מציאת התאמה ועניין בפרופיל, מומלץ שלא להמתין זמן רב ולשלוח הודעה. הודעות המסתפקות בהיי קצר למעשה מניחות על הצד השני את האחריות לשיחה ויוצרות תקיעות ומבוכה בשיח. מומלץ לפנות בהודעה מעט יותר ארוכה שתכלול ברכת שלום, הצגה עצמית, מילה או מחמאה על הפרופיל של הפרטנר האמור: התייחסות לתחביב, עיסוק, ציון אלמנט משותף, ולסיים בהזמנה להיכרות, דוגמת: אשמח לשוחח ולהכיר אם זה מתאים מבחינתך.

שיח והתנהלות

תגובה ונכונות להמשיך מן הצד השני הם פתח להמשכיות, ולחשיפת טפח אחר טפח מן האישיות והחיים של הפרטנרים לשיחה. המחפשים אחר היכרויות פרק ב' מביאים עבר משמעותי ולעתים משקעים, שלא מומלץ לחשוף ולשתף בתחילת ההיכרות. מומלץ לגלות פתיחות, כנות ושיתוף, למצוא נושאים משותפים, העדפות ותחביבים, לחקור וללמוד אודות העבר של בן/בת השיח ועל אורח החיים הנוכחי, מטרות ורצונות.

כבדו את האקסים

גם במקרה של גירושים קשים, גרוש/ה המקשים על החיים ברקע ו/או פגיעה אישית וריגשית אותה אם נושאים, כבדו את מי שהכנסתם לחייכם בעבר מבחירה, אהבתם, אם/אב ילדיכם, ואל תשימו אותו על המוקד בשיח עם מי שאתם מקווים שיהווה את הפרק הבא בחייכם.

מטרת ההיכרות

בעוד שבסיבוב הראשון החיפוש הטבעי היה אחר זוגיות להקמת בית ומשפחה, היכרויות פרק ב' בעבור רבים באות למלא צרכים אחרים. אין סיבה להניח כי כל הפרטנרים האפשריים מחפשים זוגיות מחייבת, ובוודאי שלא להיבהל מזה או לשקר בנושא. יתרה מזאת, בין מפגשם חד פעמיים ואינטימיים לזוגיות החותרת לחתונה וילדים ישנה קשת של אפשרויות הכוללת חברות, מפגשים ובילויים משותפים, יצירת מעטפת חברתית, מערכת זוגית מחייבת הכוללת גבולות גזרה (ללא מגורים משותפים, שאינה מכוונת חתונה וילדים), זוגיות קבועה אך מאפשרת ולא בלעדית ועוד. הסטאטוס, הגיל וגם העולם הליברלי יותר, נותנים מקום לכל הללו, וגם אתם יכולים. תוך שמירה על שקיפות, כבוד ובחירת פרטנרים בעלי מטרות דומות ומתאימות.

צאו מהאתר

אתרי היכרויות אונליין מיועדים להוליד היכרות במרחב הפיזי והאישי ולא להחליף אותה. היצע הפרופילים, השיח המפלרטט, האומץ להיות מי שאתם מאחורי המקלדת- עשויים להוליד התמכרות לתקשורת וירטואלית ולעכב את בוא הדבר האמיתי. נמצאה התאמה? השיח קולח? צאו מהאתר ותיפגשו בבית קפה, פארק או מקום ציבורי, ותנו לעצמכם הזדמנות של ממש לפרק חדש בחיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה