היכן לטייל בצפון ? לקט המלצות לטיולים שווים בכל האזורים בצפון



מחפשים היכן לטייל ? אזור הצפון התברך בשלל מסלולי טיול, בתוך טבע מוריק ועשיר במים לכל המשפחה. לא תאמינו כמה אפשרויות טיול מגוונות ורבות קיימות בחבל ארץ יפהפה ואטרקטיבי זה. ובמיוחד עכשיו בחורף אפשר להנות גם מפריחה רבה המכסה כל פיסת אדמה בשלל צבעים. והרבה ירוק בכל פינה אליה תביטו

צילום בא לי לטייל

חילקתי את ההמלצות לאזורי משנה באזור הצפון כך שניתן להגיע לחופשה באחד מהאזורים הללו ולטייל בכל נקודות העניין והמקומות היפים שיש לאזור להציע מבלי לנסוע יותר מדי:

רמת הגולן - חיננית ויפה כל השנה ובעיקר בחורף שכיפת החרמון לבנה וצחורה , הלובן היפה מעטר את הצפון , הטבע הפראי האקזוטי עם המרחבים האינסופיים. עם המון מים. 3 מקורות הירדן הניזונים מהחרמון : דן ,בניאס ושניר. יצרו סביבן שמורות טבע קסומות להפליא שמוריקות כל ימות השנה. אפשר להגיע לשלושת שמורת הטבע של הנחלים הללו הנמצאים במרחק קרוב אחד מן השני וממש מומלץ להגיע לאתר החרמון שכעת התכסה בשכבת שלג נאה.

גליל עליון - מתנשא אל על יש בו נחלים שבתקופת החורף, רבים מהם מתעוררים לחיים , טבע עוצמתי בעל אופי הררי המספק תצפיות מהפנטות אל עבר חלקים רבים באזור הצפון. אחת השמורות המרכזיות בו היא שמורת הר מירון. ניתן לעשות את שביל הפסגה הנמצא בראש ההר . מומלץ גם להגיע לשמורת הטבע נחל עמוד ולחזות במופעי הזרימה המרשימים בערוץ הנחל , מהפריחה המרשימה ומהחורש הרב המכסה את רכס ההרים שמסביב לנחל. מקום נוסף מאוד מומלץ הוא מפלי פרוד התחתונים הנמצא ממש מתחת לקיבוץ פרוד , כעת הזרימה בשיאה.

גליל מערבי -  אתר ראש הנקרה היא הגבול הצפוני שלו מומלץ להגיע לרדת עם הרכבל ולטייל בין הנקרות . אזור יפהפה נוסף באזור זה , המשלב שמורת טבע עם חורש טבעי הוא נחל  כזיב – נחל גדול וענקי העובר לרוחבו  של הגליל המערבי. יש בו מסלולי טיול רבים ומגוונים (הנחל זורם כל ימות השנה). הגבול המערבי של אזור זה  הוא הים התיכון אפשר לטייל בין שמורת אכזיב לשמורת ראש הנקרה ברגל ולהביט במפרצונים האקזוטיים. אזור זה טומן בחובו גם אפשרויות טיול רבות ומגוונות המתאימות בעיקר לחורף למשל : עין געתון ועין יפעם אילו הם 2 מעיינות שזורמים בהם מים אך ורק בחודשי החורף לאחר גשמים טובים.

גליל תחתון - הכנרת היפה תכולה נמצאת בו, יש בו שרידים מרשימים מהיסטוריה רבת שנים הסממן המרכזי שלו היא העיר נצרת המהווה מוקד עלייה לאלפי תיירים מהארץ ומהעולם הפוקדים אותה. בנצרת שלל מוקדי עניין כגון : הר הקפיצה ,כנסיית הבשורה , מערת אל -קילעאי , השוק ועוד. גם הר ארבל משקיף על חלקים רבים מהגליל התחתון ונמצא ממש מעל מפתן הכנרת. אחד הנחלים המרשימים שכדאי לטייל בהם הוא נחל תבור הנמצא בתוך שמורה קסומה ופורחת גם כן באזור הגליל התחתון.

העמקים - אזור זה נעים מאוד לטיולים, בעיקר בעונות המעבר ובחורף, הוא בעל אופי ייחודי  עשיר במעיינות ומים. כולל תוואי מיוחד של עמקים וגאיות ומותיר את המטייל בו נפעם מיופיו הרב. המעיינות הרבים שבאזור מפגש שלושת העמקים : חרוד, בית שאן, עמק יזרעאל יוצרים שילוב מרהיב ונפלא. ניתן לטפס להר הגלבוע ולכתף שאול ולתצפת מלמעלה על כל האזור המדהים והפורה הזה. או לקפוץ לגן השלושה לטייל ולהביט על בריכות המים בצבע טורקיז עז(בקיץ באביב ובסתיו אפשר גם לשחות).

הכתבה  נכתבה ע"י גיל מהאתר "בא לי לטייל" לפרטים נוספים והרחבות על המסלולים שלעיל מוזמנים להיכנס לאתר.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה