הכחשת עסקה – מתי זה קורה ואיך בעל עסק יכול להתמודד עם זה?



הדרך הפופולארית ביותר כיום לבצע עסקאות, היא באמצעות כרטיס אשראי. מרבית האנשים מעדיפים להשתמש באופציה זו על פני אופציות אחרות, כגון מזומן. זה הרבה יותר מהיר, נוח ופשוט. אחת הסיבות שאנשים בוחרים להשתמש באופציה של עסקה באשראי, היא היכולת שלהם להתכחש לעסקה ולבטל אותה. למשל, אם הם חשים שלא קיבלו את השירות או את המוצר הנכון, אזי שהם יכלו לפנות אל חברת האשראי ולבקש לבטל את העסקה. אומנם מרבית האנשים לא נוהגים כך, אך זה בהחלט אפשרי, בעיקר כשמדובר על עסקאות המתבצעות דרך אתרי אינטרנט. במקרים אלו, בעלי עסקים צריכים למצוא דרכים כיצד להתמודד עם המצב.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

הכחשת עסקה , באופן טבעי, גורמת לכך שבעל העסק מפסיד כסף. שכן הלקוח מכחיש את העסקה שהוא ביצע ואז בעל העסק צריך להחזיר לו את הסכום שקיבל ממנו. במקרים בהם הסיבה מוצדקת, אין הרבה מה לעשות, אך כשלקוח מכחיש עסקה ללא סיבה, זו יכולה להיות בעיה.

באילו מקרים תתבצע הכחשת עסקה?

בעיקרון, ישנם שני מקרים בהם יש אופציה להכחשת עסקה:

אופציה אחת: אם הלקוח לא מזהה את העסקה. מקרים אלו הפכו יותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות, בגלל גניבת מידע דרך אתרי אינטרנט ומקורות מידע דיגיטליים. עדיין, צריך לומר שמדובר במקרים יחסית נדירים.

אופציה שנייה: אם הלקוח לא קיבל את המוצר או השירות כפי שהובטח לו. במקרה כזה, הוא ירצה לבטל את העסקה ולקבל בחזרה את הכסף.

בכל מקרה, מקרים של הכחשת עסקה לא מתבצעים ומתקבלים מיד. חברות אשראי חייבות לברר את הפרטים, הן עם הלקוח והן עם בעל העסק, לוודא שאכן יש סיבה להתכחש לעסקה ורק אז להחליט האם לבצע את ההכחשה.

איך בעל עסק יכול להתמודד עם הכחשת עסקה?

הכלי שעומד לרשות בעלי עסקים הנאלצים להתמודד עם הכחשות עסקה הוא התאמות כרטיסי אשראי  Credimatch  . כלי זה מאפשר לבעלי עסקים להתמודד עם מקרים של הכחשות עסקה באופן מיידי.

הרעיון הוא, ברגע שלקוח מתכחש לעסקה, אז בית העסקה יכול באופן מיידי לקבל התראה על כך, לעצור את תהליך אספקת המוצר, לעבוד ישירות מול הלקוח עד שהתהליך יושלם ואז לגבות את הכסף באופן מסודר. כך הבעיה תיפתר בין בעל העסק ללקוח בצורה ישירה.

מערכת התאמות כרטיסי אשראי   Credimatch מאפשרת לבצע ניטור מדויק של כל עסקה, לוודא שהכסף נכנס לחשבון, שהתהליך הושלם גם מכיוון בית העסק, בשביל שהלקוח יוכל להיות מרוצה. זו מערכת שאפשר להתקין אותה בקלות בכל בית העסק והיא פועלת מול כרטיסי אשראי שונים.

בעזרת מערכת התאמות כרטיסי אשראי   Credimatch בית העסק לא מפסיד כסף, וכל עסקה מבוצעת כפי שצריך, בצורה מסודרת ואחראית. המערכת חוסכת זמן, טרחה ובעיקר אי נעימות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה