הכל על ניקוי פאנלים סולאריים



זו ממש לא בדיחה, אבל בעשור האחרון המוני ישראלים עושים כסף מהשמש. הם לוקחים חום, הופכים אותו לחשמל, ומוכרים אותו למדינת ישראל, שמשלמת להם עבור החשמל הזה בכסף אמיתי. חברת החשמל חתמה עם אלפי ישראלים הסכמים מסוג זה, בהם האזרח מוכר חשמל לרשת החשמל הלאומית, ומקבל על כך מזומנים. החשמל מופק בעזרת פאנלים סולאריים, וכדי להרוויח את המקסימום – צריך תפוקה מקסימלית.

קרדיט תמונה PIXABUY

ניקוי פאנלים סולאריים הפך לעסק משלים, כמובן, שכן ככל שהפאנל שלכם נקי יותר, ככה הוא מייצר יותר חשמל, ועובד בצורה יעילה יותר. ככל שהוא יעיל יותר ומייצר יותר חשמל, כך כמות החשמל שאתם מוכרים בחזרה לרשת עולה, וההכנסה הפסיבית שלכם עולה בהתאם. אין ברירה אם כך, וחייבים לנקות את הפאנלים, באופן תדיר, ובצורה מקצועית.

מדוע זה בכלל מתלכלך?

  • טל – מילה קטנה, נזק גדול, כמה שהטל יפה בבוקר על קצוות הדשא והעצים, מטפטף לו בחדווה ושובר קרני שמש ליצירת תמונות יפות, הרי שכאשר הוא מצטבר על הפאנל הסולארי שלכם, הוא כבר לא כל כך יפה, כי הטל הזה עלול להשאיר כתמים כשהוא נוגע באבק שעל הפאנל המלוכלך, ומקטין עוד יותר את שטח הקליטה של הפאנל.
  • אבק – הזכרנו אותו קודם, והנה ניתן לו עוד אזכור, האבק באוויר בישראל הוא רב. אם אתם בדרום, זה מהמדבר, ואם אתם בצפון, זה מהתיעוש, ובכל הארץ זה מהאובך וזיהום האוויר, המכוניות, התעשיות וכיו"ב. כך או כך, הרוח מביאה עימה אבק, שמתיישב טוב טוב על הפאנלים שלכם. אם לא מנקים את האבק הזה, הוא מצטבר, נדבק, וחובר לטל וללחות, והופך את התאים הפוטו-וולטאים שלכם לחסרי ערך.
  • לשלשת – אולי המכה הכי גדולה באזורים הכפריים, שכן הרבה בעלי רפתות וכיו"ב השקיעו את מרצם והשקיעו בפאנלים סולאריים. הבעיה עם הלשלשת היא הנטייה שלה להידבק טוב-טוב ולסרב לרדת, מה שעלול לעודד אנשים חסרי ניסיון וידע לטעות ולהפעיל כוח בניסיון להסיר את הלשלשת, ולשרוט את הפאנל. אל תתבלבלו, אסור להוריד את הלשלשת בכוח, כי זה ממש יכול להזיק לפאנלים שלכם.

הפיתרון: לעבוד עם אנשי מקצוע!

יש שתי דרכים לבצע ניקוי נכון של הפאנלים הסולאריים שלכם, והן לעבוד עם אנשי מקצוע בתחום, או ללמוד לעשות את זה לבד, אבל ללמוד נכון. הדרך הראשונה מהירה יותר, אבל כמובן שהיא יקרה יותר, ובצדק. אתם לוקחים אנשי מקצוע שמגיעים במיוחד לשדה הסולארי שלכם, ומנקים את כל הפאנלים עם חומרים מקצועיים וביד מקצועית.

אז מה לגבי הדרך השניה? ובכן, ניקוי פאנלים סולאריים זה לא מאוד מסובך, אבל רק כאשר עושים זאת נכון. אם יש לכם את הסבלנות, תוכלו ללמוד לעשות את הניקוי בעצמכם, תוך שאתם לומדים ליישם את החומרים הנכונים והמקצועיים שיועדו לצורך זה בדיוק, ואף ערכת ניקוי מקצועית ייעודית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה