הכל על עמדות טעינה לרכבים חשמליים



המהפיכה הירוקה כבר כאן, ואיתה הרכבים החשמליים שתופסים מקום של כבוד בחזית. עם זאת, נראה שלפחות בישראל רבים מהססים להתקדם ולגלות את העולם המופלא של הרכבים הללו; הרעיון של עמדות טעינה לרכבים שיחליפו את תחנות הדלק עלול להרתיע מעט ואנחנו לגמרי מבינים את זה. ובכל זאת, רצינו לנפץ את הסטיגמה ולפרט ממש כאן לפניכם את כל השיטות להטענת רכבים חשמליים, ולהראות שמדובר בעניין פשוט וקל ובעיקר, מגוון

יחצ

סוגים שונים של עמדות טעינה לרכבים

לפני שנפרט כמה סוגים של עמדות טעינה לרכבים כדאי אולי להסביר איך זה עובד; הרכב החשמלי עובד על סוללות ענקיות (המתאימות לרכב) המחוברות לתחתית שלו. כמו כל סוללה אחרת גם הן מחייבות אותנו לעמוד על המשמר ולהטעין אותן כשמגיע הזמן. זמן הטעינה תלוי בדרך שבה מתבצעת ההטענה:

  • טעינה רגילה – בשונה מתדלוק רגיל המצריך מספר דקות, כאן בדרך כלל מדובר על מספר שעות, כשהטעינה עצמה יכולה להתבצע בבית, ברחוב, בחניות של קניונים ומקומות ציבוריים. חשבו על כמה זה פשוט; אתם מחנים את הרכב היכן שלא יהיה, ומטעינים אותו בזמן שאתם מתפנים לעיסוקים שונים. כשתסיימו, תחזרו לסוללה מלאה ורכב שמוכן ומזומן לקחת אתכם לאן שתצטרכו.
  • טעינה מהירה – ישנן עמדות מיוחדות של טעינה מהירה המאפשרת לקצר את זמני ההמתנה, עד לרמה של 80% מהסוללה בחלק מהרכבים, בחצי שעה בלבד. יש לזכור שמדובר בעמדות שיוכלו לשרת רכבים חדשים יותר, אם כי המגמה כולה לחלוטין מתקדמת לכיוון קיצור זמני ההמתנה. בסופו של דבר המטרה היא מהפיכה ירוקה, והדרך לעשות זאת היא באמצעות שיפור התנאים.
  • מטעינים גם בבית – אם כבר זמן הטענה ארוך, הרי תמיד כדאי שתהיה עמדת טעינה בבית. כך, לאחר יום העבודה תוכלו לחבר את הרכב למטען ממש כמו שאתם עומדים לחבר את הפלאפון ברגע שתגיעו הביתה. כך, תקומו למחרת בבוקר בביטחון מלא ברכב שלכם שיקח אתכם לאן שתרצו.
  • ומה קורה בבית דירות משותף? – נכון להיום החוק בישראל מנחה את המבנים המשותפים להתקין עמדות טעינה לרכבים רק לאחר שמתקבלת הסכמה בין כל הדיירים המבנה. מומלץ שלא להתייאש כבר מעכשיו ולברר עם וועד הבית האם הדבר מתאפשר. מי יודע, אולי תגרמו גם לאחרים לרצות להצטרף למהפיכה הירוקה ולקנות בעצמם רכב חשמלי חדש ומתקדם.

לצאת לנסיעה אל עבר העתיד

עכשיו גם אתם מכירים את רוב הסוגים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים ומבינים שזה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם. מלבד זאת, הרכבים החשמליים מתאפיינים במנוע שקט במיוחד, שמירה על הסביבה ובעיקר ראש שקט עבורכם. זוהי ההזדמנות שלכם לצאת לנסיעה בטוחה אל עבר עתיד ירוק ומתקדם יותר, עם רכב חשמלי מעוצב וחדשני שיקח אתכם לכל מקום שתרצו, מבלי לבזבז אפילו טיפת דלק אחת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה