הכן את כלבך לחורף



החורף מגיע! הלילות מתחילים להתקרר והגשם צפוי להתדפק על חלון ביתכם בכל רגע. חשיפה לאוויר קר ללא הגנה עלולה לגרום לבעיות רבות אצל הכלבלבים שלכם, כמו עור מגורה ומתקלף, כאבים בדרכי הנשימה וכפות ידיים סדוקות. כדי שתוכלו לקפץ בין השלוליות בראש שקט ולהנות מהאטרקציות שהחורף מציע, כדאי שתתארגנו בהתאם.

PIXABAY

כך תכינו את כלבכם לקראת החורף ותמנעו סכנות של פגעי מזג האוויר, מה שיחסוך לכם ביקור יקר אצל הווטרינר. 

בדומה לבני אדם, גם כלבים אוהבים להתכרבל על הספה או מתחת לשמיכה בימי החורף הקרים. אחרי הכול גם היצורים הפרוותיים שלכם צריכים שיכינו אותם לחורף, גם אם הם מכוסים בפרווה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף על הצד הטוב ביותר

  • הכניסו את הכלב לתוך הבית

כאשר אנחנו בוחנים את אורח חייהם של היצורים הפרוותיים שלנו, עלינו לקחת בחשבון שהם מבויתים, זאת אומרת שהם עברו תהליך אבולוציוני ששינה את ההסתגלות שלהם לתנאי מזג אוויר קרים. זה בא לידי ביטוי גם בפרווה פחות צפופה וכמעט לא מתחלפת. מאחר והם לא צריכים אותה כמו פעם, כי הם תלויים בכם שתדאגו גם לזה בין יתר הדברים. אז לכל מי שמגדל את הכלב שלו בחצר, תדאגו לו למחסה טוב ויבש שיהיה בו מיטה נעימה או הכי טוב, תכניסו אותם הביתה. כי מגיע פינה חמה ברגעי החורף הקרים.

  • המעיטו ברחיצת הכלבים שלכם

בימי החורף הקרים רחצו את הכלבים שלכם בתדירות נמוכה ככל האפשר, ואם ניתן אז לא לרחוץ אותם בכלל בתקופה הזאת, אלא אם הם התפלשו בבוץ ומלוכלכים במיוחד. שטיפות מרובות יכולות להסיר את שמני ההגנה הטבעיים מהעור שלהם מה שיגדיל את הסיכוי לפתח עור יבש סדוק ומלא קשקשים. ואם הכלב שלכם מתחיל להסריח תוכלו לרכוש שמפו וקרם לחות מיוחדים לזמנים שכאלה.

בנוסף אל תספרו את הכלבים, אנחנו יודעים שאתם אוהבים את הכלב שלכם עם רעמת אריה ופונפון בזנב. הפרווה שומרת על חום הגוף של כלבכם והיא נחוצה לו בימי החורף הקרים.

  • הלבישו אותם לפי צו האופנה

במקרה ואתם מזהים שלכלב שלכם קר בזמן הטיול בחצר, תוכלו להלביש אותו מעיל חם, או שכמייה נעימה. כך תעזרו להם להתחמם, במיוחד באזורי הבטן החשופים. לשם תוכלו למצוא מגוון בגדים מיוחדים לכלבים שגם אתם תאהבו במיוחד, ואם תרצו יש אפילו נעליים לימים קרים במיוחד.

  • ייבשו להם את כפות הרגליים לאחר הטיול

לאחר כל הליכה, השתמשו במטלית או מגבת יבשה כדי לנגב ולייבש את כפות הרגליים והבטן של הכלבים שלכם. הקדישו תשומת לב מיוחדת לאזורים שבין רפידות הרגליים. אל תשכחו מדי פעם לבדוק אם יש להם סדקים ואדמומיות בכפות החמודות שלהם. ואם ממש מתחשק לכם להשקיע, עיסוי שמן קוקוס יזין את העור וימנע סדקים ויובש.

  • הגדילו להם את הארוחה היומית

בימי החורף הקרים, הכלבים שלכם שורפים יותר אנרגיה מבדרך כלל, כדי לחמם את הגוף שלהם. פרגנו להם במנה קצת יותר גדולה מהרגיל, זה יספק את הקלוריות הנחוצות להם כדי להתחמם.

ימי החורף הקרים יכולים להיות אוסף של חוויות מדהימות ובלתי נשכחות כשמתכוננים בצורה נכונה. המלצתינו היא לא לחכות לרגע האחרון כדי להתאבזר בציוד חדש ומפנק שישדרג לכלבים היקרים שלכם את החיים.

הכתבה בחסות אדם וחיה – חנות חיות  לחיות מחמד עם משלוחים עד הבית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה