הכן ביתך לחורף - איטום גגות



להכין את הבית לחורף זה הכרחי כדי להגן עליו מפני פגעי מזג האוויר ולהבטיח שהוא בטוח ונוח לחיות בו. חלק מהצעדים שצריך לנקוט כדי להכין את הבית לחורף כוללים: איטום כניסת אוויר מחלונות ודלתות שאינם נסגרים כראוי או מסדרים שנוצרים צמוד לחלונות, בדיקת תקינות מערכת החימום והכנת ערכת חירום להפסקות חשמל שעלולות להיות בחורף כמו תאורת חירום וגנרטור אבל הדבר החשוב ביותר שיש לוודא כדי לדאוג שהבית מוכן לחורף הוא איטום גגות.

קרדיט תמונה: FREEPIK

מדוע חשוב לאטום את הגג לחורף?

חשוב לאיטום גגות לחורף כי איטום זה יכול לסייע בהגנה על הגג מנזקי מים ולהאריך את תוחלת חייו. מים יכולים לחלחל לתוך הסדקים והרווחים הקטנים ביותר בגג, לגרום נזק למבנה ולהוביל לנזילות. איטום גגות יכול לסייע במניעת כניסת מים לסדקים ורווחים אלו, ולהגן על הגג מפני נזקי המים. בנוסף, איטום גגות יכול לעזור לשפר את יעילות האנרגיה של הבית על ידי מניעת כניסה של אוויר קר ושמירה על הטמפרטורה הפנימית עקבית יותר. בסך הכל, איטום גגות הוא שלב חשוב בשמירה והגנה על הבית.

איטום גגות – עשה זאת בעצמך

כדי לאטום גג לקראת החורף, יש לבצע את השלבים הבאים:

  • בדקו את הגג: חפשו כל רעפים פגומים או חסרים, ותקנו או החלפו אותם לפי הצורך. בדקו אם יש חורים או סדקים ואטומו אותם עם חומר איטום מגומי.
  • נקו את הגג: השתמשו במכונת שטיפה חשמלית כדי להסיר לכלוך, פסולת וכל רעפים רופפים מהגג. הניחו לגג להתייבש לחלוטין לפני שתמשיכו.
  • מרחו פריימר: השתמשו בפריימר לגג כדי לעזור לאיטום להיצמד לגג. הקפדו לעקוב אחר הוראות היצרן ליישום.
  • החל את האיטום: השתמש בחומר לאיטום גגות או יריעות זפת כדי לאטום את כל הרווחים או החיבורים בגג. השתמש באקדח איטום כדי למרוח את החומר של האיטום באופן רציף לאורך קצוות הגג ומסביב לכל פתחי האוורור.
  • אפשרו לאיטום להתייבש: פעל לפי המלצות היצרן לגבי זמן הייבוש. זה עשוי להשתנות בהתאם לסוג האיטום בו אתם משתמשים ותנאי מזג האוויר.

איטום גגות עם בעל מקצוע

ישנם שלושה יתרונות עיקריים להזמנת איש מקצוע לאיטום גגות:

  • מומחיות: לאנשי מקצוע בתחום הגגות יש את הידע והניסיון להעריך נכון את מצב הגג שלכם ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לאיטום. הם יידעו באיזה סוג איטום להשתמש וכיצד ליישם אותו בצורה נכונה כדי להבטיח שהוא יעיל.
  • יעילות: לאנשי מקצוע יש את הכלים והציוד הדרושים לביצוע העבודה במהירות וביעילות. הם יכולים גם להשלים את העבודה בשבריר מהזמן שייקח לכם לעשות זאת בעצמכם.
  • בטיחות: איטום גגות עשוי להיות משימה מסוכנת, במיוחד למי שאינו מנוסה בעבודה בגובה. הזמנת איש מקצוע מבטיחה את השלמת העבודה בבטחה ובסכנת פציעה מינימלית.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה