הכנה לאימהות - איך להתמודד עם השינויים הפיזיים במהלך ההיריון



ההכנה לקראת האימהות היא מסע מרגש ומשנה חיים. גופה של האישה עובר שינויים רבים במהלך ההיריון וחשוב להכיר את השינויים הצפויים כדי להתמודד עימם בצורה הטובה ביותר. במאמר זה נחקור את השינויים הללו ואת דרכי ההתמודדות השונות.

קרדיט תמונה: pexels

ההיריון  הוא מסע קסום

ההיריון הוא תקופה פלאית מלאה בציפייה ואושר. בעוד שהגוף מסתגל כדי להתאים את עצמו לתמיכה בתינוק המתפתח, מתרחשים בגוף שינויים רבים כמו שינויים הורמונליים, עלייה במשקל וגם לחץ מוגבל על מערכת השתן. שלפוחית השתן היא מרכיב חשוב במערכת השתן, העוברת שינויים רבים, אשר יכולים לשנות את יכולת השליטה בשלפוחית ואף להוביל לבריחת שתן.

 

מהי בריחת שתן בזמן ההיריון?

אחת מההתמודדויות הנפוצות ביותר במהלך התקופה המרגשת, היא בריחת שתן בהריון שממנה אימהות רבות לעתיד סובלות. ככל שהרחם מתרחב כך נוצר לחץ מוגבר המופעל על השלפוחית. כתוצאה מכך, היכולת של השלפוחית להחזיק שתן נפגמת. שינויים הורמונליים יכולים גם הם להשפיע על השרירים השולטים בשלפוחית, דבר אשר עשוי להוביל לדליפה של שתן.

 בעוד שבריחת שתן בהריון היא נורמלית, היא יכולה לגרום לאי-נוחות ולהשפיע על איכות החיים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בתופעה זמנית שאותה ניתן לנהל בצורה מיטבית.

 

איך להתמודד עם בריחת שתן בהריון?

ישנן מספר דרכים להתמודד עם מצב של בריחת שתן במהלך ההיריון. אחת מהדרכים הטובות ביותר היא תרגול של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן, הידועים גם בשם תרגילי קיגל. שרירי רצפת האגן תומכים במערכת השתן וחיזוק שלהם יכול לסייע ביכולת שליטה טובה יותר בשלפוחית. ביצוע תרגילים אלה יכול לסייע גם לאחר ההיריון, שכן שרירי רצפת אגן חזקים ימנעו את המשך בריחת השתן גם לאחר הלידה.

 דרך נוספת להתמודד עם התופעה היא הקפדה על צריכת נוזלים תקינה. שתייה של כמות מספקת של מים היא חיונית לשמירה על בריאות כללית טובה. באמצעות ניהול של צריכת הנוזלים ניתן להפחית את תדירות הצורך להטיל שתן. הימנעו מצריכה מוגברת של קפאין ומשקאות חומציים, אשר יכולים לגרות את השלפוחית ולהגדיל את תכיפות ודחיפות השתן.

 כמו כן, חשוב להקפיד על משקל תקין. עלייה במשקל היא נורמלית במהלך ההיריון, אך עלייה מופרזת במשקל יכולה להפעיל לחץ מוגבר עוד יותר על המערכת ולהחמיר את תופעת הבריחה של השתן. מומלץ אם כן להקפיד לשמור על משקל בטווח התקין בהתאם לשלב ההיריון ולהשתדל להקפיד על ביצוע פעילות גופנית.

 כדי לאפשר תחושת נוחות וביטחון, ניתן להיעזר באמצעי ספיגה למבוגרים, כדי למנוע תאונות לא נעימות. אמצעים אלה מאפשרים תחושת רוגע במהלך ביצוע פעילויות יומיומיות.

 לצד נקיטת כל הצעדים שעליהם המלצנו מעלה, בהחלט ישנו מקום גם להיוועץ ברופא כדי להתמודד עם התופעה. רופא יוכל להציע דרכי התמודדות נוספות המותאמות לצרכים האישיים של כל מטופלת, כדי להבטיח תחושת ביטחון גדולה יותר במהלך ההיריון, לכל אורכו.

 לסיכום, ההכנה לקראת האימהות כוללת הכנה לשינויים אותם עובר הגוף במהלך ההיריון. הבנה של השפעת ההיריון על מערכת השתן, כולל שלפוחית השתן, ופיתוח מודעות לאפשרות של בריחת שתן במהלך ההיריון, יכולות לסייע בניווט נכון של התסמינים. באמצעות ביצוע תרגילים לחיזוק רצפת האגן, הקפדה על צריכת נוזלים נכונה, הימנעות ממשקל עודף והתייעצות עם רופא בעת הצורך, ניתן לנהל בצורה אפקטיבית את התופעה, כדי להפחית את הישנותה. חשוב לזכור כי ההיריון הוא מסע קסום שחשוב לדעת ליהנות ממנו ולקבל בברכה את השינויים המתרחשים בגופך כדי לאפשר יצירה של חיים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה