הכנה לריאיון עבודה: כך תוכלו לישון בשלווה בלילה שלפני ריאיון העבודה



כולנו רוצים לקבל את הטלפון שאומר: "התקבלת, ברכות!", אך לשם כך יש לעבור שלבים שונים, כשהשלב הקצר אך המשמעותי ביותר הוא ריאיון העבודה. אז איך תעברו אותו בצורה רגועה ועניינית שתוביל אתכם להצלחה?

יחצ

היום העבודה הפכה להיות הרבה יותר מסתם יצירת הכנסה: מדובר בסטטוס חברתי וכלכלי, וכן ביכולת להגשים ולהוציא את היכולות שלנו מהכוח אל הפועל. פעם העניינים היו הרבה יותר פשוטים, ועם הידע המקצועי ביד ניתן היה להתפרנס בכבוד. בימינו הכול מחושב, והמועמדים למשרות עוברים מבחנים ומבדקים רבים, כאשר המבחן החשוב והסופי הוא ריאיון העבודה.  

ריאיון העבודה הוא לרוב קצר יחסית, אך מהווה חלון הזדמנויות עבור המראיין לקבל עליכם את כל המידע שמעבר למילים: איזו אנרגיה אתם משדרים? האם אתם אנשים בטוחים בעצמם? חברותיים? או אולי הססנים וחסרי ביטחון? עד כמה אתם מתאימים למשרה המדוברת?

תקשורת בין בני אדם מתבצעת על בסיס של שידור וקליטה של מסרים. יש משמעות לתנועות גוף, וגם לאופן שבו אנחנו מתלבשים ומתנסחים. לכן חשוב מאוד להכין את עצמכם לריאיון העבודה, כך שתוכלו לעבור את הריאיון כמו מנצחים. ביקשנו מחברת קאי פתרונות כוח אדם ומשאבי אנוש שיתרמו לנו מהניסיון הרב שלהם בתחום גיוס העובדים, ויעניקו לקוראנו חמישה טיפים חשובים שיסייעו בהכנה לריאיון עבודה. הנה זה בא...

  1. בגדים: לפיסות הבד הללו יש משמעות רבה והם משפיעים מאוד על מה שאנו משדרים. מעבר לטעם טוב ומחושב, ממלכתיות ורשמיות, הלבוש מצביע על סדר וניקיון, או על רישול וחוסר תשומת לב לפרטים. חשוב להגיע לריאיון עם לבוש שמתאים לתפקיד, אז אם אתם מגיעים להתראיין במשרד עורכי דין, אל תבואו עם כפכפים ומכנסי דייגים, אלא בלבוש מחויט ומוקפד.
  2. שפת גוף: הגוף שלנו לא משקר, ואת המילים שאנחנו לא אומרים, הגוף שלנו יכול לדבר גם בלי שנרצה. חשוב לפני ריאיון עבודה להעניק לעצמכם כמה נשימות עמוקות, לשתות כוס מים ולהיכנס לריאיון רגועים. לחיצת יד טובה ולא מטלטלת מידי או רפה מידי, תשדר שאתם בטוחים בעצמכם. שבו בגו זקוף אך לא קפוץ והרגישו חופשי להניע את הידיים כאשר אתם מדברים ומסבירים. אל תחששו ליצור קשר עין עם המראיין שלכם וחייכו בנינוחות.
  3. תחושת הביטחון והערך העצמי מקרינים מן הפנים אל החוץ. אם תבואו מתוקתקים ותעשו את כל מה שצריך, אבל בפנים לא תבינו את הערך שלכם ואת הסיבה שדווקא אתם הכי נכונים לתפקיד, זה לא יעבוד. לכן, חשוב שלפני הריאיון תחשבו עם עצמכם על הערך שאתם מביאים עמכם למקום העבודה שלכם, ואל תתביישו לשלב את היתרונות הללו באופן ענייני במהלך השיחה.
  4. בטח אתם מכירים את השאלה: "ספר/י לי קצת על עצמך". חשוב שלא להתחיל לגולל את כל סיפור חייכם, מעניין ככל שיהיה, אלא לספר רק מה שרלוונטי למשרה: שם, השכלה, התפקיד האחרון שלכם ומדוע אתם חושבים שאתם טובים לתפקיד.
  5. קראו על החברה ועל התפקיד טרם ההגעה לריאיון. זה יכול לעזור לכם לדעת בדיוק מה מצופה, וגם תוכלו להפגין את הידע הזה במהלך הריאיון ולהראות שאתם אנשים רציניים, שביצעו מחקר מקדים ויודעים בדיוק לאן הגיעו ולמה.

מחפשים עבודה? לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה