הלב של הבית: איך נשדרג את המטבח הביתי שלנו?



מעוניינים לשדרג את המטבח כבר הרבה זמן ולא יודעים מאיפה להתחיל? כך תעשו זאת במספר שלבים פשוטים

קרדיט תמונה: shutterstock

זה ממש לא סוד שהמטבח הוא לב-לבו של הבית. בחדר זה אנו מאחסנים מזון, מכינים אוכל ולעיתים אף יושבים יחד לארוחות משפחתיות. מדובר בחדר שלרוב מאגד את כל בני הבית ונמצא בשימוש של כל אחד ואחת מהם, ועל כן, עליו להיות לא רק פונקציונלי ונוח, אלא גם נעים ואסתטי. אז איך תשדרגו את המטבח הביתי שלכם כך שיענה על כל הצרכים שלכם ויהפוך לחדר האהוב על כל בני הבית? לפניכם המדריך השלם.

אילו אופציות קיימות לשדרוג המטבח?

לפני הכל יש להדגיש כי בכל הנוגע למטבח, עם שיפוץ ובלעדיו, חשוב לדאוג שיהיה לכם ביטוח דירה, שמטבע הדברים מכסה בעיות או נזקים עתידיים שעלולים להתרחש במטבח, כמו למשל בעיות צנרת. עניין זה יבטיח שמירה מיטבית על המטבח לאורך זמן.

ועכשיו לשדרוג המטבח - בשונה ממה שנהוג לחשוב, שדרוג המטבח לא חייב להיות כרוך בהחלפת המטבח כולו. למעשה, ישנן שלוש אופציות עיקריות לשדרוג המטבח – חידוש, שיפוץ או החלפה:

  • חידוש – אחת הדרכים שקיימות לשדרוג המטבח בעלויות נמוכות יחסית, היא חידוש שלו. פעולות החידוש יכולות לבוא לידי ביטוי בדמות החלפת חלקים מסוימים במטבח, כמו למשל החרסינות, הברזים, הפרזולים בארונות וכדומה, שינוי סכמת הצבעים במטבח על ידי פירוק דלתות ארונות המטבח וצביעתם בתנור לצבע אחר, וכמו כן בתוספות שונות – כמו למשל הוספת ארונות מטבח עליונים. בתהליך זה, ניתן למעשה להיפטר מהאלמנטים הבלויים במטבח ולשמר את האלמנטים שאנו אוהבים או שמצבם טוב במיוחד, עניין אשר מטבע הדברים מסייע לחסוך בעלויות. החיסרון של השיטה הזו הוא שהיא לא מאפשרת לשנות את מראה המטבח באופן דרסטי או להחליף את העיצוב שלו.
  • שיפוץ – שיפוץ דומה במהותו לפעולת החידוש, בהבדל משמעותי אחד: לרוב מדובר בתהליך שכרוך בפעולות דרסטיות ומורכבות יותר מתהליך החידוש, וכולל החלפה של הכיור, הדלתות, הריצוף וכדומה. תהליך זה מתאים לאנשים ששלד המטבח שלהם נמצא במצב טוב, ושהחלוקה והמיקומים של הכל כפי שהם מתאימים ונוחים להם בעבודה היומיומית, אך הם מעוניינים ליצור שינוי משמעותי במראה ובפונקציונליות של המטבח. התוצאה הסופית של התהליך הזה היא מראה של מטבח חדש, ללא העלויות שכרוכות בהחלפת המטבח כולו, כולל שלדי הארונות.
  • החלפה – במקרים שבהם המטבח כבר ישן מאוד או מפורק, או שהחלוקה והסידור שלו לא נוחים לכם, רצוי לשקול להחליפו לחלוטין ולהתקין במקומו מטבח חדש. על אף שתהליך זה עשוי להיות כרוך בעלויות גבוהות, יש לו גם לא מעט יתרונות, כשבראשם התאמת המטבח באופן האידיאלי לצרכים של בני הבית, הוספה או שינוי של נקודות החשמל והתשתיות ויצירת שינוי משמעותי הן במראה המטבח והן בפונקציונליות שלו.

תכנון התקציב

לאחר קבלת ההחלטה באשר לדרך שבה אתם מעוניינים לשדרג את המטבח שלכם, חשוב לתכנן היטב את התקציב תוך התאמתו ליכולות הכלכליות שלכם. על מנת לתכנן את התקציב בצורה נכונה, מומלץ להיעזר בטבלת אקסל שאליה יוכנסו כל העלויות של הפעולות או הדברים שיש לרכוש בתהליך שדרוג המטבח. לאחר מכן, מומלץ ליצור סדרי עדיפויות לכל אחד מהאלמנטים שהזנתם לטבלה. פעולה זו תסייע לכם להבחין בין עיקר לטפל ולעמוד במגבלות התקציב שלכם, מבלי להתפשר על השינויים המהותיים ביותר שיש לבצע במטבח.

החלטה על סגנון עיצוב

לאחר שהבנתם מה התקציב שעומד לרשותכם, מומלץ לתת את הדעת על האסתטיקה של המטבח ועל האופן שבו היא תשתלב עם שאר הבית. אם הבית שלכם מעוצב בסגנון כפרי וחמים, למשל, לרוב הבחירה הטובה ביותר תהיה להמשיך את הקו העיצובי הזה גם במטבח. המלצה זו תקפה, כמובן, גם לבתים המעוצבים בסגנונות אחרים, כמו למשל בתים שמתאפיינים בעיצוב מודרני. בעת ההחלטה על סגנון העיצוב, יש לקחת בחשבון גם את הצבעוניות ואת החומרים שמהם יהיו עשויים האלמנטים השונים במטבח. חשוב שלא להתפתות לטרנדים עיצוביים שקיימים כיום, משום שהמטבח הוא דבר שמחליפים אחת לשנים רבות, ולכן חשוב לבחור סגנון עיצובי שיעמוד במבחן הזמן ויצליח להשתלב גם אם תחליפו ריהוט וסכמת צבעים בחלקים אחרים של הבית.

התאמה לצרכים שלכם

האסתטיקה של המטבח היא ללא ספק עניין חשוב, אך יש לזכור כי המטבח הוא בראש ובראשונה חדר שמטרתו לענות על צרכים פונקציונליים, ומסיבה זו, רצוי להתאים אותו ככל הניתן לצרכים האינדיבידואליים של האנשים שעושים בו שימוש. בתהליך זה, רצוי לקחת בחשבון אלמנטים כמו גובה הארונות, מספר הכיורים, משטחי העבודה וכדומה.

השינוי כבר מגיע

אם אתם נכנסים אל המטבח מדי יום ומרגישים חוסר שביעות רצון, הכיור לא נוח לכם, הארונות לא פונקציונליים, או שאתם מרגישים שעיצוב המטבח מיושן ולא מתאים לבית – יש בפניכם שלל אפשרויות, גם בתקציב מוגבל, כפי שהוצג מעלה, ואתם רק צריכים לבחור באיזה אופן תרצו לשנות. והכי חשוב – שיהיה בתאבון!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה