הליכה וריצה הן שתי פעולות נפלאות ומעולות לשמירה על הבריאות. איזה מהן עדיפה עבורכם? הליכה או ריצה? בשורות הקרובות נסקור את ההבדלים ביניהן, כך שתוכלו להחליט בצורה יותר חכמה באיזו פעילות כדאי לכם לבחור.

קרדיט תמונה: envato

 

הליכה או ריצה – ההבדל הפיזיולוגי

על מנת להחליט באופן מושכל בין הליכה או ריצה, חשוב ראשית כל להכיר את ההבדל העיקרי בין שתי הפעולות. אומנם בשתיהן נעשה שימוש ברגליים, אך בריצה המתאמן צריך לדחוף את עצמו די חזק על מנת שבנקודת זמן כלשהי שתי הרגליים יהיו מנותקות מהקרקע, לעומת הליכה שבה אחת משתי הרגליים תמיד על הקרקע. מסיבה זו ריצה נחשבת למאמץ קשה יותר מהליכה ואף מעמיסה יותר משקל על המפרקים. כמובן שכל עוד תרוצו על הליכון עם בולם זעזועים איכותי ואף תקפידו להזמין טכנאי הליכונים מפעם לפעם לטובת תחזוקה נכונה, הדבר יעזור לכם רבות.

יתרונות ההליכה

הליכה הינה פעולה מעולה לבריאות הנפשית והפיזית. היא לא קשה, הדופק לא עולה יותר מדי גבוה וניתן להתמיד בפעולה זו לאורך זמן גם אם לא נמצאים בשיא הכושר. אחד היתרונות שלה הוא שניתן לבצע את הפעילות הספורטיבית הזאת כזוג או בקבוצה ולדבר, מה שלא ניתן לביצוע בריצה. השרירים שעובדים חזק בזמן הליכה הם שרירי הישבן והרגליים, כך שזו דרך נהדרת לשמור על יציבה טובה ולחטב את החלק התחתון של הגוף עבור בני כל הגילאים. אם תרצו לחזק את הרגליים עוד יותר, נמליץ לכם לרכוש הליכון איכותי שמאפשר לכם לרוץ גם בשיפוע.

יתרונות הריצה

ריצה מספקת אקשן ואדרנלין שאין בהליכה. הערך המוסף של הריצה הוא שריפת אותן הקלוריות בדיוק כמו של ההליכה אך בפרק זמן קצר יותר, כך שאם אין לכם זמן להתהלך כל יום במשך שעתיים, תוכלו להתאמן בריצה חצי שעה והדבר יהיה שווה ערך. ריצה מחזקת מאוד את הרגליים, הישבן, שרירי הגב ואת שרירי הבטן. בסיום הריצה, מפאת המאמץ הרב, משתחררים אנדורפינים שעוזרים להירגע ואם מקפידים לרוץ מקסימום 4 שעות לפני השינה, זוכים לשנת לילה מפנקת במיוחד.

אז מה עדיף? הליכה או ריצה?

על מנת לענות על השאלה איזו פעילות מתאימה עבורכם – הליכה או ריצה, כדאי מאוד להיות מודעים לא רק ליתרונות של כל פעילות אלא גם להיבטים הבאים:

  • מצב בריאותי – כדאי מאוד להיוועץ ברופא לפני שמחליטים בשביל לא לגרום נזק.
  • רמת כושר – אם אתם בכושר טוב, אתם בהחלט יכולים לרוץ, אבל אם רק התחלתם לעסוק בספורט, התחילו בהליכה.
  • פציעות – הליכה או ריצה אינם חייבים לפגוע בכם מבחינה אורתופדית, אך יש להיות מודעים לכך כי ריצה חושפת את המתאמנים ליותר פציעות, שכן העומס על המפרקים בזמן הריצה הינו פי 3 מאשר בזמן הליכה בקצב סביר.
  • חיזוק העצמות – מאחר והעצמות חשות יותר עומס בזמן ריצה, מדובר בספורט שהרבה יותר מוצלח בבניית עצמם מאשר הליכה.

בגדול, ריצה מתאימה יותר לאנשים בעלי משקל גוף תקין וזאת בשל העובדה שמשקל עודף מכביד עוד יותר על המפרקים. בנוסף, ישנם אנשים שפשוט לא אוהבים לרוץ ואילו אחרים לא ממש נהנים מהליכה. המטרה היא ליהנות ועל הדרך להוריד במשקל, להשיג גוף חטוב ולשמור על הבריאות ולכן מומלץ לקבוע את הבחירה בהתאם למה שאוהבים והיכולת הגופנית שלכם כמובן.

הליכה או ריצה על הליכון או בחוץ?

לאחר שהחלטתם האם לבצע הליכה או ריצה על בסיס קבוע (ואגב, אפשר לשלב את שתי הפעולות לסירוגין!) נותרה הסוגייה של היכן לבצע את הפעילות. לרשותכם עומדות שתי אפשרויות – לבצע את הפעילות בחוץ או לרכוש הליכון. הטיפ שלנו – רכשו הליכון! כך תוכלו ללכת ולרוץ מתי וכמה שתרצו, בלי השפעות מזג האוויר, עם בלימת זעזועים שאין על האספלט בחוץ וללא סיכון לתאונות.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה