המדריך המלא לבחירת תיק ללפטופ



מחשב נייד הוא מוצר הכרחי עבור אנשים רבים, אך עם זאת, מדובר במוצר אשר במרבית המקרים עלול לעלות לא מעט כסף. מסיבה זו, כשאנחנו מחליטים לקנות לפטופ, רצוי שלא לחסוך גם באביזרים הנלווים אליו – כשבראשם תיקי גב למחשב, אשר יוכלו להגן על המחשב שלנו מפני מגוון של נזקים שונים. בשוק קיימים כיום תיקי גב רבים ללפטופים, חלקם איכותיים יותר וחלקם פחות, ולעיתים קרובות – ההיצע העצום עשוי לבלבל את הצרכן, עניין אשר יוביל לרכישת תיק גב בסכום גבוה בהרבה מתיק הגב שאנו צריכים, או לחילופין, לרכישת תיק שאינו איכותי דיו. בדיוק מסיבה זו, הכנו עבורכם את המדריך השלם לבחירת תיק גב ללפטופ

pixabay

אילו סוגים של תיקי גב למחשב נייד קיימים כיום?

כאשר אנו מדברים על תיק גב המיועד ספציפית למחשב הנייד, לרוב מדובר בתיק גב המכיל בתוכו תאים רבים יחסית, כאשר אחד מהם מיועד ללפטופ. מעבר לעניין התאים, כדאי לדעת כי תיקי גב ללפטופ מתחלקים בדרך כלל לשני סוגים עיקריים תיק גב רגיל ותיק גב המשלב גלגלים בתחתית (כלומר תיק גב שהוא גם מעין טרולי):

  • תיק גב רגיל – בתוך הקטגוריה הזו נכנסים שלל סוגי תיקי גב למחשב, אשר החלוקה בתוכם יכולה להשתנות מאוד. כך, למשל, קיימים תיקי גב למחשב בעלי שני תאים, תיקי גב ללפטופ בעלי תא נשלף המיועד ספציפית למחשב הנייד, תיקים שבתוכם קיימים תאים רבים המיועדים למגוון האביזרים הנלווים ללפטופ – כמו למשל אוזניות ועוד.
  • תיק גב המשלב טרולי – גם במקרה הזה, תיק הגב לרוב יתחלק לשני תאים ומעלה, אלא שבשונה מתיק הגב הרגיל – תיק המשלב טרולי לרוב יהיה מאסיבי יותר ויכיל גם גלגלים בתחתית (גלגלים אלה יכולים להיות קבועים, או לחילופין נשלפים).

מהם הדגשים שיש לתת עליהם את הדעת בעת רכישת תיק ללפטופ?

כאמור, לפטופ הוא מוצר יקר, ולכן יש לוודא בראש ובראשונה שהתיק שאנו רוכשים הוא תיק מרופד או מאסיבי כלומר כזה אשר יכול להגן על המחשב הנייד שלנו. מעבר לנקודה המהותית הזאת, בעת רכישת תיק גב ללפטופ כדאי מאוד לתת את הדעת גם על הפרמטרים הבאים:

  • גודל – מחשבים ניידים אינם מגיעים בגודל אחיד, וחשוב לזכור זאת בעת רכישת תיק הגב. תיק קטן מדיי עבור לפטופ גדול – עלול להחטיא את המטרה, ולעומת זאת, תיק גדול מדיי עבור לפטופ קטנטן – עלול לגרום ללפטופ "לנוע" יותר מדיי בתיק בעת ההליכה, וכך לסכן אותו בפגיעה. במילים אחרות: גודל התיק צריך להתאים לגודל הלפטופ שלנו.
  • עמידות בפני מים – תיק הגב הוא אביזר שאנו מסתובבים איתו בכל ימות השנה, ומסיבה זו, חשוב לוודא שיש לו בידוד טוב ממים, וזאת על מנת שנוכל לשמור על הלפטופ שלנו מפני סכנות כמו קורוזיה, למשל.
  • תא מרופד ללפטופ – יש לוודא שבתיק קיים תא מרופד ואיכותי למחשב הנייד, אשר יוכל להגן עליו מפני שבר או נפילה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה