המדריך המלא לליווי בנייה למגורים



הרבה מעורכי הדין בישראל, עוסקים במקרקעין. כל עסקת נדל"ן מתבצעת באמצעות עו"ד, כשאר הם מכירים את כל ההיבטים הכרוכים בעסקאות מקרקעין, מיסוי מקרקעין וכדומה. ישנן עסקאות מורכבות כגון ליווי פרויקטים לבנייה, אשר מצריכות אישורים שונים. גם עסקאות כגון מכיר או השכרת נכס, מחייבים בחתימת חוזה, כך שיש תמיד להיעזר בשירותיו של עו"ד, אשר בקיא בכל מה שקשור לדיני מקרקעין.

PIXABAY

 תחום המקרקעין, הינו מורכב כמו למשל העברת זכויות בנכס, תמ"א 38{פינוי בינוי}, ליווי פרויקטים לבנייה, אם למכורים או אם למבנה המיועד למשרדים ועוד. יש לבצע בדיקה מקיפה של עסקת נדל"ן. למשל ישנם מבנים שאינם מתאימים לנכס, מה שיגרום לעסקה לא להיות כדאית ולכן, יש להתייעץ תחילה עם עו"ד למקרקעין על מנת שתוכלו להיות בטוחים לגבי כדאיות העסקה.

הכינו מסמכים חשובים לפני בירור  או ייעוץ לגבי עסקת נדל"ן

כל עו"ד מקרקעין, יאמר לכם לפני הפגישה עמו, אילו מסמכים עליכם להכין מראש, כך שלא תצטרכו להתרוצץ כמה פעמים. לפני שמתחילים עם חוזה המכר, יש לבדוק כי אין נוסח סטנדרטי לחוזי מקרקעין ויש להתאים את הנוסח לנכס שנמכר ולהסכמת שני הצדדים על פי הוראות החוק. נדרשת בדיקה מקיפה של נכס או מגרש לפני חתימה על חוזה, כך שתפקידו של עו"ד מקרקעין, הינו לומר לכם לאחר בדיקה מקיפה זו, אם להמשיך בעסקה ואם לא.

באילו  מקרים קיים הצורך בליווי של עו"ד מקרקעין?

הצורך בעו"ד מקרקעין יכול לנבוע ממקרים כגון:

  • בעל נכס המעוניין למכור
  • מי שמעוניין לרכוש דירה, בית פרטי אם מאדם פרטי או אם מקבלן
  • מי שמעוניין לשכור דירה או ביית
  • יזמים שצריכים אישורים לבנייה
  • כל מי שיש לו התנהלות מול מקרקעי ישראל
  • אדם המעוניין לשפץ את ביתו וחייה אישורים להיתרי בנייה , במידה ומעוניי לבצע שינויים של הגדלת הנכס
  • תביעה לפיצוי מקבלן שלא מסר את הנכס כפי שסוכם בחוזה
  • אדם שרכש נכס וגילה ליקויי בנייה
  • קבלנים המעוניינים בליווי עו"ד מקרקעין למטרת ליווי פרויקטים לבנייה

עו"ד למקרקעין, ילווה את ההליכים הקשורים לתכנון, הקמה, אכלוס, ניהול זכויות ורישום של הפרויקט. יש לדאוג לגבי אישור תוכנות הבניה במוסדות התכנון השונים ולדאוג להוציא אישורי בניה, מימון הפרויקט, בנייתו ומכירה של דירות או משרדים וכן השכרתם. כל פרויקט, חייב רישום בלשכת רישום המקרקעין. במסגרת הליווי המשפטי,

בחירה מושכלת של עו"ד מקרקעין

יש לבחור נכון עו"ד מקרקעין ועל אחת כמה וכמה, כאשר מדובר על עסקאות נדל"ן מורכבות כגון ייצוג של חברות בנייה או קבלנים בפרויקטים. משרד עו"ד עמידור ושות' בתל אביב, קיים כבר משנת 2008 וליווה קבלנים רבים ונחשב לחלוץ בכל הקשור לפרויקטים של פינוי בינוי, כאשר נבנו אלפי דירות בפרויקטים אלה במרכז הארץ.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה