יש אנשים שקונים עם כרטיס האשראי שלהם, ומקבלים כסף בחזרה מחברת האשראי ● כך עובדות תוכניות ה-Cashback בישראל

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

דניס לר

כרטיסי האשראי של ימינו הם הרבה מעבר לאמצעי תשלום. הם משמשים כבסיס למועדוני לקוחות ומועדוני צרכנים, מאפשרים צרכנות נבונה שמתבססת על תכנון ומעניקים למחזיקיהם סוגים שונים של הטבות.

לפי הסקירה של בנק ישראל, בישראל לבדה ישנם למעלה מ-9,200 סוגים שונים של כרטיסי אשראי שניתן לבחור מהם. ולפי המספרים – רובנו בוחרים יותר מאחד: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לכ-64% מהישראלים יש בארנק יותר מכרטיס אשראי אחד.

באמצע 2020 הופרדו חברות כרטיסי האשראי מהבנקים, ומאז נרשמה ירידה עקבית בעמלות לפי נתוני סקירה של בנק ישראל שבחנה את השפעות המהלך. לפי דו"ח מוקדם יותר של הבנק, בעשור שהסתיים ב-2020 חלה ירידה של 30% בעמלות כרטיסי האשראי, הן בכרטיסים בנקאיים והן בכרטיסים חוץ בנקאיים.

אז איך בוחרים כרטיס אשראי בעולם של עמלות נמוכות? ההטבות שמציעים הכרטיסים הן פעמים רבות הנתון שמטה את הכף לטובת בחירה של כרטיס כזה או אחר.

בסקר שנערך בקרב ציבורים שונים בארה"ב, דורגו ההטבות שהם מעדיפים בכרטיס האשראי שלהם. במקום הראשון, הרבה מעל יתר תוכניות ההטבות, ניצבות תוכניות *Cashback – כרטיסי אשראי שמציעים תשלום בחזרה כשיעור מסוים מכל עסקה המבוצעת בכרטיס. ההטבה הזו הייתה הפופולרית ביותר בקרב כל שכבות הגיל: פנסיונרים (72%); מבוגרים (63%); מילניאלז (58%); ובני דור ה-Z (50%). ההטבה עקפה את כל סוגי ההטבות האחרים: תווי שי, זיכויים בחברת תעופה, הטבות במלונות, צבירת נקודות, תרומה לצדקה ועוד.

הגיע הזמן להכיר: כך עובדת הטבת קאשבק

אז מהי אותה הטבה שמושכת אליה את רובם המוחלט של מחזיקי כרטיס אשראי? קאשבק היא תוכנית שמפעילה חברת האשראי אל מול בתי עסק, שמטרתה היא מתן החזר כספי למחזיקי הכרטיס עבור כל רכישה.

  1. כך זה עובד – מחזיקי הכרטיס מבצעים רכישות בבתי עסק בין אם זה פיזית, אונליין או בחו"ל. בהתאם לסכומי הרכישות, כרטיס האשראי צובר החזר כספי עבור כל הוצאה בכרטיס, בשיעור מסוים מכלל הרכישות
  2. עבור אילו חיובים ניתן לקבל כסף בחזרה? עבור רכישות המתבצעות בבתי עסק ובכפוף לתקנות תוכנית קאשבק.
  3. כמה כסף מקבלים חזרה? סכומי ההחזר משתנים בין חברת אשראי אחת לאחרת. לדוגמא, בחברות ישראכרט ואמקס ההחזרים נעים כעת בין 35% מעל 7,500 ש"ח ו- 1.6% מעל 10,000 ש"ח. 

כרטיס קאשבק לדוגמה

כדי להבין את ההטבות ואת מבנה ההחזרים שהופכים את תוכניות הקאשבק לכל כך פופולריות, הדרך הפשוטה ביותר היא לסקור אחת מהתוכניות שמציעות הטבות מסוג זה. ישנם כרטיסים נוספים בשוק הקאשבק כמובן.

כרטיס קאשבק פלוס של ישראכרט

זהו שחקן חדש יחסית בתחום, והוא מביא איתו תוכנית קאשבק בוגרת ומסודרת, שלוקחת השראה ממועדוני הקאשבק המוצלחים ביותר בארה"ב.

כך מורכב ההחזר: במהלך השנה הראשונה, יתקבל החזר בשיעור של 1% לקניות מתחת ל-7,500 שקלים בחודש, והחזר של 1.35% על כל רכישה מעל -7,500 שקלים בחודש. החל מהשנה השנייה, ההחזר הוא 0.75% על כל רכישה עד 7,500 שקלים בחודש, ו-1.01% על כל רכישה מעל סכום זה. זאת, עד צבירה של 4,800 שקלים בשנה.

בתשלומים שמתבצעים עבור מוסדות מדינה – כמו תשלומי ארנונה, מים, חשמל וכדומה – קיים גם החזר כספי במסגרת +CashBack. בשנה הראשונה לשימוש בכרטיס יקבלו הלקוחות 0.5% החזר על תשלומים מתחת ל-7,500 שקלים והחזר של 0.67% על תשלומים מעבר לסכום זה; והחל מהשנה השנייה – 0.38% החזר לתשלומים מתחת ל-7,500 שקלים בחודש, ו-0.51% מעבר לכך.

כך שאם לדוגמא יש לנו את רונן המחזיק בכרטיס קאשבק, שסך הרכישות החודשי שלו בכרטיס הינו 9,500 ש"ח, כאשר מתוכן 7,500 ש"ח הינן רכישות כלליות, ו-2000 ש"ח הינן רכישות מוסדיות. ברוב תוכניות הקאשבק הקיימות כיום יקבל רונן 1% החזר מסך הרכישות שלו (כלומר 95 ש"ח), ואילו בכרטיס Cashback+ ההחזר יהיה 1.35% (כלומר 115 ש"ח).

את הכסף מקבלים לקוחות +CashBack באמצעות גיפטקארד דיגיטלי של ישראכרט. ובנוסף ישנן הטבות נוספות לכרטיס: פטור מדמי כרטיס במהלך השנה הראשונה (בתנאי שמתבצעים תשלומים ב-500 שקלים לפחות; לאחר מכן דמי הכרטיס הם 15.90 שקלים בחודש); הטבות ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל – 5 ימי ביטוח חנים בביטוח AIG, הטבות בנתב"ג ובכניסה לטרקלין ועוד.  

בנוסף, קיימת האופציה של צבירה משפחתית – החזקת מספר כרטיסי קאשבק בקרב המשפחה, וצבירה באופן משותף. כך, ניתן להגיע ל"מדרגה" גבוהה יותר של ההחזרים בקלות. לצורך ההמחשה, ניקח זוג ממוצע לדוגמה.

רועי וקרן מחזיקים כרטיסי +CashBack בחשבון משותף. קרן עשתה בחודש שעבר עסקאות על סך 3500 ש"ח בכרטיס, ורועי רכש בכרטיס בסכום של 5500 ש"ח. כל אחד בנפרד לא הגיע למדרגה המעניקה החזר גבוה יותר, ובחישוב כבודדים הם היו מקבלים רק 1% קאשבק על העסקאות שעשו בכרטיס. אך בעזרת הצבירה המשפחתית הם הגיעו לסכום משותף של 9000 ש"ח, וכך כל אחד מהם מקבל את המדרגה הגבוהה של הכרטיס שלו – החזר כספי של 1.35%.

כמו כן, משתמשי קאשבק פלוס של ישראכרט יכולים גם הם לרכוש דרך אתר Topcash של ישראכרט וליהנות מצבירה כפולה. בכפוף להרשמה לשירות ולתקנון.

קרדיט תמונה יח"צ

לסיכום

לא פלא שתוכניות הקאשבק הן כל כך פופולריות בקרב מחזיקי כרטיסי אשראי בארה"ב, וגם בישראל. מי לא רוצה לצבור כסף מכרטיס האשראי שלו כל חודש? לפני שמצטרפים לתוכנית כזו, חשוב להיות צרכנים נבונים ולברר שכלל המאפיינים של הכרטיס והתכונית תואמים ליכולותינו ולצרכינו: גובה עמלות, תאריכי חיוב, ריביות, מסגרת אשראי, שימוש בחו"ל, בתי עסק שמשתתפים בתוכנית וכדומה. אז שיהיו קניות נעימות!

*המנפיקה ישראכרט בע"מ. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר. צבירתcashback  היא מביצוע עסקאות בכרטיס בכפוף לתקרת צבירה, מימוש ה- cashback נעשה באמצעות העברת הצבירה לגיפטקארד דיגיטלי המאפשר רכישה בחנויות נבחרות. התנאים המלאים והמחייבים בתקנון התוכנית.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה