המדריך לטיפול טבעי והקלה על תינוק מצונן



החורף כבר כאן והוא מביא עמו וירוסים מגוונים שפוקדים אותנו ואת בני המשפחה.
אחת התופעות הנפוצות בחורף היא הצינון. זוהי מחלה ויראלית לא נעימה, אך ניתנת לטיפול יחסית בקלות

pixabay

אף סתום לתינוק מגיל לידה עד גיל שנה, ואף יותר, מייצר תחושה שאינה נעימה לתינוק שאינו יכול לקנח את אפו. במצב כזה הנזלת נשארת לרוב בדרכי הנשימה העליונות ויוצרת חרחורים וקושי לנשום. זהו מצב לא נעים שמלווה בבכי לאורך היום ושינה שאינה טובה, והדבר מייצר תסכול גדול אצל ההורים שלא יודעים איך לעזור לתינוק הקטן לפנות את הנזלת והליחה. בכתבה זו אספנו עבורכם מספר דרכים טבעיות לטפל בתינוק מצונן.

שלוש דרכים להקל על צינון אצל תינוקות

  1. הגבהה של הראש

תינוק קטן ברוב היום, וגם בשנתו, נמצא במצב שכיבה אשר גורם לנזלת להיכנס לדרכי הנשימה והריאות. מצב זה יוצר שיעול וכתוצאה מכך שינה שאינה רציפה. על מנת להקל על התינוק שלכם, נסו לשים מתחת למזרון המיטה או העגלה חיתול בד אשר יגביה את המזרון. תנוחה כזו תמנע מהנזלת להיכנס פנימה ותקל על השינה של התינוק המנוזל.

 

  1. עיסוי אזור הלחיים והאף

באזור הלחיים וצידי האף נמצאים חלק מהסינוסים שלנו. במצבי צינון אצל תינוקות, אזורים אלו מתמלאים בנזלת, יוצרים לחץ באזור והרגשה שאינה נעימה. מכיוון שתינוקות אינם יכולים לקנח את אפם, הנזלת מצטברת באזור זה. בעזרת עיסוי של אזורים אלו כלפי הנחיריים, תוכלו לפנות נזלת שמצטברת ולהקל מעט על התחושה הלא נעימה.

 

  1. עיסוי בית החזה

תינוק מצונן לרוב גם ישתעל. זוהי תגובה נורמלית של הגוף, שמנסה באמצעות השיעול להוציא החוצה חלקיקים שאינם רצויים. עיסוי של בית החזה והשכמות בעזרת כף יד קעורה, יסייע לגוף להוציא את החלקיקים הלא רצויים.

שלוש דרכים יעילות לייבוש הנזלת

  1. שימוש במי מלח לייבוש הנזלת

מי מלח זהו תכשיר שנמכר כיום בכל בית מרקחת ויש לו יעילות גדולה מאוד בייבוש נזלת. התזה של שתי טיפות מי מלח פעמיים ביום תייבש את הנזלת מהר יותר ותקל על תסמיני צינון אצל תינוקות.

 

  1. שימוש בחלב אם לפתיחה של אף סתום

לחלב אם יש סגולות רפואיות, שכן הוא מורכב מהנוגדנים של האם. התזה של חלב אם לנחירי התינוק מסייעת בפתיחת האף הסתום ובהתגברות על הסימפטומים.

 

  1. שימוש בתערובת שמנים אתריים למניעת הצטברות של ליחה

צמחים רבים ידועים כמסייעים במניעת הצטברות של ליחה וחיזוק של מערכת החיסון. ניתן לקנות כיום תערובות שמנים מוכנות כמו בייבי וינטר, אשר מסייע בחימום של מערכת הנשימה ומקל על תסמיני ההתקררות, שמן אקליפטוס המיועד למריחה על העור מקל את תסמיני הצינון, פותח אף סתום ועוזר במצבים של קושי בנשימה ושיעול, וסירופ סמבוק שחור שמסייע לנשימה ותומך במערכת החיסון.

לסיכום,

תינוק מצונן לא ישן טוב, לא אוכל כמו שצריך ובניגוד אלינו כשאנו מצוננים, הוא באמת סובל.

נכון, אין לו חום או כאבים והוא בסך הכול בסדר גמור וזה יעבור תוך מספר ימים (וכנראה יחזור עוד כמה פעמים במהלך החורף).

אז למרות שאין ממש תרופה לנזלת אצל תינוקות, הטיפים מעלה בהחלט עשויים להקל על שיעול ונזלת אצל תינוק מצונן על ידי פתיחת דרכי הנשימה ויצירת זרימה טובה יותר של האוויר.

  • תוכן זה אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ רפואי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה