המדריך למתלבטים: כך תבחרו שעון יד לגברים



אם בעבר שעון על פרק כף היד התקיים רק על מנת לבדוק את השעה, היום הוא כבר נחשב לפריט אקססורי אופנתי, לסמל סטטוס ואם תרצו, אפילו לתכשיט יוקרתי שמככב כאחת המתנות הפופולריות ביותר בין בני זוג. אז האם לבחור בשעון עם קוטר גדול או קטן? אנאלוגי או דיגיטלי? רצועת מתכת או עור? עמיד במים או בעל מד צעדים? בכתבה הבאה נסביר כיצד תבחרו בשעון המושלם

freepik

בחירת שעון יד לגברים זה אתגר לא קטן. קיימים מאות מותגים, דגמים, עיצובים וסוגים שצריך לבחור מתוכם ועוד לא אמרנו מילה על הרצועות והפונקציות שחשובות לא פחות. בסופו של דבר כל גבר יבחר את השעון שהכי מתאים לו, אך כדי להבין מה מתאים לכם, תצטרכו קודם להתוודע למספר פרמטרים שמייצגים אפשרויות שונות של שעונים לגבר.

הקוטר של שעון היד

ככל הנראה זו תהיה הבחירה המכרעת לעניין הבחירה בשעון כלשהו. העיגול או המלבן של השעון ומה שקורה בתוכו הם עיקר הנראות וה"שואו" אמנם, אך צריך לדבר גם על הקוטר משום שהוא זה שמגדיר את הפרופורציות שבין פרק הזרוע של הגבר לבין השעון עצמו. לכן זה תמיד ייראה מעט מצחיק לראות גבר גדול וחסון שעונד שעון עם קוטר קטן שנראה אפילו נשי, או גבר קטן מידות עם שעון בעל קוטר גדול פי כמה וכמה מהמידה הקיימת.

צריך לזכור שחוסר הפרופורציה מוביל אוטומטית לכך שהשעון יתבלט יתר על המידה, אך לא לחיוב. ולכן כלל הברזל הוא לחשוב על מבנה הגוף לפני שבוחרים וגם להתמקד בקטרים שנמצאים בטווח שבין 34-45 מ"מ משום שהם נחשבים לטווחי האמצע.

סוג השעון הרצוי

קיימים מספר סוגי שעונים פופולריים שכל מותג נחשב מקפיד לשמור בקולקציות שלו. הראשון הוא "שעון הטייסים" שמגיע במראה אלגנטי ונוצץ, יחד עם פיצ'רים מתקדמים כמו מדידת גובה ותאימות באזור הזמן. שעון אחר הוא Dress Watch שנחשב למלוטש והאלגנטי לאנשי עסקים ולאירועים. גם שעון הצלילה נפוץ יחסית בישראל, בעיקר בשל עמידותו הטובה למים והתאורה הפנימית, אך גם הודות ללוק הספורטיבי. בשנים האחרונות, סוג השעון הפופולרי ביותר הוא השעון החכם שבו אפשר למצוא פונקציות רבות מעולם הסלולר, כולל עדכונים לשעון, התממשקות לסמארטפון עצמו, קבלת התראות וכל מה שגבר צריך כדי להרגיש שהוא תמיד נמצא בשליטה.

בחירת רצועת השעון

כמובן שהרצועה היא חלק בלתי נפרד מהמראה של השעון והיא מתפקדת כאלמנט שמגביר או מחסל התעניינות בדגם ספציפי. גם כאן ישנם סוגים שונים של רצועות, מעור מחמיא וקלאסי שמשלים את המראה מבלי להשתלט עליו, דרך רצועות סיליקון ספורטיביות שמספקות את הנוחות והעמידות המושלמת ועד הקנבאס הצבאי והפונקציונלי שמתאים ללוק הקז'ואלי. חלק גדול מהגברים יעדיפו דווקא את רצועת המתכת שמעניקה מראה יוקרתי ומושך ונקשרת לאלגנטיות, עסקים וסגנון.

המנגנון

קיימים שלושה סוגים מרכזיים לתנועת מחוגי השעון: ידני, אוטומטי וקוורץ. האחרון מונע על ידי סוללה ואפשר לשמוע את צליל התקתוק. המנגנון הידני מעט מסורתי יותר ומתבצע על ידי מתיחת הקפיץ כדי לכוון את המחוגים. המנגנון האוטומטי והאחרון משובץ בעיקר בשעונים יוקרתיים ומגיב לפי סיבוב פשוט של הזרוע.

קיימות כמובן פונקציות נוספות וגם פרמטרים אחרים שניתן לחפש באמצעותם את השעון המושלם. אם תרצו לקבל רעיונות והשראה ולהתעדכן במידע נוסף, היכנסו לאתר עדן שעונים לצפייה בדגמים הפופולריים ביותר בישראל.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה