המדריך לסטודנט המתחיל: איך להתנהל כלכלית בזמן הלימודים?



רוב הסטודנטים מעבירים את שנות הלימודים בצמצום כלכלי. את הצמצום הזה אפשר ונכון לייעל על ידי התנהלות כלכלית נבונה, הנה כמה המלצות
כולם רוצים להתעשר, לשנות את העולם לטובה, לתקן ולדאוג קודם כל לעצמנו ולמשפחתנו, ואחר כך לסביבה. כדי לעשות את זה, רובנו ילך ללמוד באוניברסיטאות ובמוסדות מקצועיים, שהלימודים בהם יימשכו מספר שנים. הלימודים האלו גם עולים לא מעט כסף, ולא לכולם יש הורים מבוססים שיכולים לממן אותם. הוסיפו לכך את העובדה שרוב הסטודנטים מתחילים ללמוד אחרי צבא או טיול, כשהם בדיוק יוצאים לעצמאות כלכלית וחברתית. אז יש לנו שכר לימוד, שכר דירה, אוכל וגם בילויים, כי כולנו צריכים גם לנשום וליהנות. לצערנו אין לנו איזו מילת קסם שיכולה להגיש לכם את כל זה על מגש של כסף, אבל יש לנו כמה מילים שיכולות לייעל לכם את תקופת הלימודים.

קרדיט תמונה Shutterstock

להביא בחשבון

הדבר הראשון ואחד מהדברים השימושיים שצריכים להיות לכם הוא חשבון סטודנט. אם יש לכם חשבון אחר, שקלו אפשרות להמיר אותו לחשבון סטודנט או אפילו לפתוח אחד חדש. היום, כאשר פתיחת חשבון בנק באינטרנט היא תהליך פשוט, מהיר ונוח, זה אך מתבקש שיהיה לכם אחד. כמובן שתידרשו להוכיח את זכאותכם באמצעות מסמך רשמי ממוסד הלימודים אליו אתם רשומים, אך על פי רוב גם את המסמך הזה ניתן לסרוק ולהעלות באופן מקוון. היתרונות של חשבונות סטודנטיאליים רבים מאד. ראשית, הבנקים שתמיד מחזרים אחרי לקוחות יחזרו עוד יותר אחרי סטודנטים, בהמשך לתדמית שאלו אנשים חרוצים ואחראים שנרשמים ללימודים ומשקיעים בהם זמן רב, וזה שווה ערך לכסף. החיזורים הללו יכללו הטבות רבות ותנאים מצוינים ותחרותיים. דמי ניהול חשבון נמוכים מאד עד אפסיים, כרטיס אשראי עם הנחות מותאמות לקהל האקדמי, מסגרת או סיוע מסוים עבור שכר לימוד, ולא פעם תוכלו למצוא מתנה שווה לרגל פתיחת החשבון כמו ציוד לימודי ואפילו מחשב נייד. מאד שווה לערוך סקר בין הבנקים ולבחון איזה חשבון הוא הנכון ביותר עבורכם.

זמן לעבוד

מאד קשה למצוא זמן לעבוד בתקופת הלימודים, אך מצד שני יש המון חברות ובתי עסק שמחפשים סטודנטים למשרות חלקיות או פרוייקטים קצרים וזמניים. השכר בדרך כלל אינו גבוה והוא שעתי, אך מתאפשרת גמישות ומשמרות נוחות. עבודה בבתי קולנוע למשל, יכולה להיות מותאמת, לא מעייפת במיוחד, ואם אתם יכולים לעבוד בסופי שבוע – השכר עולה לפחות ל-150% לשעה. עבודה בחברות שמירה הכוללת שמירה בבניינים אמנם תגזול מכם לילות, אך את הזמן הזה תוכלו לנצל ללמידה ועל הדרך להרוויח כסף תוך כדי. במקרה זה כדאי מאד לבדוק את החברה שבה אתם שוקלים לעבוד ולראות כי היחס המקצועי שהיא נותנת לעובדיה הגון ומכבד. יתרון נוסף במשרה כזו הוא התנאים הסוציאליים המתלווים אליה - כל שקל שמושקע בכם ונכנס לאיזו מסגרת, קרן או אפילו ביטוח, יחזור אליכם בשלב מסוים ובדרך כזו או אחרת. כן, גם שתי משמרות בשבוע נותנות לכם ערך, קצת כסף לכיס וגם ניתוק מסוים משגרת הלימודים. כמובן שאם תוכלו למצוא משרה חלקית ומותאמת בתחום הלמידה שלכם, ולצבור נסיון וותק תוך כדי – זה יתרון משמעותי ומשתלם בהרבה.

מימון? המונים!

טוב, לא ממש המונים, אבל יש כמה וכמה גופים וארגונים המציעים מלגות שונות , סבסוד והטבות לסטודנטים, שיכולים להקל, לפעמים באופן משמעותי, על הוצאות הלימודים. למשל - השתתפות בשכר הדירה במעונות, קרן לימודים, ציוד מסובסד ואפילו מענקים. חלק ממוסדות הלימוד עובדים באופן ישיר מול הארגונים האלו ויכולים להכווין ולעזור בהגשת בקשה, גם חיפוש קליל באינטרנט יעלה כמה כאלו המציעים את ההטבות השונות.

כל עוד אתם זוכרים שזו לא בושה לבקש, וזו דרכם של גופים ואנשים להפוך את העולם למקום יותר טוב – אתם בכיוון הנכון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה