המחירים עולים וגם הביקוש- טסלה שוברת שיאים



בחברת טסלה מתמודדים לאחרונה עם ביקושים גבוהים על אף שיש מחסור בשינוע ומחירי הרכבים החשמליים שלה עולים. עד כדי כך הביקוש גבוה, שהתורים התארכו והחברה נאלצה לעצור הזמנות בחלק מהמקרים. מה יש בטסלה שכל כך מושך צרכנים בכל העולם? שילוב של כמה דברים.

קרדיט: UNSPLASH

חברת טסלה היא אחת מיצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם ונוחלת הצלחה כבר לא מעט שנים. הרכבים שלה נמכרים בכל העולם והדגמים החשמליים של החברה מככבים במקומות ראשונים בטבלאות המכירות כל הזמן.

מדובר על רכבים חשמליים עוצמתיים, שקטים ומאובזרים טכנולוגית ברמה גבוהה המשרתת את הנהג באופן מקיף. היתרון הגדול של רכבים אלה הוא היותם חשמליים ולא מזהמים, כך שיש צרכנים רבים בעולם שזה עונה על הדרישות שלהם, בייחוד בשיח העולמי של השנים האחרונות, בו הציבור מבין שלזיהום אוויר יש השלכות שליליות על מזג האוויר.

דבר חשוב שטסלה מקפידה לשפר כל הזמן הוא הסוללה ברכב. מאחר שמדובר ברכיב הכי משמעותי, טסלה משקיעה לא מעט בפיתוח טכנולוגי של סוללה טובה יותר כל הזמן. הכוונה היא שהסוללות יוכלו להיטען בזמן קצר יותר ויספיקו לנסיעה לטווח ארוך יותר. אם נסתכל על השנים האחרונות כדוגמה, אפשר לראות שטווחי הנסיעה עלו משמעותית וממשיכים להשתפר עם הזמן.

טסלה דואגת גם לתשתיות טעינה חשמלית לרכבים שלה. עמדות הטעינה שהחברה מקימה הן מהירות ונועדו לטעון את הרכב בזמן קצר מהרגיל. המטרה היא לחסוך זמן ולקצר את זמני ההמתנה. במדינות שבהן המרחקים גדולים, יש יתרון לטעינה קצרה שנותנת אפשרות להמשיך בדרך בלי להמתין שעות עד שהסוללה ברכב תתמלא.

עם הביקוש של השנים האחרונות, טסלה התרחבה ופתחה מפעלי ייצור חדשים. המפעלים הללו יתנו לטסלה דחיפה בכמות הרכבים המיוצרים אצלה. לאחרונה דיווחה החברה כי היא הגיעה לשיאים חדשים בייצור רכבים ונראה שגם המספרים הללו יעלו עוד כשבקרוב המפעלים החדשים יחלו לפעול בתפוקה מלאה.

לכל זה צריך להוסיף את הבעיות הגלובליות של שרשרת האספקה והייצור העולמיים בעקבות הקורונה וגם בעקבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. חומרי גלם, שינוע, כוח אדם- כל אלה מושפעים מהשנתיים האחרונות ומשבשים את תהליך הייצור והמשלוח בעולם. טסלה, כמו יצרניות רכב אחרות, נתקלה בקשיים שגרמו לעיכוב, אך גם עם זה אפשר להתמודד, מה גם שמדובר בעיכובים זמניים. כנראה שבשנה הבאה המצב יתאזן והלוגיסטיקה והשינוע יתנו את הצד שלהן לשיפור המאזן.

אם משלבים את הקשיים הלוגיסטיים הגלובליים יחד עם הביקוש הגבוה לרכבים, מקבלים זמני המתנה ארוכים מהרגיל. כמה ארוכים? בארצות הברית הדגמים המובילים של טסלה כמו: מודל 3 או מודל  Y לא ניתנים להזמנה עד תחילת שנת 2023. ככה זה כשהביקוש עולה על הייצור וטסלה יודעת את זה היטב.

באשר למחירי הרכבים, טסלה מעלה אותם אחת לכמה זמן והצרכנים מודעים לכך שייתכן שהמחיר של היום יכול להשתנות עד שהרכב יגיע. גם הנתון הזה לא מרתיע את הצרכנים והם מוכנים לשלם מעט יותר וגם לחכות זמן רב.

עולם הרכב החשמלי נקלע למצב שבו יש ביקוש גבוה אבל אין מספיק רכבים. הבעיה היא עולמית וידועה והצרכנים מוכנים לשלם את המחיר (תרתי משמע) כדי להשקיע ברכב חשמלי ולא מזהם. מדובר על ראייה צרכנית חדשה בעולם הרכב וכזו המובילה לשינוי תפיסתי בו יש חשיבות לרכב לא מזהם כעיקרון מרכזי.

בינתיים, ציבור הצרכנים מחכה לרכב החשמלי הבא שלו ואחרים מצטרפים לתור בידיעה ששווה לחכות. בטסלה יודעים שאי אפשר לאכזב את הצרכנים והחברה ממשיכה לשפר את הרכבים שלה ולתת לצרכנים מוצר איכותי וטוב יותר כל הזמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה