המחלה של המאה ה-21 – סוכרת



ככל שעוברות השנים כולנו מבינים שהבריאות שלנו לא תישאר לנצח. יש הרבה גורמים שעלולים להשפיע על בריאותנו, וחלק מהם בהחלט נמצאים תחת השליטה שלנו. אחת מהדוגמאות למחלות הכי נפוצות שיש בעידן המודרני היא כמובן הדוגמא של מחלת הסוכרת. מזה בדיוק אומר סוכרת והאם אנחנו יכולים לשמור על עצמנו מפני המחלה הזאת? כל התשובות במאמר שלפניכם.

קרדיט לתמונה: pexels

סוכרת – מה באמת גורם לזה?

 כשמדברים על סוכרת צריך להבין תחילה שיש שני סוגים שונים למחלה: סוג 1 וסוג 2. ברוב המקרים אנחנו רואים שסוג 1 שייך יותר לילדים ולאנשים שנולדו עם המחלה. לעומת זאת, סוג 2 זה כבר עולם אחר לגמרי. זה נכון גם במקרה הזה לגנטיקה יש השפעה רבה, אך מעבר לכך, גם אורח החיים שלנו משפיע מאוד. מחקרים רבים מצביעים על כך שיש קשר ישיר בין השמנה ובין המחלה. בנוסף, חוסר בפעילות גופנית משפיע גם הוא על המחלה ועל היכולת שלנו לשמור על האיזון בתוכה. למעשה, המטרה של כל מי שחולה בסוכרת היא להצליח לשמור על איזון הסוכר בדם, וחשוב מאוד להבין שיש דרכים שונות לעשות זאת.

 האם יש קשר בין אורח החיים המודרני ובין העלייה באחוז החולים?

 התשובה היא חד משמעית כן. היום עוד ועוד אנשים סובלים ממחלת הסוכרת וזה לא במקרה. אורח החיים המודרני הינו מאוד לחוץ והוא לא משאיר לנו זמן לפעילות גופנית. אנשים רבים מבלים שעות ארוכות מול המחשב בלי לזוז בכלל, מה שמשפיע לרעה על מצבם. בנוסף, השמנת היתר שתוקפת את העולם כולו משפיעה בצורה חד משמעית על הבריאות ועל ההתמודדות עם מחלת הסוכרת כך שזה עוד נתון משמעותי.

 כיצד באמת שומרים על איזון רמות הסוכר?

 השאיפה של כל אדם שחולה במחלה כמו סוכרת צריכה להיות שמירה על האיזון של הסוכר בדם. כאמור, היום יש מחקרים רבים שנערכים בתחום הזה, וזה לא קורה במקרה. הסיבה לכך היא שאכן מדובר על מחלה שהולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה. ברוב המקרים בתחומי הרפואה השונים מושקעים משאבים בעיקר כאשר מדובר על מחלה שרבים סובלים ממנה, וזה בדיוק מה שקורה במקרה של מחלת הסוכרת. בבואנו לנסות ולהבין כיצד אדם סוכרתי יכול לשמור על איזון, אנחנו רואים שיש אופציות שונות, כמו למשל: צריכת אינסולין. יחד עם זאת, זו לא השיטה הטבעית. לצרוך אינסולין זה להיות תלויים בחומר מסוים, ולא בטוח שזו האפשרות היחידה. למעשה, כאשר בוחנים את הדברים לעומק מגלים שיש גם הרבה מאוד פעולות שהחולה יוכל לעשות כדי לשמור על עצמו וכדי להיות מאוזן ללא צריכת אינסולין. הפעילות הגופנית חשובה וכך גם תפריט דיאטה שמתחשב במחלה.

 החשיבות של מדידת הסוכר באופן קבוע

עד לפני שנים, ועד לפני שהופיעו על המחקרים בנושא של סוכרת, החולים לא ממש הבינו את החשיבות של מדידת סוכר. אומנם הם היו רגילים למדידות הסוכר שנעשו להם תמיד במסגרת קבלת הטיפולים הרפואיים השונים, אך בפועל, הם לא נהגו למדוד סוכר לבד. חשוב להבין: סוכרת זו מחלה שדורשת מאיתנו להיות תמיד עם היד על הדופק. זה אומר, לפני הכול, שכל אדם שחולה בסוכרת צריך לדעת מה באמת המצב שלו. הזנחה תוביל בהכרח לפגיעה בבריאות ולהחמרת המצב. לעומת זאת, מעקב בכל יום אחר רמת הסוכר יוכל לשמור על החולה במצב של שליטה. הוא יוכל לזהות כל שינוי ויוכל לראות מיד מתי הוא יוצא מאיזון. לכן זה לא מפתיע שהיום עוד ועוד אנשים שסובלים מהמחלה הזאת התרגלו למדוד סוכר מספר פעמים ביום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה