המידע המלא אודות מחיקת רישום פלילי



עורך דין המתמחה תחום הפלילי מטפל בשורה של נושאים עבור לקוחו. עבירות רבות נמנות על התחום וחלק מהן הן כלכליות דוגמת: צווארון לבן, הלבנת הון, עבירות מיסים ועוד. אחרות הן: שוחד, קבלת דבר במרמה ועוד, לשון הרע, גניבה ממעביד ועוד. המשותף לכל העבירות הללו הוא הרישום הפלילי. המשטרה היא הרושמת את הרישום בתיק של החשוד והדבר מהווה למעשה, כתם לכל החיים. הוא עלול לעורר שאלות ותהיות במקרים רבים שבהם ייתקל האדם לאורך ימי חייו. כך, בעת קבלה לעבודה, בעת בקשת קבלת ויזה, כאשר ירצה לעסוק בפעילות חברתית, בעת ניסיון ליצור חברויות וזוגיות ובמקרים אחרים. ניתן לקבל את המידע על הרישום מהמשטרה בכל עת והוא מוגש על פלט מחשב

pixabay

נסיבות לביצוע עבירות

חשוד נקלע למצבים שהם הוא מבצע  עבירות בנסיבות שונות. יש הנעשות בגלל טעות, מחמת מצב נפשי וכלכלי חמור, עקב לחצים כלכליים ואחרים של אנשים שאינם רוצים בטובתו, בגלל אי ידיעת והבנת החוק ועוד. לעיתים, החשוד הוא קטין ואינו מודע די הצורך למעשיו. כמובן, שקיימים גם מצבים בהם העבירה נעברה במודע מתוך רצון לקבל ולהרוויח דבר במרמה. בכל מקרה כזה יש לחשוד זכויות המוקנות לו מכוח החוק. עו"ד פלילי מספק שירותים נוספים לחשודים ובין היתר: שחרור ממעצר, או, לחילופין, מעצר בית, הקלות בתנאי מעצר, יעוץ לקראת חקירות ושימוע, ערעור על החלטה להעמיד לדין ועוד.

מצבים בהם ניתן לבקש מחיקת רישום פלילי

הסיטואציות הראשונות הן כאשר החשוד נמצא בהליכים מול המשטרה  הפרקליטות ובתי המשפט. כאן יש צורך בניהול אינטנסיבי של עורך הדין. להלן המצבים

  1. מחיקת רישום פלילי הינה אחת המשימות החשובות אשר בפניהם עומד עורך הדין. היא גם אחת המורכבות והקשות להשגה ויש צורך בידע ובניסיון רב כדי להשיגה. קיימות סיטואציות שונות בהם ניתן לפעול למען השגת המטרה הזאת. כאשר העבירה הינה ראשונה ואיננה חמורה ובנסיבות נוספות, יכול עורך דין פלילי לבקש מחיקת רישום פלילי. יש מקרים בהם המשטרה ו/או הפרקליטות נענות לבקשה בתנאים מסוימים, ואז החשוד יחוש בהקלה, ואילו, עבור הפרקליט זה הישג של ממש.
  2. מצב אחר הוא אחד בעת השגת הסדרים מותנים אשר למעשה, מתבטאים בסגירת התיק שאליה מתלווה גם מחיקת רישום פלילי. כל זאת תמורת התחייבויות שונות שלו.
  3. מצב נוסף הוא כאשר מדובר על עבירות כלכליות פליליות. כאן ניתן, לעיתים, להמיר לעבירות מנהלתיות ולתשלום קנס וגם כאן, בתמורה למחיקת רישום פלילי.

ביטול הליך משפטי

במקרים הללו גם לא יהיה צורך להגיע לבית משפט והעובדה הזאת חוסכת הוצאת כספים מרובים, זמן רב וטרדות נפשיות שונות. במידה ויוגש כתב אישום, ייצג הפרקליט את הנאשם ויעשה כל יכולתו להביא להקלה בעונש, להשגת מאסר לתקופה מופחתת, להמרת כלא במעצרי בית, להשגת עונש על תנאי, עבודות שירות במקום מאסר ועוד. כל אלו הן הקלות שיסייעו ללקוח לעבור את התקופה הקשה ואף לשקם את חייו לאחר מכן.

 התיישנות וחנינה מהנשיא

יש מקרים בהם חלה התיישנות על הרישום הפלילי וניתן לבקש את מחיקתו. במקרים אחרים, ניתן לבקש חנינה מהנשיא וגם כאן מומלץ להיעזר בעורך דין פלילי הבקיא בנהלי הבקשה. בין היתר הוא יגיש חוות דעת על אישיות האדם, טיעונים משפטיים, ובנוסף, ימלא את הטפסים ויעקב אחר הבקשה עד לפתרונה. מומלץ לשכור שירותי עורך דין מקצועי ומסור שאף יספק תמיכה נפשית לחשוד ולבני ביתו העוברים יחד עימו את ההליכים הלא פשוטים האלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה