הנדסאי תוכנה – מה לומדים ומה תנאי הקבלה?



בישראל שהיא מעצמת הייטק, עדיין ישנם אנשים שרבים מתבלבלים בין מקצוע המהנדס למקצוע ההנדסאי, כאשר מדובר בשני תחומים אחרים. אחד מהמסלולים היותר נחשקים של הלימודים להכשרת הנדסאים הינו הנדסאות תוכנה, אשר ללא ספק פותחת דלתות בקלות בעולם התעסוקה של ימינו, המשווע לצעירים שמעוניינים לתרום ממרצם ומן הידע שלהם לעולם החדש. ההכשרה שמקבלים הנדסאי תוכנה מתייחסת לצד השימושי והפרקטי יותר של לימודי המחשב, כאשר המשמעות היא שהסטודנטים לומדים לבצע תכנות במגוון שפות. המטרה של ההכשרה היא לאפשר למסיימים להשתלב בתפקיד של כותבי תוכנות, מקצוע מבוקש מאוד שקל למצוא בו עבודה

PIXABAY

מה תפקידו של הנדסאי תוכנה בתעשייה?   

על מנת להבין עד כמה חשובה עבודתו של הנדסאי התוכנה, חשוב להבין קודם כי תוכנה היא הלב של כל אחת ממערכות המחשוב הקיימות בעולם, החל ממחשבים נייחים רגילים ועד למכשירים סלולריים. מדובר בתחום פורץ דרך אשר מתפתח כל הזמן ולכן הוא נדרש מאוד, עד כדי כך שלא צריך לעשות בשבילו תואר באוניברסיטה אלא מספיקים לימודי הנדסאי תוכנה אשר מכשירים את הסטודנטים לעבודה מייד עם צאתם מהלימודים. בישראל קיים היום מחסור גדול של עובדים מתחום זה ולכן הם נחשבים למבוקשים מאוד. בהיותה של התעשייה הטכנולוגית דינמית מאוד ומשתנה עם השנים, הדור הישן של ההנדסאים זקוק לריענון ומכאן שהידע החדש והמוטיבציה הגבוהה של הצעירים – הינם מצרך מבוקש בשוק העבודה.

היכן ניתן ללמוד את המקצוע?

את לימודי הנדסאי תוכנה ניתן לבצע במספר מקומות בארץ, אשר מציגים בדרך כלל תכנים די דומים זה לזה. ההבדל בין המוסדות הוא בניסיון ארוך השנים שיש למקומות הטובים באמת, כמו גם ליכולת של הסטודנטים להשתלב בעבודה בהצלחה לאחר סיום הלימודים. מלבד התואר והתעודה, מכללה טובה באמת צריכה להכין את הסטודנט לעולם האמיתי כמו שצריך. הלימודים צריכים לכלול הן את הפן העיוני והיידע החשוב כל כך לעבודה, אך בדגש על היישום שלו בפן הפרקטי. רק לימודים שכוללים בתוכם גם התנסות מעשית, יכולים לאפשר ללומדים לעבוד באופן עצמאי ולהצליח במקצוע שלהם.

אפשרויות תעסוקה מגוונות

בהנחה ובחרתם ללמוד במוסד לימודים מוכר אשר מעניק את כל הכלים הדרושים לעבודה, ישנו דבר אחד שהוא די בטוח וזה שדלתות ייפתחו בפניכם בחברות רבות, בקלות יחסית. המקצועות הטכנולוגיים ובפרט הנדסאות תוכנה, לוקים בחוסר רב של אנשי מקצוע חדשים ומיומנים – לכן חשוב כל כך למצוא מוסד לימודי שיעניק ניסיון תוך כדי הלימודים עצמם. בתעשיות שהן עתירות בידע כמו חברות היי טק, ענף פורח ופופולרי בישראל, מצויים מקומות העבודה הרלוונטיים ביותר עבור הסטודנטים. שימת הדגש על לימודי חווית משתמש מסייעים מאוד למסיימי הלימודים בעידן החדש, שבו מלבד טכנולוגיה שמים את הלקוח במרכז והיכולת להתמודד עם צרכי השוק – תסייע מאוד גם לעובדים החדשים המבקשים להשתלב בתוכו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה