הסבת אקדמאים להוראה- מכללת תלפיות



בחרו היום בהסבה אקדמאית לחינוך במכללת תלפיות ולא תתאכזבו! הכשרת או הסבת אקדמאים להוראה היא דרך ייחודית ומותאמת לאקדמאים, בה ניתן לחשב מסלול מחדש ולהסב את המקצוע אותו רכשת לקריירה חדשה עם יכולת השפעה , כזו היכולה לגרום לשינוי אמיתי בדור הבא של ישראל.

התמונה באדיבות דוברות מכללת תלפיות

מכללת תלפיות מציעה הסבת אקדמאים להוראה באחד מהמסלולים הנחשבים ביותר בקרב מכללות בישראל. אם אתם מתלבטים לגבי הסבה לחינוך ומרגישים שאתם לא יודעים מספיק, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם.

איך תדע /י שמתאים לך ללמוד הוראה?

אם את/ה מאמינים ביכולת החינוך ורוצים לעבוד עם ילדים בגיל הרך, בגנים ובבתי הספר.

אם קיימת בך היכולת להיות קשוב וזמין לתלמידים.

אם בוער בך לעורר את התלמידים לסקרנות והרחבת האופקים.

אם את/ה חש תחושת שליחות ברצון לייצר שינוי חברתי.

אם יש לכם חוש לצדק חברתי ולעיצוב החברה להגינות ומוסריות!

אז התוכנית של מכללת תלפיות להסבת אקדמאים לחינוך נוצרה עבורכם.

ההבדלים בין התעודות

תעודת הוראה לבעלי תואר ראשון

עיקר ההכשרה כוללת לימודי חינוך , תחום הדעת והתנסות מעשית במסגרות חינוך. לימודים לקבלת תעודת הוראה( הכשרת אקדמאים) מתבססים על לימודי התואר הראשון שלכם, חלק מהקורסים שנלמדו בלימודים קודמים יוכרו וחלק מהקורסים ידרשו השלמה במסגרת ההסבה.

תעודת הוראה נוספת לבעלי תואר ראשון ותעודת הוראה

לימודים לתעודה נוספת, מיועדים למורים אקדמאים אשר כבר יש להם תעודת הוראה ומעוניינים בתעודת הוראה נוספת במסלול אחר או התמחות אחרת. הלימודים במקרה הזה מתבססים על לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה קיימת. עיקר ההכשרה לבעלי  תואר ראשון בתחום או תעודה תכלול לימודי חינוך , תחום דעת והתנסות מעשית במסגרות חינוכיות.

מה הם שלושת התחומים והמרכיבים של ההסבה?

לימודי חינוך- במסגרת ההכשרה העיונית יילמדו קורסים מקצועיים בתחום החינוך כמו : פסיכולוגיה, פילוסופיה, סוציולוגיה, תכנון לימודים, הערכות לשנת הלימודים, תיאוריות למידה, והערכה של תלמידים. ובעיקר תוצב בפנינו שאלת היסוד של הוראה לילדים וההבדלים בין הגילאים השונים.

לימודי  תחום דעת- הכשרה באוכלוסיות מגוונות ושונות בחינוך הפורמלי, עם התייחסות לתלמידים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים המשתלבים במערכת החינוך הרגילה, והכשרה מעשית בתחומי דעת מגוונים: מתמטיקה, ספרות, לשון, אנגלית ועוד

הכשרה מעשית- התנסות מעשית בכיתות בתי הספר והגנים, בליווי מדריכים פדגוגיים מנוסים ובשיתוף גננות ומורים מיומנים, אלה יהוו חלק קריטי בהיכרות המעמיקה עם מערכת החינוך , עם ההוראה וההשתלבות בחיי הגן , בית הספר והקהילה וכמובן שינתן משוב מקצועי הולם.

קצת נתונים על השתלבות בעבודה בהוראה

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה , שיעור ההשתלבות בהוראה הוא גבוה ביותר, הביקוש עולה על ההיצע.  למכללת תלפיות מוניטין מצוין אשר בוודאי יעזור לקידומכם בשוק העבודה לאחר קבלת התעודה.

לרוב לאחר סיום תוכנית ההסבה לאקדמאים בהצלחה, תדרשו להשלים שנה של סטאז' (התנסות מעשית) בחינוך. שנת הסטאז' היא אחד התנאים לקבלת רישיון ההוראה בישראל ומתקיימת בשכר בבתי הספר. אחרי השלמת שנת סטאז', סטודנטים אשר עומדים בדרישות יוכלו להשתלב בשוק העבודה כמורים ומורות במערכת בחינוך.

מסלולי ההסבה הקיימים היום במכללת תלפיות מתקיימים במגוון של שכבות גיל, ניתן ללמוד לחינוך היסודי, העל יסודי או לגיל הרך. קיימות תוכניות רב גיליות כמו לדוגמא לחינוך המיוחד שבה ניתן לקבל תעודת הוראה לגילאי 6 עד 21 בחינוך המיוחד והמשלב.

כאקדמאים המגיעים לעשות הסבה לחינוך במכללת תלפיות, תוכלו לבחור מבין מגוון רחב של תחומי התמחות , לפי התחום אותו למדתם בתואר הראשון או לפי תחומי העניין והשאיפות המקצועיות שלכם לעתיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה