הסדרי ראייה – מלחמה של עו”ד לגירושין



עורכי דין לענייני גירושין, מטפלים, במסגרת הליך הגירושין, במספר נושאים מרכזיים והחשוב שבהם הוא הסדרי ראייה

freepik

כאשר הורים מחליטים להתגרש, יש לקבוע מי מהם יהיה ההורה המשמורן, כאשר ההורה השני, יהיה זכאי להסדרי ראייה. נושא המשמורת, כשאר ענייני הגירושין, נתון להחלטת הצדדים, אם יצליחו להגיע להסכמה. במידה ולא, יכריע בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

 

במקרים רבים, נמצא נושא משמורת הילדים בלב המחלוקת בין בני הזוג, כאשר אין למי מהצדדים, נכונות להתפשר. במצב דברים זה, יוצא עו"ד לגירושין לסוג של מלחמה, כאשר המטרה היא להגיע להסכמה בין בני הזוג.

 

האסטרטגיה בה ינקוט עו"ד לגירושין בעניין זה, תלויה קודם כל בזהות הלקוח, שהרי המצב המשפטי של האם אינו דומה לזה של האב, בענייני משמורת. מעבר לזאת, הנסיבות של כל מקרה ומקרה, משפיעות על אופן הטיפול המשפטי.

 

ייצוג האם בהליך הגירושין

כאשר עו"ד גירושין מייצג את האם, מלאכתו בכל הנוגע למשמורת הילדים, קלה יותר. זאת בשל ההלכה הקובעת כי ילדים קטנים, יהיו בחזקת האם, אלא אם מתקיימות נסיבות השוללות זאת.

אם הצליח עו"ד גירושין להגיע לכדי הסכמה עם הצד השני, בנוגע למשמורת, מה טוב, אך אף אם לא הושגה הסכמה, ידו על העליונה מן הטעם כי בתי המשפט פוסקים משמורת מלאה לאב, במקרים חריגים ביותר.

האם בכך מסתיימת עבודתו של עו"ד גירושין? בפירוש לא. עליו יהיה לטפל בנושא הסדרי הראייה. אף לאחר שהושגה הסכמה או ניתנה החלטה של בית משפט, כי המשמורת תימסר לאם, יכולה להיות מחלוקת קשה בנוגע להסדרי הראייה.

ההחלטה להתגרש, משנה את אורח חייהם של שני בני הזוג ולא פעם, ישנו קושי אמיתי לקבוע הסדרי ראייה, אשר יתאימו לשני הצדדים.

אולם, במקרים אחרים, הקושי אינו נובע מבעיות אמיתיות של לוחות זמנים, אלא מתוך רגשות כעס של האב, אשר מתקשה לקבל את המצב על פיו הילדים יהיו בחזקת האם. במקרים אלו, מוצאים עצמם עורכי דין במרכזו של שדה קרב בין ההורים ועליהם להתמודד עם הרגשות הטעונים, על מנת להגיע להסכמה לגבי הסדרי הראייה.

עו"ד גירושין –  נלחם עבור האבות

 

בשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגדלה של אבות המבקשים משמורת מלאה על ילדיהם או משמורת משותפת עם האם. מדובר בשינוי משמעותי בתפיסה ההורית, על פיה מבקשים האבות להיות מעורבים יותר בגידול הילדים ובקבלת ההחלטות.

 

לכן, יותר ויותר אבות מעוניינים במשמורת מלאה או משותפת. בתי המשפט אינם תומכים בשינוי זה וחורגים מן ההלכה של משמורת מלאה לאם, במקרים נדירים. הפתרון של משמורת משותפת נדחה גם הוא במרבית במקרים, היות שהוא נתפס כנוגד את טובת הילד ולא מטיב עמו.

 

עו"ד גירושין, בעל ניסיון בדיני משפחה, יודע להבחין האם המקרה שלפניו, יכול להיות החריג ובמסגרתו תתקבל בקשת האב למשמורת מלאה או משמורת משותפת, או האם עליו תימסר המשמורת לאם וכל שנותר הוא להילחם עבור הסדרי ראייה מורחבים לאב.

 

כאשר האם תומכת בחיזוק הקשר בין האב לילדים, קל מאוד להגיע להסכמה ולקבל את אישורו של בית המשפט להסדרי ראייה מורחבים. אולם, אם החליטה האם להציב קשיים, ייאלץ עו"ד גירושין לצאת למלחמה עד לקבלת הסדרי ראייה המתאימים לאב.

 

הסדרי ראייה - טיפול משפטי נכון

מן האמור לעיל, אנו למדים כי האם והאב, גם יחד, יכולים להציב קשיים רבים בדרך לקביעת המשמורת והסדרי הראייה.

מבחינת עורכי דין העוסקים בתחום הגירושין, מדובר לא פעם במלחמה אמיתית להשגת התוצאה המשפטית הרצויה עבור הלקוח.

מהי אם כן, האסטרטגיה המשפטית הנכונה במקרים אלו? האם עו"ד גירושין ינסה לגשר בין הצדדים ולהגיע להסכמה? האם יוותר מראש ויפנה להכרעתו של בית המשפט?

  1. ניסיון לגישור : כצעד ראשון, טוב תמיד יהיה לנסות ולגשר על הפערים שבין הצדדים.

ניסיון זה הוא בבחינת "לא יועיל, לא יזיק" שהרי בכל עת ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש הכרעה לעניין הסדרי ראייה. אולם, אם תושג הסכמה, הרי שנחסך זמן יקר לכל המעורבים.

במקרה שבו עו"ד גירושין מייצג צד אשר התוצאה לה הוא מייחל, איננה מתיישבת עם ההלכה, למשל, הסדרי ראייה רחבים יותר מן המקובל, יעשה עורך הדין מאמץ מיוחד, בכדי לסיים את הסוגיה, מחוץ לכותלי בית המשפט.

  1. פנייה לבית המשפט : נכשל המו"מ בין הצדדים, יפנה  עו"ד גירושין לבית המשפט, אשר יקבע את הסדרי הראייה.
  1. הפרת ההסדר : היה וישנו חשש להפרת הסדרי הראייה, ידאג עו"ד גירושין כי בהסכם יופיע סעיף הדן בהשלכות של הפרת ההסדר.

עת החליטו בני זוג, בעלי ילדים משותפים, להתגרש, יש להחליט בדבר משמורת הילדים והסדרי ראייה. במקרים רבים, נושא זה עומד במרכזה של המחלוקת בין בני הזוג ועל כן, הופכת מלאכתו של עו"ד גירושין למלחמה של ממש. אופן הטיפול בסוגיה, תלוי האם עורך הדין מייצג את האם או את האב וכן בנסיבות המקרה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה