הסוגים השונים של אמבטיות לבית



גם בעידן של מקלחות מהירות, וכשבדירות רבות אילוצי מקום מובילים להתקנת מקלחונים במקום אמבטיות, עדיין יש גם לא מעט אנשים שאוהבים את הרחצה הארוכה, העמוקה והמרגיעה. אמבטיה עשויה להיות גם פריט אסתטי מרשים מאוד שמשדרג את המראה של חדר הרחצה כולו – ולכן כדאי לדעת מהם הסוגים השונים של אמבטיות לבית ואיך לבחור את האופציה המתאימה לכם ביותר.

קרדיט תמונה PIXABAY

החומר שממנו מיוצרת האמבטיה

החלוקה הראשונית של אמבטיות לבית היא בהתאם לחומר שממנו הן מיוצרות. בעבר ברוב הבתים היו אמבטיות מברזל יצוק, אבל כיום לא נהוג להשתמש בחומר גלם זה משום שהוא רגיש מאוד לחומרי ניקיון ונשחק במהירות.

בהתאם שתי האפשרויות העיקריות כיום הן אמבטיות פח ואמבטיות אקריליות. הסוג הראשון זול יותר, קל משקל, שומר היטב על טמפרטורת המים – אבל הוא גם פגיע יחסית, ולכן עלולים להיווצר בו חורים (אחראי ששכבת האמאייל נחלשת, הפח עלול להחליד ולכן להיות פגיע מאוד ולהתפורר). האמבטיות האקריליות עשויות מחומרים פולימריים ואינן מחלידות. חשוב מאוד להתקין אותן באופן מקצועי כדי שתוחלת החיים שלהם תהיה מרבית.

אמבטיות צמודות לקיר או Free Standing

עוד שינוי ביחס לעבר הוא שאם פעם בכמעט כל הבתים האמבטיות היו צמודות לקיר היום ניתן לראות יותר ויותר אמבטיות "חופשיות" – כלומר אמבטיות שנמצאות במרחק מסוים מהקירות. הסוג הזה של האמבטיות נקרא Free Standing והיתרון המרכזי שלו הוא בהיבט האסתטי. בחדרי רחצה קטנים יחסית לא כדאי לבחור באופציה הזו משום שהיא עלולה לחסום את המעברים ולייצר דווקא תחושת צפיפות, אבל אם יש לכם מספיק שטח בהחלט כדאי לשקול אמבטיית Free Standing מעוצבת ומרשימה.

צורת האמבטיה

אמבטיות לבית נבחנות כאמור גם בהיבט האסתטי, כמו כמעט כל מוצר בימינו, ומבחינה זו יש חשיבות כמובן גם לצורת האמבטיה. הבחירה בין אמבטיה מלבנית, עגולה, מרובעת או פינתית רלוונטית גם לתכנון החלל, בהתאם לאלמנטים האחרים שיש בו ולשטח הפנוי. באופן טבעי אמבטיות עגולות נתפשות כיפות יותר, גם בזכות הקווים המעוגלים וגם בזכות הייחודיות, ועוד יתרון שלהן הוא שהן מאפשרות רחצה זוגית רומנטית ומהנה.

אמבטיות לבית עם ילדים – דגשים מיוחדים

כשבוחרים אמבטיה לבית שיש בו ילדים כדאי להקדיש תשומת לב גם למיקום האביק, כלומר המקום שממנו יוצאים המים ופתח הניקוז. כשהוא ממוקם במרכז האמבטיה, תוכלו לרחוץ שני ילדים ביחד, כשכל אחד מהם בצד אחר ואף אחד מהם לא נדרש לשבת מתחת לאביק.

מידות האמבטיה

אמבטיות לבית מגיעות בשלל גדלים. אורך סטנדרטי הוא 140 הוא 170 ס"מ, אבל לאנשים גדולים מומלצים דגמים ארוכים יותר שיכולים להגיע גם ל-200 ס"מ. כשבוחרים אמבטיה פינתית לבית ניתן לשנות את הרוחב כך שהצורה של האמבטיה תותאם באופן מושלם לחדר הרחצה ובנוסף לכל בני הבית יהיה נוח ונעים לרחוץ בתוכה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה